si comel n si ensem

Khamis, 8 Mac 2012

Apple cider vinegar (cuka apple) day 7

Last haku post sal cuka epal ni last friday. Kira hr ni da day 7 la. So ap ad ngn hr ke-7 nie?? Meh nk cite.

Dia pny sinus da makin ok. Kalo sblm ni makaih, kne ujan stitik dan2 tu bersin.esok kompem demam. Bley kte everyweek mst ad sehari dia selsema..bersin ngn hingus tu almost everyday...but now Alhamdulillah..pg2 je ad sikit. Masa mandi hembus2 2 3 kali da clear, da bley pg keje ngn tenang.. mnggu nie x dengar lagi dia dok tersok seksok sek hidung tersumbat kan. Klo x hari2 aku bahan dia, hidung x ori..hah. dia nya berat lak, xley nk ckp sbb x timbang huhuhu... Tp boncit dan lemak2 kt perut dia mcm susut cket...alhamdulillah, berhasil juga usaha aku bia pon scara perlahan. Xpe...nie cara sihat dr amek pil tah pape tu kn. Tu pn pkwe aku x bersenam..mkn x kontrol, klo bersenam makan berkontrol..aku ase lg nmpk kot beza dia. Yg plg best aku ase bontot dia pn da kecik..hahahaha, gile r aku stalk bontot pkwe sndiri..hihihi,sabo je lah!!!

Dia pon xbyk kerenah..slalu dia bknnak mnde pelik2 neh..tp bila tgk ad kesan positif..dia pon ok la. Lg pnn bla aku ckp zaman2 nabi lg da amalkan mnde ni..dia pon ok la...

Aku plak??? Jerawat mkn byk...hahahaau,nmpk sgt la selama ni muka aku bersih luaran jea...dalaman byk toksik. Tu aku la ase..sbb ad yg claim amek cuka epal nie muka jadi glowing,berseri2.. muka flawless x berjerawat..alih2 aku kua jerawat lak..so, aku wat keputusan yg dia nk buang toksik2 kuman dan segala bendasing kt muka aku la kot. Owh..ea, muka pkwe aku elok je cun. Bersih jea...bersih stsndard muka laki la...bukan cm bapuk tuh...haisshh,aku babap jugak korg nt..

Tp yg paling best...perut boroi da kurang, xde la flat cun melecun tp ok la..xde la pkai baju tersembul2 kn. Da tahan nafas pon tersembul lg. Buruk hokeh kalo org kurus tp perut boroi...huduhhhh!!! Slalu aku x konfiden pkai baju kurung moden, baju aku sume stok gedobos. Tp hr ni konfiden je pkai baju cun2 saiz badan,x yah tahan nafas..sume dok ckp aku kurus, pinggang kecik, perut flat. Okey...kurus mungkin, flat x...tp lepas amek tu..da x tersembul da..hahahaha. plg penting pkwe aku pn cakap aku x boroi da...walawehhh...suka ko pkwe puji. Pkwe aku lak stok mengeji,membahan dari memuji.

Lagi.....owh,kalo ko mmg bajet tok kurangkan berat badan. Sila amek epal cider ni sblom makan. Serius nie...mmg ko akan makan cket je, ko akn rasa kenyang otomatik,ting cm tu je..tp aku slalu amek lepas makan..hahahaha. mcm x feel lak nk mkn lepas minum epal cider neh..membazir makanan, hahahaha. Erm...memula minum mmg ase xley blah okey...da la bau busuk..mcm bau epal busuk yg buruk tuh..eeiii...tp da lama2, ase best plak..ad ase masam2..manis2 madu cket. Tp ko jgn harap la nak minum mende tuh skali gus je...ko nk muntah??? Sip by sip ok..kalo minum skali gus ase mcm perit je tekak, memang berair mata la alamat nye..

Ok last, bia la org ckp aku kurus tp aku je taw betapa lengan aku berlemak..pkwe aku suka usik, dia panggil chicken wing, kuang ajaq!!! Tp kn...aku nye chicken wing da ketat da..hahaha, kira da fit da...ko usik pon ase x best da...hahahu. lengan pkwe aku pn mcm kecik je. Ok la...kte tgk cm ne plak pas ni. Mana taw kot kesan sementara je ke..hehehe.

P.s: hr ni balik kg...weeeheeee....selasa baru masuk opis balik...