si comel n si ensem

Sabtu, 21 Mac 2009

21/03/2009

Seawal jam 5 pg, aku tsedar dari tdo. Tiada mimpi yg mgulit tido. Aku penah bgtaw mat, kalu tdo tnpa mimpi,itu tido yg plg effective. Nyenyak semacam tnpa d gnggu wlau secebis mimpi. Tp terkadang tido tnpa mimpi juga d sebab kn oleh diri yg hilang harapan n keinginan. Petanda hati mati,erm.. mati terlalu kasar, hati bputus asa untuk mcipta harapan. Pkataan tu lbey baik. Nape aku rase jauh dan ingin mjauh. Ya Allah, hanya kau tahu betapa aku syg dia. Betapa aku bersyukur kerana aku berpeluang mgenalinya, menyelami hati nya,mencintai nya. Semua terjadi ats kehendak Mu Ya Allah. Tapi Ya Allah, aku slh dalam mberi cinta. Ampun kan aku Ya Allah,kerana cinta aku hlg pertimbangan. Semua nya slh aku. Perasaan takut mula mgigit tangkai hati ini,ap akn jadi pada aku andai cinta ini hanya singgah untuk sementara, ap akn jadi andai Enkau Ya Allah murka pada ku dan menarik blk cinta ini. Ya Allah ampunkan hamba mu yg lemah nie..betapa aku salah kepada mu, betapa aku slh kepada abg. Aku taw aku punca smua nie. perempuan merupakan nadi kekuatan bagi kejayaan lelaki, namun Perempuan merupakan pengoda yg akn mheret lelaki ke neraka. Aku takut aku akn menjerumuskan abg dalam dosa. Cinta sejati adalah cinta bila dua hati terpisah jauh dan akhirnya kembali bertaut, kesudahan nya ikatan yg mhalalkan dua hati bersama dunia dan akhirat. Kerana takut pada diri sendiri aku terfikir untuk lari jauh dari abg, apakan daya kudrat x sepanjang fikiran. Aku ingin berada jauh dari abg,menyulam cinta hanya melalui perkhabaran. Tiba masa kami brsama,baru la aku balik. 4 tahun, bkn masa yg singkat untuk d tempuhi. Di dalam nya bermacam perkara boleh berlaku. Aku tak nak 4 tahun itu menjadi lohong hitam yang mjadi penyebab cinta ini retak, berkecai menjadi kenangan yang hanya akn di tangisi. Sungguh aku saying kan cinta ini. Betapa aku x mampu menerima insan lain andai takdir menentukan jodoh kami tak panjang. Apa yang harus aku kata kan pada ‘suami ku’. Ingin memohon maaf atas kesalahan diri kerana d hati masih terbaki syg pada abg?? Adakah aku akn d maafi? Atau rajuk ‘suami’ harus aku telan menjadi dosa kerana myakiti hati nya. Akan bahagia kah aku nanti? Masa depan hanya Allah yang mgetahui, saban masa aku beristigfar,takdir bukan dalam tangan aku. Tapi,setiap masa aku titipkan doa agar Allah menjodohkan kami, bukan hanya di dunia,malahan juga di akhirat. ‘Berdoa lah,moga jodoh korang panjang’, hanya itu nasihat akak. Doa ku sentiasa di hati,bukan hanya mohon di panjangkan jodoh, tapi kejayaan kami berdua. Ya Allah, bantu lah hamba mu ini…