si comel n si ensem

Isnin, 14 Mei 2012

Baju Akad Nikah Pilihan Hati - kurung Moden

Salam sejahtera kalian kalian sekalianBaru semalam cakap sal nak wat entry pasal design baju akad nikah, hari ni da buat da..hehehe, semangat tol.

Padahal copy paste orang punye je pon..erk...nie bukan menciplak ea, ini sebagai sumber inspirasi sajork!! Huhuuu...
Tok akad nikah aku memang nak pakai baju kurung moden jer..malas la nak design pelik2, nanti bley pakai raya lak kn... Kaler..
spertimana yang aku khabarkan dalam entry kat bawah ni...aku akan pakai kaler cream, tapi perincian dia tu belom decide..sama ada kaler light lime, light brown, silver white or gold. Tapi rasa nye...mungkin light brown kot.


So jom lah mencuci mata design2 kurung moden yang aku ada save...


Simple jea, just nice kan...tapi macam simple sangat, tok tunang ok kot..tapi tok kawen letak beads lagi bagi lagi meriah gitu, heh heh heh



Walopon macam geli je nak letak gamba dia nie, tapi sebab baju dia cantek...letak jugak, bagi aku cantek la...tapi macam retis plak..


Inipon cantek...tapi body akak nie cantek...boley la..eh, akak ke??? Ntah2 lagi muda...maap...tapi mmg cantek..kain dia tuh chun gile ok


Ini pon chun...baby blue kan tuu???tapi kalo baju cream mcm x in je ngn wane biru..uhuk2..



Design baju kawen jimmy pon mabeles..tapi kalo aku wat gini mungkin akan di labuhkan sikit kot...nie kurung moden ke?? Moden la kot..ntah...bantai je la.

Cukup la dulu ea..kang banyak plak..huuhu...


Hari tu ada la anta kain chifon corak aku kat akak tailor yg selapu datang opis kitorang nie, aku cakap tok raya..tapi wat kurung moden kain flowy2 tuh. Aku mintak dia wat kain potong 8, tapi dia cakap xley wat kain chiffon sbb takut benang senang tetas.. hmmm... (-_-")
So mintak wat kain flowy je...aku pon xtaw nama dia ap...ada orang panggil kain maxi cut, kain payung...mcm2.. tp end up dia wat kain duyung...hurm....xpo la,tapi part ujung kain x flowy mana pon...kecewa ai, huhuhu...kain agak sengkat dan x kemas.

Baju lak cutting ok walopon loose ckit, tp ok la...aku kureng fit2 nie...tapi pehal ntah baju tu nampak kembang...tang ujung dia tu..
Padahal aku tengok baju orang lain ujung dia cantek je terletak..macam baju wane kuning bunga itam kat atas tu.baju aku, mengerbang... Tengok ka sendiri...

Terpaksa crop sbb x pakai tudung dan sebab...sebab...erm...bilik bsepah...hahahah, tapi mmg...
Orang cakap x sume tailor bley jahit chifon kan??sbb nie la...xsedap...ase senget mcm mana ntah...dia potong kain tu mcm lari2 ke macam mana, bila jahit dia jadi x btol..sigghh...so terpaksa la carik tailor lain tok jahit baju nikah ai. Eh, dan2 ai bila cakap sal hal kawen..sebelum nie elok je ber aku aku bagai...huhuhu....

Tapi akak nie jahit dress ok plak...maybe sbb pakai kain lycra kot...pas nie nak try pakai kain chifon plak..