si comel n si ensem

Isnin, 21 Mei 2012

Xley Tido Maka mari la Kite Membebel Xtentu Pasal..pastu Sambung Lagi Tulis Kat Email Opis, Saje Je Nak Pecah Rekod Tulis Entry Merapu Berpuluh Cerita Dalam Satu Entry

Salam sekalian...
Cane...panjang x tajuk??? Banyak benda lam kepala yang nak di keluarkan tapi feel menaip xde, nak kne ada keyboard jugak bley dengar bunyi ketak ketak..makin laju bunyi nye makin feel menaip...ayooo...
Haruskah saya usulkan pada en.pakwe si gagah perkasa saya supaya bagi lappy as one of my wedd gift??? Nak kena tangan sile la...kalo berani..eh, pape ntah...cakap macam selalu kne tangan je...di pegang tangan ea, aip aip...aurat aurat...erkkk...huhuhu

Tp kn...sebenaq nya...asal usul perbincangan haku mintak smartpong sebagai mas kawen. Ha kau...penah di buat dek orang x??? Xnak as hantaran sebab xnak letak atas dulang hantaran takut orang kata riak nak menunjuk2 khannn....so jadikan sbagai mas kawen...hahaha...
Gelak pehal???...pape ntah
Mas kawen wajib duit ke??? Xkan???...tapi memandangkan xjadik mintak tepong sebab da dapat nokia cikai tapi saya syukur dan suka sangat...maka, berhasrat agar di ganti ngan lappy...macbook air voley???
yeaaa....boley berangan...tapi mcm sangat x praktikal la, pakwe da ada lappy, juga pc yang super canggih..abis riban2 semata2 mahukan kepuasan bermain game...pape ntah.
So nanti da kawen, nak jalan di blog (blogwalking), hapdet blog, fesbuk, etc etc pakai dia punya jor...fine, fine
So...ganti duwet lah...hehehe, kot dapat...tengok la cam no nanti.


Airasia ada promo rm200 je..tapi sampe bulan 6 jo penerbangan dia...adeh, mmg la...bley book a year je. Bulat mata tengok jepon n korea rm200 je. Try la masuk gak site airasia tuh...verangan la ko, sampe setengah jam enggak buka2 doang site nya...hampess.. tapi kn...xpe la, terbang max pon bulan 6.. xkan la ko. Kot jadik kawen nya bulan delapan...idak nya ribut mau bejalan. Fine fine

Bluahaha...ada hati nak book airasia online..kedit kad pon xdo, maybank2u atau apa2 yg berkaitan online banking pon xdo.. huhuhu...sungguh ko ketinggalan jaman. Nama je engineer...tapi.....fine fine..


Sila tengok saya...xde pape, tepong xcanggih. Weeiii..pehal nak ikot orang, orang pakai tepong canggih ko pon nak.. sila tepuk dada, tanya hati...perlu ke??? To me...tepon is tepon. Nak kamera? Eh...da ada, even bukan dslr pong. Erk...mintak dslr as hantaran pon cara gak, tetiba..pape ntah. Sambung..nak smartpong??? Da ada tablet, xbest la...orang sume pakai ipad. Besau...alahai, nak yang besar2 aje..dah dah. Ipad or iphone, htc or galaxy tab...jadah nye..xley bwk mati. Eh...tetiba emo.

Saya jugak x berfesyen berstail menjerit...hey look at me...im cute today, please praise me. Aduh....be me, i dont like people praise me..pelik kn??? People means orang luar especially lelaki. Lelaki bahaya...apa yang dorang pandang kita xtaw. I like being by myself.. i wear apa yang aku suka, apa yang aku selesa pakai dan ase selamat. Im not attention seekers, xkesah la...jaman kanak2, jaman teenage or da tua2 ini. My mums used to say that aku ni berat mulut..dulu la, skang aku banyaks mulut...like if i have 3 mouths...(eww... mutants) all of them akan bercakap.serius im not attention seeker...sampaikn ada yang x perasan kewujudan aku dalam kelas, da ujung2...or when kne soal, kena present, kne denda(oppss)... Baru la dorang sedar, eh...sape budak ni??? Ok x lawa...xyah feduliks...jahat nya kamu...

