rentetan baju tunang yang berbulan x siap siap lagi..

salam sejahtera semua...
mende yang di luar kekuasaan kita, kita tolak tepi je la..malas nak pikir. malas nak amuk, kot kalu baju tu x siap sampai bila2 pon lantak lah. pakwe pon da warning dah makwe dia nie, jangan bagi lagi kat dia...sbb dia x jaga costumer, bek pakwe....

pakwe jugak da bagi greenish green light (mmg setuju keras la nie) supaya aku carik baju lain jea. sama ada jahit or beli siap. yeh..mari kita survey baju tunang...nasib baik aku jahit baju yang lama tu awal, so dia disaster pon awal, so ada masa lagi la aku nak jahit/carik baju lain. memula mari kita menuju ke kedai kain...lalu depan tailor nie, teruja tunjuk kat en.pakwe.. baju aku tuh..baju aku..erk, baju yang macam aku nak wat la..bukan baju aku, baju aku.

en.pakwe pon macam berkenan je tengok jahitan baju tu. tapi lalu je la..rege dah survey kat tenet, bulan lepas orang tu jahit rm120. tetiba masa gie tanya dia tue rege da naik rm250. fine xpe... kita jalan tunjuk baju peplum yang da siap kat en.pakwe plak. g la kedai tu..sebelah kamdar jalan tar tu kot. amek saiz s, pakai test atas baju je..still besau. wahhh...nie badan mengurus ke apa nie???? aku tanya la kat en.pakwe, cam ne?? dia da tergeleng2.. tergeleng2. hoihh....ok la

sambil jalan bincang2, cam ne...x ok ke baju peplum yang da siap tu??? dia cakap dia da berkenan baju kat tailor tadi. fine... aku cakap ngan dia, kos campur rege kain sume maybe dalam RM350 gitu. dia tanya if pakai kain lycra macam baju tunang aku yang sebelum nie xleh ke. oiii...jahit memahal sampai rm250, bia la berbaloi cket,bia la cun teros. kang x lawa sbb kain murah..awak plak bising.

ok..mari pegi osman house of exclusive textile. yea..aku beli kat sini jea, nape sini?? next entry cite. aku sua kain chiffon yang rege rm10.80 kat dia, warna sama ngan yang lama la...lilac. then dia dok tunjuk tunjuk kain yang rege rm19.80 warna lilac dull. lol...memang la itu lawa sbb rege pon mahal kan!! tu pon rege lepas less. dia dok ckp lawa yg tu..fine, kita amek yang tu 4 meter. carik lace teros. lace gold tok baju nikah kita hold dulu...masa xde, pegi time lunch jea. nasib semalam bos xde so bley la masuk lambat cket.

dah dapat kain chiffon ngan lace, kita lari2 pegi kamdar lak. carik lining. x berbaloi beli lining memahal.. kita beli kamdar jea rege rm6.80 jea. no hal lah...lining belah dalam, shining? eh...dok bawah kot, plus dia bagi efek shine dull shine dull...bagi aku cantek jea. xde la pucatttt jea. ok dah dapat lining, lari2 g kedai jahit tu balik. cakap nak macam2 tu, kua kan kain amek measurement. tapi kan.... nape eh akak tu macam penah nampak jea...mcm familiar,kat mana eh tengok muka dia??? dia ada blog eh???

tanya if buat kain godet, kena tambah berapa?? RM50 yeww. huihuihui..then pakwe cakap xyah la, nanti buat tok nikah jea, baik...saya yang menurut perintah. kat situ pon bley wat patch ngn beading skali. patch RM250, beading RM150. erk...xpe la..saya buat sendiri nanti.and paling hangin klo jahit pakai kain dia segala kos baru rm399. Nie aku beli kain aku dah kos dia jadik RM4++ adoiyaii...tp xpe, kain dia xbest..chiffon kasar. Kain aku best....huuuuu

so sekian la cerita, dua minggu lagi siap..30hb/12/12 siap. fine xpe. balik semalam gunting2 lace sume, gunting tudung nak wat half moon shawl sebab x jadik pakai purple biru. pakai lilac and pastel but dark purple. hah!! donno la nak cakap...tapi purple purple la.. head to toe..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan