si comel n si ensem

Isnin, 2 April 2012

Wedding planning : wedding venue

okeh...da cite sal wedding budget, date ngan timeline sume kan. so skang nak cite sal wedding vanue lak. huhuhu...

again : dis is planning je.

nikah:

= for nikah nie kena pilih antara masjid and rumah je. aku macam nak kat masjid tapi pikirkan mak aku aku decide nak wat kat umah jea. sebab aku ingat nak sanding kat dewan je (je???).mak aku kan orang kampung, dia macam cerewet sket. erm...cam ne nak cite eh, bg dia, orang datang nak sambut majlis kita, kita bwk pi dewan..xkenal rumah bagai, mcm x iklas je nak sambut guest (keluarga belah laki la)

= so kalo sanding kat dewan maka mungkin aku akan nikah kat rumah. and kalo sanding kat umah memang aku akan nikah kat masjid la..amek berkat hari jumaat and barakah kawen kat masjid gitu.

= kalo nikah kat rumah maka nya akan ada mini pelamin, tp akan DIY je la. sbb pelamin dewan da makan belanja besaq. sighh...

sanding

= kalo sekarang nie memang bersetuju tok sanding kat dewan.

= even akak aku da g tanya vendor kat kampung aku sal nak wat kat umah ke dewan. haisshh...kompem la dia akan kata dewan kan. nak2 lagi dia taw bakal pengantin dua2 engineer. haisshhh...ingat engineer kaya ke?? junior kot....da senior ke veteran ke kaya la...haaiisshh..

= owh, kat kampung aku ade dua vendor je (kesian kan?) dua2 aku da tengok hasil kerja yg terbaru derang. and aku suka ngan si abang dari si akak sbb pelamin dia mcm shweet je and pengcahayaan dia cantek ( harus ok untuk orang yg berkulit kelam mcm kitorang nie)

=tapi si abang tu punya price up cket la banding si akk, xpe la...tgk la cm ne, nt kita try nego2 bila da smpai masa.

=bilik pengantin akan di-DIY je.

= owh...lupa benda penting, sewa tok dewan MDJ yg super besar tu hanya la rm200 (sila jeles).. hahahha...nie untung tinggal kat kampungan..murah derrr. tapi xtaw la kot nanti menjelang aku nak g sewa harga dia naik kan. saje la tu nak pedajal aku!!

= kalo nikah kat umah lak...erkk..nape hati aku mcm kuat mengatakan yg si abang tu akan tetap jadik vendor aku?? sigh..family aku mcm suka hasil tangan dia, even akak aku kawen dulu pun hired dia. aduhh...kalo derang sponsor xpe gak..fully duit aku kot,sigh again.

=kalo nikah kat rumah jugak xley la bakal pengantin nak feeling2 ber-DIY bilik pengantin sendiri since mak aku mesti akan amek pakej lengkap skali ngan bilik pengantin. sure bilik aku bling2 nanti..huhuhu

=kalo kawen kat rumah jugak, xley la nak bercenter pieces bagai sbb macam tanah lapang agak terbatas je kat umah aku and kne pinjam halaman rumah jiran tok jadik parking space..da la jalan umah aku kecik jea..aduh. korang xyah feeling2 diva g umah aku nek alphard bagai...nanges nanti kete kne gores ranting kayu...hahahaah...

bertandang

Nice pic

=as for bertandang aku sebenarnya malas nak amek taw, serah kat mak si dia yg decide sume. but then dia ckp, 'bukan nanti saya kawen ngn awk ke??,' hambik ko..so campo tangan la jugak kan, just wat2 bizi body je..tp keputusan still mak dia gak yg wat. Xnak la fussy sgt..xkan sume benda nak ikot kehendak sendiri kn (padahal malas nak pikir, hahaha)

=tapi dia cakap belah dia memang kompem akan sewa dewan,sbb senang abis majlis xyah susah2 kemas rumah bagai.

=nie yg aku risau gak, takut mak aku sound..nama org kampung kn. da bwk bala tentera jauh2, last2 dapat kenal dewan je. orang kampung nie macam2 cket pikir nya, keje nak ngumpat je...dorang mcm da wajib lak kena kenal rumah macam la nanti dorang nak datang bertandang bawak beras 40kg ke..xde nye!!

=berfikir tok menebalkan muka tok discuss sal nie ngn mak si dia..hati mak kne jaga hati mak mertua pon kne jaga, just buat special request tok bagi rombongan dari kelantan kenal rumah..wat minum petang ke tok derang.kalo xdpt nak wat cam ne kn...

reminder: planning je hokeh!!! lepas nie kita follow the flow..
P/s: all piccas from pakcik google..sory to owner...xdpt link.


Tetiba gedik nak letak gmba sendiri, nak letak gamba bedua tapi...xde. btol nie x tipu..
Last gamba berdua masa diner erm...awal taon hr tu kot...uhuk uhuk..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I like the helpful info you supply on your articles.
I'll bookmark your weblog and take a look at once more right here frequently. I'm moderately certain I'll learn lots of new stuff proper here! Best of luck for the next!

Also visit my web page ... ipsum lorem generator by character