design baju tunang saya...eh, da hantar jahit da pon..

salam sejahtera b2b sekalian....

Entry xde teaser teaser dah..
Nah amek kau sume skali aku cite, cume nak tunjuk baju xde lg la sbb
Kat tailor lg kn....

semalam tailor datang amek kain,
anta baju tok kenduri nikah akak ngn adik, anta sekali dress tok dating.
alang2 bagi teros baju tunang, awal ke? ase mcm x kot...
sbb suruh dia siapkan ujung bulan 11 nanti,
means..ada 2 bulan lagi la untuk jahit manik bla bla bla..
saje bagi awal sbb sakit mata tengok kain..huhu

design baju tunang saya?
nak buat kurung moden peplum tp bukan mcm zery zamry ke mende tu.
mostly baju peplum sume senteng2 dan singkat.
errggkkhh...xnak la gitu, x best lah...
dari awal taon lagi da ada design nie..masa tu x jumpa lg org wat baju gini,
mungkin ada cuma x jumpa jea..

sekali hari tue beli buku inspirasi perkahwinan ke pesona pengantin ntah,
ada baju flower girl kot..dia nye kurung peplum lbey kurang mcm baju tunang impian.
kendian, si cantik fatin suhana pon ada pakai kurung peplum
masa majlis kawen abg dia kalo x salah...
teros suka sbb design yang aku nak tu x weird, ada jugak yg terpikir nak wat cm tu..

fatin suhana wit gojes kurung moden peplum..


tp kurung moden peplum aku lain cket kot,
sbb aku suruh dia wat labuhkan belakang,
pastu, kain cutting duyung with godet.
sebenarnya nak kain potong 8, cutting duyung with godet tp takut mahal lak.
so xyah potong 8...huhuhu, hope outcome dia masih ok.

untuk tangan, akk tu tanya nak wat tangan ikot tangan pastu belah letak godet x kat hujung?
erk..akk nie macam taw je apa yang aku nak kan??
aku cakap la, tu design untuk baju nikah nanti...teeetttt....x rahsia dah.
so, tok baju tunang nie..tangan biasa, yang kecik ikot tangan tu..

aku pakai kain lycra murah jea, lycra rm10 je kat jakel.
beli 3.5m jadi harga dia RM35, baju tunang aii murah je hokey..
aii x kesah orang opis nie nak pandang aii mcm x berduit, whattevaaaa....
da discuss2, tanya harga berapa, nanti senang nak sedia kan duit.
dia cakap total semua RM240 je lah. JE LAH okkkk!!!!

RM240 bahagi 4 pasang berapa??? RM60. ok??? mahal? pada aku x...
kurung moden peplum, with princess cutting, kain peplum with godet..
rm60 je...x mahal la..
sbb ada sorang akak nie, dia amek more than RM300 kot tok kurung peplum,
tp kain aku rasa just duyung biasa xde godet. beza RM240 okey!!!

lagi tiga tu,

aku jahit dress macam irine nadia marcello pakai masa khatam quran,
tp aku pakai kain lycra denim warna purple nila kot, aku xtaw warna dia apa.
tp sangat la menjerit dat kaler..dress aku penah jahit ngn akk nie, aku suka.
sebelom nie aku jahit sleeveless tp kali nie aku jahit ada sleeve with cuff besar.
mcm irine lah, tp the cuff tu xkeras. aku xnak cuff yg keras tu,
aku just suruh dia wat cuff pakai kain tu jea.
erm...selalu lycra denim nie orang wat tudung, aku gamble wat dress sbb suka kaler dia,
huuu...hade aku kesah???
harga kain RM25/m, tp tawar2 dpt RM18/m terus angkut 3.5m.
harga jahit RM60 jugak..

mcm ni tp lain cket

untuk nikah adik aku, aku jahit kebaya songket biasa jea.
pegi jakel carik kain songket..amek kau, paling murah rm38/m..nangis.
redha jea la...tp xde kaler yg nak sbb nak warna hijau lumut masam aku pon xtaw kaler apa,
pastu amuk2 dengan pakwe, dapat la pegi plaza city one..
amek kau..kain sebijik kat jakel..RM65 je sepasang.
murah gile ok... erm...ok, nie bukan songket terengganu or kelantan, songket india what u expect?
tp ok la...sebijik jakel ok...beza RM80 tu..

tp aku berkenan kat satu songket tu.. RM75, cantek.. cuma nye,
benang silver...aku nak benang emas. ase kaya sket,
haha tp sebab pakwe pon suka gak, amek jugak la yg tu..dapat harga RM70.
jahit kebaya labuh, x muncung bawah sbb x suka kebaya muncung,
tangan loceng..kain susun depan biasa je.. RM60 jugak.

untuk nikah akak lak, family pakai merah.
nasib si dia ada baju melayu merah, so xyah beli dah.
tp aii kan gedik. nak baju baru gak.
pegi nagoya, pusing2 nampak kain baju cheongsam warna merah.
merah cili tuuuuu...with bunga sakura wane pink kecik2, comehhhh angat..
teros grab 2m dapat rm26. g jakel beli lycra rm10 x 1.5m
jahit baju kurung moden, kain duyung with godet jugak.
sekali lagi akk tu suruh wat tangan ber-godet, godet with kain lycra,
so nampak beralun2 tangan tu, nyaris2 hilang kawalan.
haisshh.. akk nie...kang nanti da sama ngn baju nikah..xnak la... harga rm60 jugak.

settle 4 pasang.

sekarang tunggu outcome je nanti camno...
hope ok, akak nie xley rush jea...kalo rush nanti jahitan kureng...
if x, memang jahitan kemas..pastu masa cakap tu kne cakap lelok.
tunjuk gamba...takut dia salah tafsir. cina memang jahit kemas pon...

tanya baju nikah dia cas berapa.
kurung moden kain godet jugak. kain chiffon with satin lining.
dia kata sama RM60, tp kalo full lining tambah RM35, kalo half RM25 jea.
pastu tanya if pakai chiffon beaded ada kena cas ke???
dia kata x....harga sama, hahahaahha.... aii is double hepy.

nanti da siap baru leh wat valuation kat akk tuh.. bape star nak bagi..

Comments

Cik PSK said…
As salam kt mane kedai tu u???murah gilere kot!!!nk anto baju jugak lah :')
Anonymous said…
yes, mane ye kedai dye?
eidadie said…
nak tanya kedai tu kat mana ea? i pun nk wat tp rata2 tukang jahit mahal sgtla..pls...tell me
sweetyfah said…
sy pun same nk tnye kt mane erkk kedai tuuu.... qvm.... ;)
MB said…
kedai tu kat mana ea..murah sgt2...
MB said…
kedai tu kat mana ea..murah sgt2...
Anonymous said…
assalammualaikum,
Boleh tahu kt mana kedainyer... serius ni sy nkcari tailor yg pandai buat baju peplum...Plzzz
Anonymous said…
Slm? Blg bg detail kdai tu tak?
putri said…
kedai tu kat mana ya.. boleh tak nak dapatkan maklumat kedai y jahit baju tu..plzz
Anonymous said…
salam,boleh x nak tahu kat mana kedai tu..murah sgt tu...
izi said…
please email saya alamat tailor tu..urgent coz tgh cari tailor yg blh jht peplum dgn hrga murah..
asrofc@yahoo.com
Anonymous said…
Salam.bleh bg dtail x kt mane kdainyer?please.tq
Anonymous said…
salam boleh bg detail kedai tu x...
Cik Awesome said…
erkk...npe masih xde jwapan? i pun nk tau..... plz3
Cik Awesome said…
erkk...npe masih xde jwapan? i pun nk tau..... plz3
Norazah said…
saya nak tau mana kedainya...email saya norazahgcd@gmail.com

tqvm
Anonymous said…
salam..saya nk tau jgk kedai tu kat mne???
aifa_1909@yahoo.com
tqvm
JEPSHAHROLYUSFC said…
salam..kak sy nk tau jgk kat mne kedai nye..pm address..
aifa_1909@yahoo.com
tqvm
sykin said…
salam, sy pon nk taw jugak kt mane tailor tu..plishhhh siyesly urgent sbb nk pki this christmas..my email asykinhafiz@gmail.com..hope reply from you..
Anonymous said…
saya pon nak tau zdilah24@yahoo.com
Anonymous said…
kedai tu dekat mana ye kedai tuh. boleh email x? firegurl_red@yahoo.com
TimMie said…
nak taw jugak kedai tu kat mana? plis plis plisssss~ susah nk jumpa cina yg caj murah tp i setuju tailor cina jahit mmg kemas..

bleh email sy jugak ct_fazra85@yahoo.com
thanx! ^^
Anonymous said…
salam , boleh email kedai tu
kat mana
tq

faza3622@yahoo.com
nisa said…
nak tau jgk kat mane please...
nisas.here@gmail.com
Anne Iskandar said…
This comment has been removed by the author.
Anne Iskandar said…
This comment has been removed by the author.
Anne Iskandar said…
bole bg address kedai? 0129141359 @ ikma85@gmail.com
Anonymous said…
kt mana kdai tu??emelkn sy rosella_libra@yahoo.com
Anonymous said…
Salam..Hi..mmg ramai da tny...tp i xnmpk jawapan..myb u PM dorg...so leh x u gtau ktne? :))

izullea@gmail.com

Thanks..
Anonymous said…
nak tau jugak detail kedai tu kt mane. tq
qistina_sweet@yahoo.com
Anonymous said…
Nak tahu jugak sofia_oya88@yahoo.com
Anonymous said…
mana kedai die?
latifahmuchtar@gmail.com
Anonymous said…
rasa da ramai tanya. almost semua komen tanya pasal kedai tu. hopefully u can share it with us.

fiadha90@gmail.com
Anonymous said…
hye bole i tahu tailor peplum u kat mne?

i mmg nk tempah baju ni..

email i detail die.. or msg i.

hashidah@emkay.com.my / 0123420077

thnk u..
Anonymous said…
boleh i tahu kat mana kedai dy..thanxx

syakirahroslan5724@gmail.com
kin kin said…
i pun nak tahu kat mana, text me plss. o14-63 633 92 . thankss sgt2!



















Anonymous said…
Salam. Blh email i tak how to contact kedai tailor yg u hantar tu n kedai dekat mana? Thanks in advance!
leajunsu@gmail.com
Unknown said…
Salam..blh bg sy x contact no n kdi jahit tu dkt mana..
rita5758@yahoo.com.my
akunamamiera said…
Salam. boleh emailkan sy skali ta alamat kedai tu dekat mane noramiera91@yahoo.com
Anonymous said…
Hi. Boleh tau jugak kedai tu kat mana? Emel me nurulnajat@gmail.com. Thanks :)
Anonymous said…
hai sis...pm sy alamat kedai tu boleh??? heheh

amalina_halim@yahoo.com

tq sis :)
Lilin said…
Assalamualaikum..

Boleh saya tahu address tailor peplum tu tak?
Emel saya, lilinlynn79@gmail.com
Terima kasih.
Anonymous said…
BOLE LOKASI KEDAI TU DI MANA... EMAIL SAYA...NSAG7341@GMAIL.COM. TERIMA KASIH
Unknown said…
Nak alamat tailor tu

San_asesino@yahoo.com

Thanks
Unknown said…
Nak alamat tailor tu

San_asesino@yahoo.com

Thanks
Unknown said…
salam.. Boleh tanye tailor kat mane ea? I try cari reply from u to others, but maybe u pm diorg.. so bley u emailkan kan detail tailor.. ty ea
anuarnani06@yahoo.com
yan_ummi aathif said…
salam....sory , xperasan rmai yg komen tanya pasal tailor tue... :(
sory sgt. tailor tu part time..dia dtg opis amek measurement sume...tp dia based kat puchong...
khairul said…
bole sy tau puchong area mne..?sbb sy duduk area puchong.bpe lama ye tailor tu nk jahit utk sepasang baju..?bole bg detail x..?
eITA said…
salam..nak tanye...puchong kat mane...nak jahit baju raye ni...boleh x email no tailor dkat ziyta_30@yahoo.com
Anonymous said…
salam blh tahu puchong kt mn. plz blh bg no.fon dia x. xkn awak xnk kami tmpah kot. maaf .blh bg alamat rumah dia x. token_ken@yahoo.com
Unknown said…
Ada apa-ii contact fiey. Fiey fulltime menjahit baju fashion. Call/msg/whatsapp fiey 0136336109. Email -missfiey92@gmail.com.
yan_ummi aathif said…
salam... sorry entry lama mmg x terbaca dah ad komen ke apa..plus yahoo mail pon da lama x on, jadi mmg xde notification ke apa.

pada yg berminat kat akak nie, nie pendapat yan la...
harga dia murah, dulu masa akak nie fokus pada menjahit je mmg jahitan dia cun sgt lah.

tp sekarang nie sejak akk nie da start keje, jahitan mmg kelaut.

so yan suggestkan korang crk tailor lain. banyak lg tailor y dah boleh jahit peplum nie...betul...

tp pada yg nk jugak try dengan akak nie.... yan ad up entry pasal detail akak nie. but tok y x baca entry tu... nie no dia...0102756691.

and bukan yan xnk bagi korg jahit ngn akk tu, yan dah tulis entry khas pada sapa2 yg nak try luck.

tu je nk cerita, ckp panjang2 kang panas jadik nya.
Anonymous said…
cer try view page nie,,,akak ni pn jait murah jugak..die buat peplum mmg terbaikkkk la..try view FB n like page Azza Machintosh atau Hajabastyle..die tailor area sg. buluh..murah n cantik...selamat mencuba...
fie said…
Blh b cadangan nk wa baju raya kl kain satin mcm mn.kosong ja n x tahu fesyen apa lg
awk ade facebook x? blh x nak temph???. ni num sy 0192188363....

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan