si comel n si ensem

Isnin, 29 Oktober 2007

bicara pada hati

Malam mkn larut,tp mata ttp xnk pejam..aku mencari sebab knapa mata terlalu degil tok lena. Wahai mata,biarkan malam mengulit tidurmu,pejam lah..
Ke kiri,ke kanan..akhirnya aku memandang kipas yang sedang berpusing. Bagai ad sesuatu d hati. aku lekapkn tangan ke dada,cuba mencapai hati..sakit!! bagai ada sesuatu yg menyesakkn dada.“kau menangis whai hati???”…hati hanya diam membisu. “whai hati..sudah aku ubati mu,knapa kau msh menangis?”.hati msh begitu.”lupakan kisah lalu,jgn kau ingati nya lagi,kelak dirimu akn kembali terluka,”.diam..hati bagai xnak mengerti”maafkan aku hati,salah aku..telah aku berjanji pada mu dlu,xkn kubiarkan cinta menghampiri mu..”rajuk hati makin reda..”whai hati, usah lah engkau takut,xkn aku biarkan cinta mengkhianati mu lg..telah banyak aku kecewakn cinta yg hadir demi mu,kerana ketakutan mu..aku korbankn sgala rasa. Biarla masa yang tentukan semuanya..aku yakin engkau akn pulih stelah engkau temui hati lain yng ikhlas menyayangi mu..aku xkn memaksa mu whai hati.tenang lah whai hati,kerana kecewa mu itu mnyakiti aku.”hati bagai mengerti..akhirnya aku lena d temankn kisah2 lalu yg melukakan sekeping hati…