si comel n si ensem

Selasa, 3 Mei 2011

berbuat baik itu nikmatnya manis.

ini entry semalam, memandangkan tenet ngeng ngong smlm...rini bru dpt post....huhuhu.


assalamualaikum..

byk yang nak update tp x ter-update di sebabkan oleh kekangan masa..wuwuwu. byk benda yg blaku dlm beberapa hari neh. haku da pindah umah....n smlm anniversary aku n cik abg yg ke-3. hihihi... baru 3 taun pn kecoh kan???kekeke....xpe2, kte kecoh2 pas ni....ad entry yg bkl mnyusul.. hr nie nak cite sal perbuatan baek ngn perbuatan x baek. eh...erm...mcm xkena je??? 

memula nak cite sal benda buruk yg blaku lam idup aku beberapa hari neh. al-kesah nye pasal nak pindah umah nie la. aku sgt2 x puas hati okeh!! sebab nye...si leader umah lama bagi duit deposit aku sparuh. hangin btol aku...aku pnye la berbuat baik sepanjang berada kat umah tu...dia lg mau tipu aku. aku taw..aku nie jenis x berani bersuara, mmg org ckp ap ikot jea. tp tatau nape mlm tu mmg aku mengamok sakan la... tp aku menegak kan hak aku! cuma mlm tu...time nak tido mmg terbayang2 la psl hal tuh, tpikir mcm x patut je aku bertegas begitu, ley je ase kalo aku ckp bebaik, bia la dia mau pusing2 auta x cukup tanah...cukup la aku ckp ngn lembut n firm,pastu consistent. ak x bodoh untuk di tipu. tp pk2 blk...mcm x patut je...huhuhu.... sgt myesal okeh! ase bsalah gile. ase mcm nak mintak maap je...tp aku ke yg salah?? bkn nk ego tp sanggup ke aku di tipu smata2 nak hormat dia yg lebey tua? aku xde la tengking2 ap...cma tegas, suara nek cket dr biasa [slalu lemah longlai mcm org x cukup mkn je]. n ad la ayat2 yg x sedap di dengar.. erk...xde la aku mencarut ap...just i said, ntah da bape org dia tipu before aku neh. n aku ckp sbb dia dok mkn duit cm tu la dia x kaya smpai skang. okey...aku bkn nk menghina...kuarga aku pn susah tp kitorang xde pn nk mkn duit haram ke ap kan. xtakut mati kah kamu??? aku de ckp..klo nk sgt duit tu,aku bagi...tp aku xkan halal...huhuhu, jahat kan aku??? arrrggghhhh,....resah gelisah pikir kn bnde alah tuh.huhu

okeh..yg manis plak nak cite..xmo pikir sal tuh, aku harap pas nie akk tu xde la wat bnd2 cm tu dah.. harap2 berubah la...insyaAllah...semoga Allah melindungi dia n kuarga dia. yg manis lak...pasal aku nak benti keje. my bos blom crk penganti so aku msj2 la some of my frens as aku de cite kt entry sblom neh. okey...one of them anta email. n hari nie dia interview guess what? she got it... alhamdulillah.. dia x benti2 ucap terima kasih. sgt bahagia dia...n kebahagiaan tu kite bley ase gak. tolong org tuh sgt manis okeh. bukan nak harap pape...tp bile org bgembira...scare otomatik hati kita akn turut bergembira. setiap kali wat baik...hati terasa tenang, jiwa terasa lapang. hanya Allah je yg taw perasaan saat itu. aku x harap kn pape, aku tlg ikhlas... tahniah to my fren sbb dpt keje tu. even dia dok time kasih ngn aku ckp aku la yg tlg dia smpai dia dpt keje...but to me, itu rezeki Allah n itu usaha dia. aku x bg direct alamat email company aku sbb aku nak dia usaha, aku xnk dia terasa terhutang ngn aku...n bg aku, dia dpt job tuh sbb usaha dia... 
image from google


erm..panjang beno karangan malam neh. mau tido da..esuk kne bangun awl...huhuhu..

p/s: ase nak bunuh je my bos...dia msh lom bg cek gaji kitorang...adoyaiiiii...makcik sengkek neh...bulan nie byk gile pkai duit!!!

p/s/s: td aku msj akk leader umah lama aku yg penipu tuh. aku mntk maap even terang2an dia yg bsalah. tp aku msj mntk maap sbb aku berkasar, xtenang jiwa kot..ase mcm aku nie jahat gilllleeee...ats dasar hormat kat org tua, aku msj je...wlo aku taw dia xkn bls. spatutnye dia yg mntk maap kn?? xpe3...aku xkan maapkan slagi dia x mntk maap ngn aku..muahahaha...jahat gile. aku maap kn dia..tp aku harap Allah akn berikan dia pengajaran agar dia xde nk menipu duit org lg pas nie..itu haram ea!! mkn duit haram...agk2 syurga kah tmpat kte nanti??? wallahualam...semoga dia berubah, amin..






Photobucket