si comel n si ensem

Isnin, 22 Ogos 2011

Si dia merajuk? Meh tgk cm ne nak pujuk…


03/08/2011

assalamualaikum…
ehem2..sblm kt kupas tajuk entry kte kali nie ngn lbey lanjut, ingin lah saya peringat kn disini..ini bukan berdasarkan kajian atau pun servay tp hanya lah secebis pengalaman saya je (permulaan entry xley blah so kne guna saya instead of aku,heh). Pengalaman memang cket ea, bersama ngn en.pkwe pn lbey kurang 3 taun 2 bulan ja…cket ea. Dalam mengharungi 3 tahun bersama nie ase nye dia byk beralah n bersabar ngn aku, heh..awek nye kn…sigh, xyah cite la! Eh, tp de gak la time dia merajuk tuh..

so berbalik kepada topik kita kali neh…
suma org pn taw nak tangani pkwe merajuk kn?? Xkan la xtaw…kenapa perlu wujudnye merajuk neh? pertama..sebab sayang. Ea la..klo x sayang wat pe kita nk amik port kn? Sbb kte syg dia la kte sng berkecil hati, ngn org len..xde nye cm tue kn? Pastu len2 tue sbb2 minor jea…org kte pencetus kpda merajuk jea…kn3?

So..jom share cm ne nk tangani situasi  neh, x kira la time tue dia tengah merajuk ke moody ke, hangin pasang surut satu badan ke…..

Memula… ce make sure time tuh si dia da mkn ke blom? Klo blom ce ajk g mkn…plg afdal blanje skali. Herm..ini bagus tok kaki makan la kot. Since my pkwe neh suka mkn…so sonang je..merajuk ke hangin ke ap ke…sogok je ngn makanan…sure jalan, erk..tp jgn la ajk blnje karipap 20sen.. klo bley ap yg dia suka la.

tu hah..kalo dpt mknn kompem x dulik dah kirik kanan..
ni kalo aku wat strip dance pn kompem dia x layan nye...

Pastu..kalo dia kaki manga, ce bukak cite psl manga tuh…tp anda pn kne suka bce manga gak la… contoh nye…my pkwe moody sbb bos dia, so aku pn bkak la cite sal deadman wonderland.. since kte org bc manga sama…so sng la, ttiba jea jadik ceria balik..cite2 psl skill hero lam manga tuh.. plot2 lam manga tuh

Pastu..nie sama jea ngn manga tuh..tp bincang sal muvi febret dia, xpn ajk g tgk muvi. Xpon psl game febret dia ke? Aku not into game…erm, xde la not into game tp game yg ktorg men x sama.. aku men game yg lbey kpada strategy mcm murder case investigation, xpon game mcm sims tuh.. ala.. game org ppuan taw la cm ne kn?? Lawan2 pn xde la yg hardcore gile…jadi xde bende sgt nk bukak topik sal game. Plg kuat pn tny ngah men game ap n best ke x..tue jea.

Pastu….plg penting!! Klo korg ase korg salah…korang mintak la maap…tp aku akn mintak maap pas da blanje mkn r…sbb mood dia da ok, so bla kite mintak maap time tuh dia time ngn muka yg ceria lah..hehehe

Lg….wat tatau jea… kekadang ngengade jea lbey…hahahaha, pastu dia bek sendiri la..xyah susah2 pujuk..

My pkwe klo merajuk pn xde la major pny merajuk la..xde la merajok terok pn..so nie je la yg aku taw..ehehe…mcm xley pkai jea tips kn? Depend la, korg lg taw pkwe korg cm ne kn…pkwe aku cm nie lah…klo dia dok moody gak, hangin gak…last2 aku nangis sbb tensen tgk muka dia cm tuh, pastu dia la pujuk aku blk….hahahahahha, sengal gile!



P/s:
hihihihi…pny la rilek hr nie kat opis kn? Skang nie tnggu nak pindah nek ats, blakang en.pkwe lak tuh. Haiisshh…xsuka btol la dok ats, nnt xley wat keje smbil bsenang lenang. Aku xsuka wat keje in pressure..a.k.a, wat keje ikot suka aku..janji siap. Smpai2 nak menempek kt meja bulat smbil bace paper ke..pastu baru wat keje xde org mrh. Nk wat keje smbil mkn ke… nt klo kt ats msti da xley wat cm tue dah..isk isk isk..mcm x bagus kan stail aku wat keje? Ok ap..keje siap, bkn mcm stengah org dok dpn pc dr pg smpai petang tp keje x jln gak…a.k.a. men game, tue lg naya tuh!!!

p/s/s: x jadi pindah ats..still kat meja lama....hoishhh...mau pitam aku dok kt bwh nie....why?? nt2 akn tercerita la jgk...






Photobucket