si comel n si ensem

Isnin, 24 Jun 2013

WP : checklist 54 days before our big day

tarikh & tempat :
nikah - 17/08/2013 / rumah pengantin perempuan
bersanding - 17/08/2013 / rumah pengantin perempuan
bertandang - 24/08/2013 / rumah pengantin lelaki

tema :
nikah - pink, peach
sanding - pink, cream, gold
bertandang - merah, gold

*nikah dan sanding sekali jea, lepas nikah terus sanding so xde beza sgt la.

legal documents :
kurus kahwin (him) - done
kursus kahwin (me) - done
HIV test (him) - done
HIV test (me) - done
borang nikah (him) - not yet *stress
borang nikah (me) - not yet *double stress

catering/canopy :
nikah dan sanding : rewang / canopy mak uruskan - not yet bertandang- DJU katering - done

pelamin :
nikah & sanding : mat bridal - done
bertandang : xde pelamin, makan beradab jea : DJU catering - done

photographer :
nikah dan sanding : mat bridal - done
bertandang : nizamzailan photography - done

Wedding outfits :
nikah : bride : butik dzihni (kurung moden peach) - done
groom : ah..omar ali, ali omar, something like dat - done
bersanding : mat bridal (kebaya gold & dress royal blue) - done bertandang : puteris bridal (kebaya putih) - done

make up :
nikah & sanding : mat bridal (binik dia makeup) - done
bertandang : munie ahmad - done

doorgift :
nikah & sanding : variety of [paper bag + bunga telor + jar with agar2 kering + a bag of candies + kek apollo] - isi nye belom beli bertandang : bunga telor pindang,kot. (mak mertua uruskan) - done bunga nya.

hantaran :
bride to groom : 9
cincin & sireh junjung - not yet
kasut - done
working attires -done
sling bag - done
spek mate itam & belt - done
sejadah & tasbih - done sejadah
pulut kuning - not yet
cookies - not yet
buah - not yet

groom to bride : 7
sireh junjung - not yet
gelang dan cincin - done
handbag & kasut - done
kain pasang - done
kamera - done
telekung & sejadah - not yet
cupcake - not comfirm yet

invitation card :
pesonaz card - done draft, tunggu printing

cake :
sanding : done booked *tatau rupa cane sbb mak yg tempahkan bertandang : mak mertua buat sndiri - consider done

jurunikah/wali/saksi :
jurunikah : borang pon x isi lagi...grrrr
wali : abg sendiri - done
saksi : abg ipar - done

hand bouquet :
nikah : mila AAWD - done booked
sanding : mat bridal - done
bertandang : puteris bridal - done

bilik pengantin :
bed set - not yet
decoration - done

honeymoon :
1st honeymoon :
date -26/08/2013
location - bali
flight tix & accommodations - done

2nd honeymoon :
date : october 2013
location : krabi or singapore
transport & accommodations - not sure yet
* well ekceli, nie trip company..bhahaha

3rd honeymoon :
date : 23/nov/2013
location : maybe melaka, PD, or cameron highland
transport & accommodations - not yet
*well ekceli, 21.11.2013 tu bday si dia, so ingat nk belanja dia g bercuti tp sbb cuti tahunan da abis, so kte g dekat2 je la yo..ngehngehngeh..

4th,5th,6th honeymoon :
eh...melampau!!! hahahah....

tragedy june

Ekceli, entry ni da lama...da sminggu pon...

salam sejahtera...

kita letak tajuk perbincangan kita hari nie sebagai tragedy june lah. well, mende nye berlaku semalam tp hari nie baru nak menulis sebab tunggu cool dowb dlu baru bley nak cerita. takut kalo cerita time panas kang ayat yang keluar pon panas jea...

macam mana nak mula yeh?

berminggu dah. berminggu dok syak. ada lelaki dalam rumah. berminggu. tapi kemudian positifkan diri. bau rokok, tapi ingatkan budak rumah tu la merokok.

semalam, xtaw macam mana. nekad. nekad nak pecah bilik budak rumah. jangan marah cakap aku x taw jaga privasi org. tp sebab dah lama, aku pecah niat nak carik rokok. kalau betul rokok, lantak la.. just pesan jgn hisap dalam rumah. aku takut ganja, sebab bau pelik..bau busuk daun terbakar. busuk. kang kalo kena serbu x pepasal semua dalam rumah kena naik mahkamah.

lain yang aku carik. lain yg aku jumpa..terkejut beruk aku weh... terus menjerit aku. sepantas kilat lari keluar rumah. laju2 kunci grill. x lama pastu keluar laki lengkap berbaju. nak keluar x dapat. padan muka kau.

aku masa tu memang mengigil2 la. terus call tunang suruh naik. masa tu dia ada kat bawah. memang smpai habis suara aku, memang aku jerit kat situ jugak. serius. aku terkejut, aku takut.

sungguh aku x sangka budak rumah aku bley sembunyikan pakwe dia dalam rumah. bukan sehari dua, dah sebulan rupa nya. ngeri gila bila ingat balik sebulan ada lelaki yang x di kenali dalam rumah.

nak menangis rasa. kitorang x report polis. kitorang x report jais. tp kitorang halau budak rumah aku tu keluar. kitorang suruh dia kemas barang keluar masa tu jugak. kitorang xnak amek risiko. kang x pasal benda lain plak yang jadik.

semalam, aku duduk rumah sorang. mengigil2 aku keluar bilik. terasa2 lagi ada orang kat rumah. trauma rasa..serius takut.

nasib baik Allah lindungi lagi aku. lindungi kitorang dari menda buruk.

tp semalam. akak kat opis tegur pakai apa kat muka, muka nampak licin. wahhh.....pandai amek hati yeh. hahahaha. padahal lately mcm kurang cara kat muka. kurang ber-scrub,mask bagai. pastu semalam aku just tepek bedak jea. selalu lepas solat aku pakai foundation ngn bedak. tp semalam malas. sekali akak tu puji..teheee...bright up my day lah u sista....

Maybe sbb nie kot.


Walo pon lately sgt stress. Pastu malas nk cara pasal muka. Ea malas. Dulu rajin sgt mask ngn scrub, skang tadop.
Huu...but my face not in best state pon senaq nya. klo tgk dekat2 bley nmpk bintik2 merah jerawat mcm ruam kat tang
Pipi tepi hidung tu...sighh...acane, malas sgt. Owh, maybe seri penanten kot...ecehhh...

Luar senyum. Dalam gelora. Ada seri lg ke? Sighhh... Xmo jadi bridezilla kn? So keep smiling..uhuk huk huk