Saya jugak x suka hutangs...heyyy...mana ada orang yg suka berhutangs...rite??? Serius...hutang saya hanya la bill tenet saya, kontrak of kos...juga bill tepong..kalo x pikir kan digi gila weng ohsem sbb tepong n mesej pakwe free all the time, idok nye saya nak pakei bill. Kalo digi da jadik macam si biru dan si merah...ada limits free dia tuh...memang kompems aku potong line neh, install whatapps tros.. muahaha...dengan dua bill nie ( tolak sewa umah, bill letrik ngn anta balik kampung...mende wajibs) aku da pening...bukan pening xde duit..tapi menyampah, ase xsabar gila nak abis kn bayar hutangs iteww. Erm...tp next month baru nak bayar hutang ptptn..(-_-")
Oit oit...bukan salah saya baru nak bayar ptptn walo da 2 taon grad, salah ptptn x ngantor pape surat maka nya saya idok tau mau bayarnya mcm mana...check tenet suda...nama ku takde dalam list sebagai peminjam..apakah??? Free kot...hahahaha..

Tapi selepas bertungkus lumus nak membayar, insyaAllah bulan depan start la membayarnya. Sambung cerita hutang.. nak lari tros dari berhutang xboleh sbb kita manusia kecil je..kekadang, ada benda kita kena berhutang, kn? Lain la kalo mak pak stok jutawan...ko dok ngangkang kat umah tido bangun mandi pon x, mak pak bagi alaun 5 ribu sbulan. Ok la...everything cash sajork..kedai mamak teros pandang sebelah mata.so, sebagai manusia kecil..terkadang kita xbley lari dari berhutang. And for me as manusia kecil jugak la...aku sangat perticular ngn mende ni, as manusia kecil..takot xmampu bayar. Ea...gaji ribu riban..da tu x reti2 beli cash??? Erk... Kita xtaw bila masa Allah akan uji kita kn? Tetiba ditariknya rezeki tu...???, jangan di salahkan takdir. So, pada aku....kalo benda x penting..xkan sesekali aku beli ngn cara berhutang or installment.

Macam kn nak kawen nie. Ada sesetengah tu siap wat personal loan lagik. Erm...aku pon hampir terjebak ngn personal loan nie, tp bukan lah untuk kawen. Nak repair rumah mak aku kat kampung.. nasib, otak mu masih ligat memikirkan pro and kont dia, haissh.. kalo x skang ni aku keje bulan2 membayar utang je la. Dan syukur sangat...ngan menyimpan sedikit demi sedikit, walo sikit x banyak..dapat la jugak repair umah mak aku..syukur, syukur..walo x gah macam orang lain punya, janji kita hepy..ui ui..

Saya sedih tengok orang diet sampai rela berlapar, sangat2 sedih. Mungkin saya x paham perasaan mereka mereka kerana saya bukan di tempat mereka. Tapi...bagi saya mereka2 yang obses kurus tu da kurus, da cantik. Saya??? Entah...saya xtaw saya kategori mana, tapi apa yang saya taw,saya suka makan, tapi saya xley makan banyak dalam satu masa, nanti saya muntah. Walo set lunch mcd, amek mc chiken regular pon saya x abis. Ayam kepse lagi la, makan seketoi ja da cukup...bukan perot cepat kenyang apatah lagi berdiet..tapi da xley masuk. Sedey bila tengok makanan...saya nak makan tapi xboley. Sedey bila tengok orang yang boley makan tapi xnak makan. Kalo tuhan nak jadikan kita gemoks, kita kebulurkn diri 44hari pon xde guna. Tapi skang perut saya sedikit muncit, aww...comels. mcm perut pakwe saya...hahaha, sebab...saya suka makan dekat nak tido, mkn..basuh pinggan, tido...muahaha

blom lagi yang cakap aku da gemok..haisshh...wahteva la, aku x pedulik pon...tapi kalo cakap dalam nada dan niat nak persenda aku. memang aku hangin.. ko sape??
jadi, biar macam kamu..cantik bercurve, dari jadi tiang.

