Sharing pengalaman scaling dan tampal gigi di klinik dr pinky kajang

Assalamualaikum and hai korg,

So last time ioll ada share pasal cabut gigi kat klinik dr pinky kan. Until now, gusi tempat cabut ni tak bertaut elok lagi. Dah mengecut dan lubang tu dah mengecil, tp masih ada la. Means, aku belom berani nak mengunyah belah kiri bila makan. Tapi ada la sekali dua ter secara tak sengaja.

Sabtu hari tu aku ada appointment scaling gigi. Tp sebelum tu, wiken sebelum  le familia dgn family in law pegi langkawi. Ntah apa aku makan, gigi geram belah kanan aku patah. Haru la oii, dok risau kena cabut jugak je...aku syak aku makan kacang yg Stewardess bagi.


picture from pinterest : scaling je mesti terbayang, ngilu2 je

Masa jumpa doc tu terus cakap nak scaling dengan tampal. Nganga je mulut doc terus tau which gigi yang nak kena tampal, no other tooth. Doc cakap kita scaling dulu lepastu baru tampal.

So masa scaling tu mcm ok2 je.. bila part gigi yg nak kena tampal tu rasa ngilu sikit la. Overall ok, xde rasa ngilu pn.. biasa2 je. Lepas siap scaling doc sapu ubat kat semua gigi. Ubat tu kaler pink ke purple ntah. Aku syak tu fluoride sebab rasa mcm ubat gigi. Lepas tu doc start korek gigi yg nak kena tampal tu. Still bearable, ngilu sikit je tapi boleh lagi la. Scaling pn mcm sekejab je, eh dah siap dah??


picture from pinterest : sekejab je dah setel semua


Lepas tu doc macam ada letak ubat. 2 kali, rasa dia pahit n kelat. Sampai lidah rasa kelat. Lepas tu doc start tampal. Tampal satu layer lepas tu assistant dia letak lampu biru, ultra violet laki ioll cakap. Ntah ea ke tidak. 3 layer, 3 kali lampu. Masa first layer tu rasa ngilu subhanallah. Berdenyut2 kepala, tp layer kedua dah ok dan layer ke 3 dah tak rasa ngilu. Lepas tu siap.. 


picture from pinterest : tampal pon sekejab je

Total harga untuk scaling dan tampal rm250. Overall ok.

Tp the best scaling and tampal that i ever have dekat klinik uitm. Even doc dia kasae ya rabbi, tp bersih gigi...mmg rasa licin and puas hati. Tampal pon bila dah siap, mmg x rasa apa. X rasa pelik and lain. Rasa mcm tu gigi kita yg original. Last time sbb student, free je..

So korg pulak klinik gigi mana yg paling korang suka???

Comments

Mantap banget artikelnya bermanfaat dan sangat informasi dengan judul dan artikel... membantu artikelnya untuk memahami sifat penulis.. thanks

Mungkin tertarik tentang EF Adults
EF Adults Kursus Bahasa Inggris Profesional

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan