lilac + blue colour combination

salam sejahtera...

masih pening dengan pemilihan kaler combination nie..
if ikot apa yang aku plan nie...memang agak gelap and rich in color la majlis tunang aku nanti..
orang len..amek kaler soft2 kan..peachy pinky kaler manis2..

tok baju tunang aku..aku pilih kaler soft sikit. tok baju aku beli kain lycra kaler lilac or soft purple.
ingat nak matchkan dengan lace kaler pink. tapi x jadik sebab ritu akak kawen da amek kaler purple + pink.
skang nie pilih kaler lilac/soft purple + light blue/tiffany blue.

baju dah berjahit...kena Alter lagi cket.
skang nie tengah carik lace untuk di patch kat baju dan jugak tudung...
plan nak pakai tudung sama kaler ngn lace...so, tudung kaler biru..baju purple tudung biru.
yeeee...kaler block sangat.. aku suka lak..........tapi masalah sekarang nie,
ramai plak menyangkal kaler yg aku pilih. shade terang sangat lah,
x sesuai biru amek kaler purple jugak la...fine lah.

aku nak biru gak...tapi ye la aku g carik shade yang light cket..duh!!!
owh...carik kaler tudung dlu, pastu baru g carik lace..huhuhu... semalam beli chiffon biru ngn kaler pink.
beli 1 meter jea..ngam ngam jea... aku nak wat half moon shawl tue..
sekali da potong2 sume baru teringat pasal jahit tepi,
patut kena lebihkan sket dlam 1 @ 2 inci sebab nanti jahit tepi dorang akan makan cket, kan??

tapi xpe la...da potong dah pon... nanti nak kena g carik tudung yg a tone lighter plak...
xpe...banyak tudung aku, hahahaha.. owh..nape aku x beli jea shawl half moon
yang dah melambak2 di jual kat mana2 tue?? kat jalan TAR pon ada shawl half moon tue..ha?? sonang...xyah pikir.
ikhh...xnak, aku nak lace kat atas shawl tue match ngn lace kat baju. titik.

tok pelaminan plak..aku nak kaler purple + sky blue + red. pelik??
tengok sini...ok kot, ceria haku tunang nanti...hahahah..

red tue sebab da buat bunga crepe merah ritu,
pastu x jadik pakai pastu gune je la tok pelaminan tunang nanti...setel.


untuk hantaran plak..aku nak beli bekas buah warna silver.. (bekas buah ke nama dia???)
untuk kawen pakai bantal,untuk tunang xde bantal..pakai bekas tu ngn pahar jea..campak2 bunga, done.
kaler combination lak?? nak ada peacock feather bleh?? mahal x? cam cantek je kaler peacock tue..

tok tunang..mungkin, same ngn pelamin, tp ubah cket bagi nampak beza cket.
ingat nak kaler royal blue + silver + dark purple + slightly red. ha???? gothic gile pilihan kaler aku...
lantak...

yg lain aku x pening lagi sebab x buat lagi...
yg tengah pening sekarang nie combination tok baju... ok ke?????????????????????

ok ke??? FMIL suggest kaler y light lg, FFIL plak suka kaler purple gelap cket dr kaler baju..tsskkk..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan