si comel n si ensem

Khamis, 25 Oktober 2007

dalam senyum ini

Dalam senyum ini
Adakala aku benar-benar tersiksa
aku rasakan jalan yang kulaluiTerlalu kelam dan sepi
Ya Allah..
Tanpa teman...
Tanpa sahabat...
Tanpa segalanya
Hanya sebuah ketakutan
Yang sering menganggu tenang hatiku

Ya Allah,
Kadangkala terasa
menggunung kemarahanMu padakuYa Allah,
Kadangkala terasa perit mindaku
Mencerna dan mencari hidayahmu
Semakin hari,
semakin kucari petunjuk
MuSemakin
kuselusuri payahnya
Semakin kutenung setiap kejadianMu
Semakin kugusar...
Kiranya aku ini
tergolong dalam golongan kurang bersyukur
Apa yang perlu kuperbuat?
Namun,
kadangkalaaku menemui sesuatu
Sesungguhnya aku insan bertuah
Padaku kau pancarkan hidayahMu
Agar aku berfikirSejenak,
sedetik dan seketika
Siapa aku yang kau ciptakan
Apa tujuanku di sini dan apa pengakhirannya