Saya xsuka manusia yang berlumba lumba. Berlumba lumba ni maksudnya berusaha bertanding berlawan sape lagi bagus, lagi lawa, lagi uptodate, lagi banyak duit, lagi bla bla bla.. kalo berlumba ke arah kebaikan tu bagus. Ini...berlumba nafsu, di selangi hasutan syaiton. Haisshh...dek kerana di kelilingi manusia manusia ini, saya jadik terikot2..kat fesbuk..kat blog, kat alam maya juga alam realiti. Dulu saya tersasar jugak...bila orang tunjuk barang, mention mahal..tunjuk itu pakai ini, bla bla bla...lipstik baru, baju baru.. saya pon teruja, tunjuk juga saya punya..ase seronok mcm makcik2 je perangai. Da lama2, ase annoying ngn diri sendiri..skang ni tunjuk pon kat blog je..orang lua?? Terperasan sendiri xley elak la kan, tapi xde saya nak tambah kuah..senyum, cakap sikit2. Sbb terkadang boley jadik riak kan..orang fesbuk??? Abaikan...after hampir 3 minggu, baru tadi sign in fesbuk. Tu pon takut member tag jempot kawen..
Paling x suka kalo orang mention..ai beli MAHAL taw???. So skarang amek inisiatif tok cakap mende tu murah je..untuk elakkan riak.

Saya cepat terasa ngn komen orang..ntah, dulu saya jenis xamek kesah pn, ko nak cakap apa, lantak. Mingkin faktor usia kot, tetiba salahkan usia.tapi xpenah nak simpan dalam hati. Pakwe saya cakap saya jenis pemarah tapi xtaw nak marah.. pening x??? Means, kalo orang wat taik ngn saya memang saye hangin..maki hamun sume kuar..tapi belakang2..bila kat depan, saya x sampai hati nak marah.. tapi family saya taw saya sorang yang garang, kah...nampak sangat baik luaran. Eh, xde la...kalo korang family saya, pah tu wat taik..korang pon kena. Saya rasa x berbaloi nak marah orang lua, baik saya xde pape kaitan tros...wat semaks je.

Saya sorang yang cepat jemu..susah nak jatuh cinta, senang admirer orang. Kehh...dat why la pakwe saya sekarang cinta pertama saya tapi pakwe ketiga saya. Gitu...pening di buatnya. Saya memang jenis senang admirer or suka kat orang, tapi bila orang suka saya balik..saya da mcm, eh..xbest la ngko..bajet hot kan..padahal ko legam orang x pandang pon. Sbb saya x hot la saya sedar diri, minat orang sorang sorang je..tapi saya cepat jemu. Tahun ni minat boy next door, taon depan minat boy next table in the class,taon sterusnya minat boy next class..eh, itu pakwe saya..ehehe. xtaw la, bila saya admirer orang rasa macam pendorong gitu.. jadik rajin g sekolah. Pehal ntah.

Susah nak jatuh cinta...senang suka kat orang tapi susah nak cinta. Saya penah wat pakwe lama saya menangis sebab saya xboley cinta kn dia. Hahaha...kapel dlu, baru nak bercinta...tapi dok cari2 cinta tu x muncul2. Tambah..saya x suka orang pakse..lagi cinta tu liat..3 bulan je kapel, lepas tu saya bosan. Ase mcm xboley terima dia dalam hidup saya..jahat kn??? Sian dia...nangis2 sbb saya marah2 bila dia merayu supaya saya x tinggalkan dia.

Pakwe skang??? 4taon bersama..alhamdulillah, walo gaduh..berperang, berombak badai..utuh jugak cinta ni. Tapi andai takdir Allah dipenghujung perhubungan ini sebuah perpisahan, maknanya...tiada jodoh. Apa boley buat kn. Harap2..berjodohla hendaknya..

Saya x suka bila orang persoalkan, kenapa saya kena bertanya pakwe saya almost everything. Perlu ke tanya dia dlu, pehalkn kawen pon belom. Bia la...saya mendidik diri agar patuh pada suami bila berkahwin kelak. Kalo x jadik kawen dengan dia??? Biar la, sekurang2 nye..memang sifat saya begitu..siapa pon suami saya, saya ingin patuh pada nya. Bukannye mendabik dada persoalkan hak isteri sebagainya. Pakwe saya xpenah menghalang...cuma, amanah mak saya untuk menjaga saya dibahunya..sebab itu, terkadang dengan pertimbangan yang rasional dia menganjurkan pada saya agar x begitu. Menganjurkan ea, kalo saya stok keras kepala nak buat jugak, or pegi jugak..dia xpenah menghalang.

Ini cara saya, cara awak saya x campo jadi jangan campo cara saya. Taat seorang isteri pada suami, walo dia belom suami saya..tapi saya belajar mentaati dia. Lagipon bukan cara saya kehulu kehilir, x kesah la bukan ke tempat maksiat pon.. sebagai wanita.. rumah adalah syurga. Bukan nak kata xboley keluar, tapi elok wanita tersimpan di rumah...keluar berteman mahram. Eh, bukan nak cakap kamo dan kamo kehulu kehilir tanpa mahram mcm perempuan x baik, saya lagi xbaik..keluar bersama pakwe, bukan mahram. Saya cakap tu hal bila da kawen. Lagipon bila keluar sendiri, saya rasa x secure..

Saya x suka orang push saya. Cakap x push, x paksa tapi x lelah juga mengalah push saya sampai saya lemas. Bukan peribadi saya untuk mengatakan tak. Xtaw kenapa..terdidik kot. Saya sangat2 susah nak cakap x, x boleh, xnak bla bla bla.. sampai orang amek
kesempatan..terkadang pakwe saya marah sangat ngn saya, kate nye saye lemah sangat sampai orang pijak kepala.
Herm...please, jangan push saya...sebab saya bukan menerima,tapi menjauh..contoh..orang2 berniaga, dari elok berkawan...tetiba saya menjauh. Sebab saya x sanggup cakap x, maka elok la saya menyepi..win win situation..no one hurt..

Owh..ada pengunjung misteri kat blog saya. Sape?? Haisshh...nama pon misteri, mana la saya taw. Tapi saya nak sangat taw sape.. buat awak, bley x??? Sebab..everymonth keyword yang sama kat nuffnang ni mesti ada. Taip full url aku kat google search. Memang la masuk nuffnang kn. Aku agak..orang yang aku kenal..kawan2 mungkin. Ke abang???? Kan da ads url..taip je la kat ruang http mende apa tu..bila taip kat google mmg aku taw la khan..so u, angkat tangan please, ai bukan nak marah..nak bagi token of appriciation sbb follow every entry yg carca merba kat dalam ni. And...i think, orang yang sama je kot...kn???
Ok da ngantuk, sambung esuk laks...

semalam masak ayam percik, arang xdok jadi bakar ayam dalam oven sat lepas tu panggang atas dapur gas. first time masak percik..nak kata fail terok teros dapat E x la kot..bley la dapat C. cukup bahan..cukup rempah, cuma... bila mak aku cakap santan, aku ingat santan cair..memang cair habis la santan yang aku pakai tuh. da la pakai santan kotak je..siap tambah air sama amount ngn santan lg. kacau3...bia mengelegak mendidih...da kering tapi still cair lagi, dan2 tu jugak la flashback zaman kecik2 dok tolong mak bakar masak tok meniaga kat bazar ramadhan, mak pakai kepala santan jo...siap masa perah santan tu, sedia dua besen lagi..satu kepala santan wat percik.. satu lagi tok masak mende lain. dem...time nie la jugak nak flashback, asal x flashback awal2?????

laju2 tepon mak...nak nangis x guna...kuah percik da macam kari cair abang jual nasik ayam kukus kat depan umah, eh...hahaha, kantoi x suka abg tu masak, tapi beli jugak sebab lapa..huhuhhu

bila tanya mak..mak gelak2, apa la mak nie...gelakkan anak sendiri. x nak kawan kang. lepas dapat penyelesaian dari mak, jadik jugak percik saya. ayam tolak tepi..of kos la rupa nya x macam bakor atas arang kn. rasa lak???? bluuueeekkkhh..tawar gile. cop cop...ai pose hokey!!! lepas da bbuka, tambah garam sume...ok la, xde la segempak mak aku punya..tapi for first timer tu kira ok la kn, C tu lulus la..
Tadi bawak g opis tanya pakwe, of kos la dia cakap ok. Tanya lagi, dalam rangking A smpai E dapat la C kn???, dia cakap dapat B+, wink2..teros ase nak masak tomyam lak esok, memang da lama pakwe request tp malas nak masak mende yang da pandai, eheh..
Tapi xdapek jugak pakwe nak makan tomyam...sbb esok puasa, satu rejab kan????
tok sah menjeling mencebik aku engineer x berkereta. penat aku nak cakap mende sama ulang2. bukan aku x mampu hokey..kalo aku berjiwa berlagak macam orang lain..selamber je angkat fiesta...da la setiap kali tengok fiesta air liur air mata sume x ley kontrol...meleleh...
tapi....apa guna berkereta tapi makan berkepit, apa guna berkereta tapi lokek duit dengan mak...alasan, bulan nie kne servis kete..bla bla bla.
asbab paling utama, apa guna berkereta andai kereta tu hanya tersadai di petak parking jea. tiada kepentingan pon, sekadar nak berlagak orang ada kereta aku pon nak..maap la, nak ngata nak ngutuk..konon engineer tapi duit xde nak pakai kete pon xbley...plsss la, ai x heran ok.
sekurang2 nye aku da tolong mak aku repair rumah, berbekalkan duit gaji aku je tanpa pinjaman ke hape, kau ada???

