Sila mati katak sekarang

salam sejahtera..

lama x update blog..mood swing, plus bosan.. cerita bday celebration pon x ter-update lg, hari nie nak cerita pasal masalah lg...aku nie kan, ada masalah, ada x puas hati, bad mood, sentap, aku update la blog..kalo x memang bercinta la nak update blog kan?? huhuhu...

hari nie nak cite pasal keadaan kat umah lagi, ada la aku dok merepek2 pasal budak rumah nie nak pindah pas tu wat masalah kan. now dia dah pon blah. ok...fine, tapi... biasa la kn. ko kuar mesti ko akan setelkan bil rumah. kan?

ok..malas nak cite, orang paham halal haram kan, tapi xde pon mintak no.akaun aku, whateva... mende lain aku halal kan. but yg lain yg she MUST pay,and aku already cincai kira.. ko bagi je kat aku rm**, aku x baik sgt nk halalkan jugak.

nak nak lagi ko siap tekankan kat aku ko paham halal haram kan, konon aku nie berkira gile kan, fine. bayar lah!!!! len aku bayar sorang. i dont mind...yg balance tu aku halalkan. tak de hal.. tp that amaun yg celah gigi aku tu..aku NAK KO BAYAR. fedulik apa aku, carik pasal ngn aku sgt kan!! kalo ko cakap lelok aku halal je sume..i dont mind pon..

ok stop pasal tu. so bilik dah kosong kan. aku dok tanya nak aku watkan iklan..ko nak wat sendiri, fine..tapi sile pikir orang kat dalam rumah nie and bertanggungjawab cket boleh? orang dah amanahkan kat kau kan? tetiba aku kena cover sewa bulan tue plak (share ngn budak umah la, tp aku kan berkira)

tetiba, ckp suroh wat sendiri lak sbb buat iklan kat mudah kena reject. memang la.. mudah tu cerewet kot, nak kena gamba bla bla bla, fine..aku bley buatkan. aku buat 3 kali, baru bley add ad tu. dung dang dung dang, ada orang nak tengok rumah, tepon memang berdering2 je la..ok la, tetiba yg sorang lagi nak suroh amek budak baru bulan 1 lak. adoyaiii...aku dah la tengah tight bajet, nak kawen oi. so ade something yg bley di kurangkan tu aku kurangkan je la.

awk dah kawen kan? awak paham kan cam ne nak kawen kan? so dari free2 bayar bilik yang xde orang duduk tu, baik amek orang jea. tp xpe la...aku x kesah pon, nak bulan 1..bulan 1 je lah. ada la sebab2 lain kenapa aku nak amek orang cepat, salah satu aku malas nak bayar sewa tu. lagi satu, aku malas nak merenyahkan diri aku ngan mudah.my, susah gile nak approve. xde masa aku nak check email manjang.

pastu satu lagi, skarang nie weekend jea aku tersedar tetengah malam orang dok ketuk2 pintu rumah, dok goncang2 mangga pintu mcm nak check ada orang kat rumah ke x, and mangga ke x. dem... takut weh...gigil2 aku tengah malam, dah la weekend aku sorang je kat umah.

tapi xpe lah...sebulan jea, ok la x kesah. aku delete je la ad yg ak buat tuh. then dia cakap nak suroh mak dia datang dok kat bilik tu sebulan nie, nak bawak anak dia sbb anak dia dok demam jea. nie salah satu sebab aku setuju budak baru masuk bulan 1 jugak. sebab aku ingat mak dia dok situ, so dia akan bayar penuh la sewa tok bilik tu. owh..noob gile aku. ok, kena share jugak. fine lah...

erk...tu intro jea, benda yang berkaitan ngan tajuk nie baru nak cerita. serius aku mati katak, orang cakap once decide nak kawen, rezeki memang murah..senang jea sume. aku terbalik plak. xde la cakap rezeki aku x murah. murah jugak, dapat bonus,dpt naik gaji, dapat duit raya, dapat angpow, murah la kan. tapi yang keluar pon murah jugak.

ada je mende nak kena pakai duit...sighhh...sekarang nie kat umah xde tv, sebab tv budak sorang lagi tu punya, dia nak jual...4 ratus tok tv kotak tu, mahal! so aku memang decide nak beli tv sebab aku xde laptop..rosak. nak beli baru? aku nak mcbook,untuk menjamin kita kawen so korbankan keinginan..tab ada, beli tv jea. nanti da kawen bley letak akt umah. dok ngan mak mertua? no hal..bley letak lam bilik.

tu kesah tv, tp.......aku rasa yan sorang nie pon mcm x lama je dok situ. and paling parah.. semua barang kat rumah tu barang dia. huaaa....barang aku? oven je sbijik. huk huk huk... dah terbayang2 dah...duit melayang2 siap wat flying kis lagi kat aku. demn demn.. dapur memang wajib ada,kang x masak. peti ais pon wajibal-ghunnah. mesin basuh...kena jugak tp lambat2 cket pon xpe, kte anta dobi jea..uhuk uhuk..parah oiii.

kalo tv bley letak lam bilik bila dok umah mertua. abis, dapur? peti es? mesin basuh? xkan letak lam bilik jugak?. eh..nie bukan kes kedekut xnak bagi mak mertua pakai, nie kes berdiri xsama tinggi, duduk x sama rendah. ada hati nak letak barang letrik sebelah2 barang letrik mak mertua, bayang kan, arnab comel di sebelah kangaru. ha....rendah diri arnab tu. gitu la perumpamaan barang letrik yg bakal aku beli compare ngn barang letrik umh mertua nanti.

lagi pon, ada ke tempat nak letak sume tu? kang wat sepah jea...tssskkk. xpe la... semoga Allah permudahkan urusan hidup aku. amin, amin, amin ya rabb

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan