si comel n si ensem

Khamis, 5 April 2012

Wedding planning : wedding theme + colour theme

sebelum membuat perancangan kat mende2 len kena la decide tema majlis ngan warna tema untuk satu satu majlis tu kan?. bila da set nak kawen konsep yg macam mana nak warna macam mana so bley la decide tang baju, hantaran, doorgift, bla bla bla bla sume.. tapi tang design hantaran cam ne aku nak, doorgift macam mana nak bagi kat guest terpaksa lah di omit kan dlu. ye r mana taw kang taon depan kua design baru lak...stail hantaran kua api2 ke. doorgift plak trend org bagi sampul duit raya je ke.. owh, mengarut.

nie kira aku tulis entry ikot susunan seperti dalam wedding planner aku la. memula pasal wedding date,wedding budget wedding,timeline kat. da ad tarikh,budget ngn susunan/perjalanan majlis baru la bley pilih wedding venue plak. nak nikah kat mana, resepsi nye kat mana bla bla bla segala bagai. next, wedding theme ngan colour theme lak. aku combine skali dua mende alah nie sbb: xde perancangan dan keputusan lagi, muahahaah (abis ko pehal nak up entry kalo xde mende nak cite) erk...sory2.

ea betol aku xtaw nak cite cm ne..tp.....ah, jom la sambung verangan

tok akad nikah

aku tengok skang nie macam slumber je g akad nikah pkai baju merah cili, menyala trang tang tang. ade gak yg pakai oren la, kuning di raja yg silau mata tok kadi pon ada. its ok, trend hokeh...tapi for me, aku nak pakai baju yg kaler2 pastel je..bia tok kadi tgk sejuk mata.. majlis akad nikah aku nak simple and cozy jea (ada ke wedding theme cozy). kira aku nak kaler2 pastel je la..mostly white, pastu ada campuran kaler2 pastel..exact colour? xde...so warna tema tok majlis akad nikah? xde.. eheh...ap la aku mengarut nie.




Kira gini la wane pastel dia..eh, dua org tu gay ke??? Owhh...bestman upenye...

tok sanding lak

kalo kawen kat dewan bley la wedding theme len ngn akad kan..aku xnak tema yg serabut2 yang pelik2. xde nye nak ala2 morroco ke ap ke...simple je..pilih pelamin yg cantik kat butik. discuss tok meja guest n meja beradap...all one go, setel. tapi tok centerpiece tok meja guest kne la DIY kan. dorg xde nye nak provide sampai centerpiece bagai. tok kaler plak...pelamin aku x pikir lagi nak kaler ap.. kalo nikah da warna pastel (tu pon kalo ada mini pelamin) pelamin tok sanding aku nak yang meriah cket. and family aku sangat la gila kat kaler merah..damn, xkan merah lagi! dulu akak aku kawen pon kaler merah.



tok warna pelamin and all the hiasan kat dewan aku akan bincang ngn mak aku dlu. ye la..aku ngn en.pakwe kan x bape cerah.. so kne la mintak pendapat orang yg lebey tua agar x nampak lagi kelam..huhuhu. tok warna baju plak aku suka warna dusty pink + itam. uhuhu...tapi en. pkwe xnak pakai pink...xkan aku pkai pink dia pkai baju itam lak kan, tensen aku...bukan nye nak pkai yg pink terang ke fushia ke, dusty pink comey kot.. geram!!!

tapi yang pasti, tok sanding aku nak pakai kebaya labuh meleret2 tuh...muahaha


Gamba pelamin xde kaitan...saje letak hasil google.

tok bertandang

ntah...tapi aku nak konsep moden cket, nak pakai dress. tapi nak yg moden dress erk..tapi yg berlengan la. xnak yang design kembang2 tu. nak yang sleek dress...tp still bertutup...xde la melekat kat body tu kan. warna? bagi orang tua gak yg decide.. muahaha...


Cantek x????aku berkenan gile pelamin pelamin kat ahkak nie..hr tu ad tny rege bape tok pakej dewan n rumah.. nanti len entry cite eh.

Suka ini mag.


Inspirasi perkahwinan. Banyak wo info...pastu baju2 dalam tu sume stok cecantik..ai suhkeee...

Pic of d day harus ada..


Aku terima nikah nya,
My pakwe bagi buku ni masa decide nak tunang ritu...kira dia melamar la kn.
Skali...tsskkk