for now, berjaya mengelak kan muka dari di contengi mekap. tapi...tapi...sangat x suka tengok muka sendiri sebab xflawless..bila di tepungi bedak nampak bercepuk cepuk, muka dan bedak x bersatu..haissh...macam musuh pula. maka nya berkira2, perlu ke saya dapatkan foundation?? kan nanti muka nampak berat..kang nanti muka nampak tebal...xsuka. nak bia nampak natural...sigghh...kalo pakai foundation nanti kira bermekap ke?? apa mau buat nie??
mugkin mekap base dapat membantu...mungkin, janji ai nak nampak natural...x over.


sekarang tengah pelik dengan diri sendiri, penyakit apa ntah, kejab aku kejab saya...sabar je la korang eh... huhuhu

aku paling xsuka orang yang bergurau bodoh,suka komplen dan komen orang, bercakap kasar. konon mesra la...helooo...time tengah rancak bergurau boleh. tapi, eh tetiba nak komen orang, nak bergurau x tentu pasal, bercakap bahasa kasar macam kita nie kamcheng gile. sorry eh, saya x suka. saya baru kenal awak, saya nampak mesra tapi masih ada gap dalam berkomunikasi antara kita, serius x suka. bukan nak cakap saya angel gile sampai cakap kasar sikit x boleh, kalo anda rapat ngn saya mcm family, mcm kawan skola dulu lain cerita. bila anda cakap begitu ngan saya..x semena mena anda rude di mata saya. erk...tapi x kesah la mcm la penting sangat apa aku pikir kan..huhuhu

ah..penat la menbebel. Merapu je lebey..cakap pung pang pung pang, padahal luaran bukan cam tu, sape taw... aku je taw aku mcm mana...tapi orang nampak aku macam mana aku xtaw kn.

da macam karangan mari mengenal saya je...
tapi perasan x?? identity sebenar aku xde pon relate kat blog aku nie, gamba tu lain cite la. maksud aku. sesengah blog tu letak nama sendiri besar2, profile name nama sendiri. so belom pape orang da kenal aku sape. search je nama korang..eh, minah nie ada blog la...ha gitu. tapi aku..ce search nama aku, xkan muncul eh. profile name aku, awek hadi...gile obses ngn pakwe sendiri, angau ke hape..xde la. xley nak pikir nama apa. kalo search yan awek hadi..kuar la blog aku, kalo search awek hadi, kua nombor 4 dalam list kot..punya la x searchable.

aku ada tanya pakwe boley x tukar letak nama sendri.. x dapek!! dia xnak dak opis jadik stalker...xnak jadi buah mulut, ea la..mcm2 aku dok bercerita kat sini kan. tanya dia bley x tukar header dari piece of me kepada pape2 yang relate ngan perkahwinan. ok boleh..yeay...maka, termuncullah walimah kami..heheheehe

nanti wat entry khas mari mengenal saya lak la..sneak peak throuh my life..not just a kemerapuaj je...huhhu,


dah la...gile panjang aku merapu..
Owh...entry ni xde secara universal ea, saya bukan mengutuk mengata or sewaktu dengan nye kat kamu kamu dan kamu..x, x...xde kaitan dengan sesiapa secara terus pon..tapi, nak jugak mintak maap kalo ade yg terasa...saya menulis semherono je ni, aci taip tanpa berfikir pon. Anggap je la ni bebelan yang ntah pape...bila da ok, bia kn ea berlalu di angin lalu..huhuhu