si comel n si ensem

Khamis, 23 September 2010

ku ingin jd lebih baik

after raye aku blk shah alam blk...uhuh, (cite sal raye nt ak bkk entry len). skng keje kt dc uitm, jg kedai komputer..tp alhamdulillah..nie rezeki yg Allah s.w.t kurnia kan kt aku..aku trima ngn penuh rase syukur, ikut keinginan mmg aku nk cari yg lbey baik, agr aku bley ubah khidupan ktorg skuarga..demi ibu ku.. aku nk penuhi sgala impian dia, harapan dia, keinginan dia tp aku ttp redha bila Allah msh belum makbulkan doa ku..aku sedar sgala kesulitan pasti ade kebahagiaan di sebaliknye yg menanti..Allah itu maha adil, dan Allah x zalim pada hambanya..sgala dugaan yg di beri setimpal dgn kemampuan hambanya..aku ingin jadi lbeh baik, sbagai hamba, sbagai anak, sbagai kakak, sbagai adik, juga sbagai isteri..insyaAllah. aku ingin jadi hambanya yg sentiasa tersenyum, yg sentiasa bsabar, yg sntiasa redha, yg sntiasa bersyukur,yg mampu melawan amarah, yg mampu melawan ase cemburu..insyaAllah. alhamdulillah..skarang aku lbey tenang..wlo pn byk dugaan yg tpaksa aku tempoh,byk kerisauan yg mganggu tp aku cuba untuk jd positif,aku xnk tbawa2 ngn perasaan smpai aku jd hamba yg lpa pada nikmat Allah, jd hamba yg lpa bahawa Allah akn turunkan hujan d bumi yg gersang, allah akn terbitkan keindahan pelangi d hujung titisan hujan..aku ingin jd hamba yg sntiasa bersyukur dgn stiap titis nikmat Allah..moga aku berjaya..insyaAllah..

copy from google search


aku pernah khilaf dlu,kerana kecewa kau berputus asa ngn nikmat Allah..masyaAllah, betapa pendek nye akal aku..padahal aku sedar, Allah itu maha mendengar..dia mendengar segala doa ku, Allah itu maha melihat dia melihat setiap titis air mata ku...Allah itu maha mengetahui, dia tahu setiap perit jerih yg ibu ku tanggung, ampunkan aku ya Allah.sungguh aku tsangat sedih stiap kali pandang wajah ibu, maaf ibu.ank mu akn teros brusaha demi masa depan kita, harap ibu bersabar..Alhamdulillah ibu, esok n lusa ank mu ini dpt intebiu berturut2...wlo sbyk mn intebiu yg ank mu ini tpaksa pegi..ank mu akn ttp pegi..demi mu ibu. moga2 doa ibu mengiringi anak mu ini..moga Allah memberi peluang pada anak mu ini.. moga kita sentiasa bersabar menanti.