dah dapat baju tunang...tp xberapa nak yeayy...

salam sejahtera b2b, hari nie nak cite pasal baju tunang.. xtaw nak ckap cam ne...nak kate x ok, baju tu ok..jadik seperti yg aku nak, tp....fitting lari. aku pon xpaham kenapa, padahal bukan dia x biasa jahit baju aku pon..

kain duyung with godet sangat jadik..memang xnak sentuh pon, the flowy sangat cun..bagi aku la. tapi baju dia...xyah try, aku tengok pon tahu. besar gile...bukan besar seinci dua ok, ada la dekat 12 inci kot besar dia, aku dah cakap ngn dia buat fit cket bagi ngam2 badan sbb baju peplum nie x lawa kalo besar. nampak gedobos ok..nak2 lagi pkai lycra. dah la sepatut nya ada lining, so that baju tu akan lebih sturdy, tp xde plak...padahal, design sama je ngn baju yang penah aku jahit sebelom nie.

bahu besar, siap jatuh...bahu aku kecik, badan aku kecik. bila bahu jatuh dan besar, aku nampak pelik. lagi....kepanjangan baju depan x cukup...singkat, pendek. padahal aku da cakap dah, dia siap ukur lagi, dalam 10 inci, tp bila aku ukur balik panjang dia dalam 8.5 inci jea. ok je rupa dia, tp aku x suka pendek...tang aku nak panjang kat belah belakang da cantik dah.

aku taw, kalo g jahit baju kat designer pon ad yang 2 3 kali kne fitting kan? tapi aku agak x puas hati sebab aku memang biasa jahit ngn dia. td da anta mesej kat dia, cakap apa yg kena betulkan, dan aku akan beli kain lain dalam 1 meter untuk ganti balik yang singkat tuh..x balas plak.

aku syak sebab akak tu da start keje kot..so fokus dia pada menjahit lari... tp xleh la wat cam tu kan...geram aku. nie da berkira2 nie...cam ne aku nak hanta baju nikah, baju sanding ngan baju bertandang kat dia kalo dia da xleh fokus pada menjahit dah? jahit cincai2, x amek kira apa yg org nak.

yang paling x puas hati bila aku nak pesak ke mende tu, aku mintak dia buat princess cutting dari bahu dekat ketiak kebawah..tp dia buat dari atas bahu straight ke bawah.. aduh...aku dah la cutting bahagian atas kering, tetek leper..ko buat cam tu, memang xde cutting langsung.. grrrrr....geram gile. xpe..sabar, nt next week dia dtg aku pkai depan dia, cakap kat ne aku x puas hati.. suruh dia jahit balik. senang...jahit baju tu balik..xyah alter2, sakit hati aku.


xyah teaser2, letak tros tp edit r cket, kang org kate baju tunang aku murahan cikai xlawa lak, so kte sephiakan je
Kalo ikotkan, most peplum kat luar sana labuh2 tu la..btol dah akak tu jahit..tp aku x puas hati sbb aku nak labuh..da ckp byk kali dah, nie pon rupa dia ok bila aku da pin pin kat belakang...baru la ada rupa baju aku, klo x rupa baju pinjam saiz xl..adoyaiii... Smlm akak tu tpon, kelam kabut dia ingt aku nk pakai dlm waktu yg terdekat, aku ckp la sempat lg nk alter nie..
And dia bg cadangan tok tambah satu layer kt belah depan je..jadik berlayer la, tgk la cm ne nt....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan