26days until our engagement day : settle cincin merisik + tunang, tp haku menangis..

salam sejahtera...

hehehehe....(belom pape dah gelak). alhamdulillah..settle pasal cincin aku. lega rasa bila hampir semua dah complete, hampir ok.. hampir. complete bila dah settle majlis. skang belom settle lagi, so xleh cakap complete lg.

hantaran aku nak bagi dia pon da complete.. hantaran dia nak bagi aku x complete lg. eh...nak checklist jugak ke?? meh letak meh..hehehe. nak reveal price ke? memurah jea...tp kalo reveal kan org cakap berlagak plak..

xpe lah, nanti bila da lepas tunang lah baru reveal, so boleh la bakal2 tunang lain dapat gambaran cikit sebanyak berapa bajet yang nak kena ada, gitu... niat baik ni taw...lepas nie eh..skang tunjuk checklist jea

hantaran dari aku ke dia

1. cincin silver batu zirkon - done

2. baju akad nikah kaler peach omar ali + butang baju melayu bak- done

3. buku ensiklopedia solat dan indahnya hidup bersyariat - done

4. buah - ini beli kat kampung

5. kek - beli dah siap je nanti kat kampung

6. coklat - dekat nak balik nt bru beli

7. kain pelikat gajah duduk ngn atlas jalan TAR - done

perasan x? x perasan? ce tengok balik list hantaran aku tu? xde sireh pinang kan? muahaha....aku lupa, boleh? teheee...so cam ne? nanti aku ejas sireh tu nanti akan di combine kan sekali ngn cincin...hidup harus pandai, muahaha....

hantaran dari dia ke aku

1. cincin merisik beli ngn kawan dia, cincin tunang emas sri pinang - done

2. kain akad nikah kaler peach gulatis - done

3. tepak sireh - bekas sume da beli, nak letak sireh jea

4. coklat - tunggu adik dia wat lik dr australia

5. kain pasang - belommmmmmm

more or lesss settle la tu kan? hehehe... barang tok pelamin sume dah settle tunggu nak pasang jea, sume settle lah..owh, cuma tinggal bekas nak letak buah ngn coklat jea, huihuihui.. xpe..tu bebila pon boleh.

eh..melencong, padahal nak cite cincin da beli. tehekkk.... en.pakwe da bising2 sebab aku sibuk la dok carik yg saiz 10 & 11, pastu xde design yg best aku blah. huhu.. dia ckp la..jgn tengok saiz dlu..carik yg aku suka jea,kan boleh kecik kan. ea la...tp still dalam range 14 ke bawah, dah kalo yg aku berkenan tu saiz 18..acane???

so sabtu ritu kitorang g la menapak carik cincin lagi. memula g warta..blueeehhhh... x lawa. masuk poh kong kat sana pon sama, xde design yg aku nak...cinonet2...flat jea. pastu g la emas sri pinang..memula tanak g sini sbb taw kalo resize pn harga cincin tu sama ngn berat before resize, emas balance tu nanti dia pulang kan, lagi kena upah tok resize RM60. puiiiii.....tempat lain free je kot. siap dia kira berat lepas resize. dah ko bagi balance emas tu aku nak wat apa??? tampal celah gigi?

tapi xpe...sebab pakwe nak pegi kan..fine, pegi jea...pilih pilih..belek belek.. pakwe bkenan kat satu cincin tu..design simple..tp serius mcm cincin arwah nenek aku. siap aku cakap depan2 SA tu lagi..hehehe..punya la laser mulut customer dia sorang neh..huhuhu.

memula macam dah berputus harapan, jom ah jalan lu...carik tempat len plak. hati terdetik nk g wah chan jea sbb tengok website dorang ad satu cincin tu aku terbekenan..hehe.

tapi kendian si pakwe tunjuk satu cincin tuh..testing2, eh3..macam lawa jeawwww. terus tengok berat. awww... syukaaa....sebab design dia timbul, nampak tebal je kat atas..klo yg lain mcm leper2 melekat jea. berat pon ok la...aku carik yg less than 3.5g, dapat yg 3.++ tu kira masih bawah 3.5g lagi la kan..muahaah.

tapi mulut nie kan...x leh kontrol. masa aku belek belakang tengok berat tu aku saje la melawak. aku cakap, ohh..berat nie, of kos la saya pilih yang nie. huhuhu...memang la carik yg berat. yang berat dalam 2g ke atas sebab nak bagi berat cket dari cincin merisik. merisik je dah 1.8+g tapi eerrgghh.. kan pakwe dah salah paham. konon aku suka cincin tu sebab dia berat.. bukan sebab aku suka design dia. huhuhu...aku suka sebab tu aku tengok berat, kot lebih 3.5g..hhhuuuuaaaa...jangan la salah paham.

pastu masa pakwe g cucuk duit, dia diam jea..dia tanya betol ke nak yang tu..da over bajet dah... tambah dalam RM20 je lagi dah dapat satu lagi cincin merisik. huhu..masa tu mata dah berair2 dah, chooiii..nak cakap nak yang tu pon sampai nak menangis2 dah..huhuhu,takut pakwe x bagi. tp pakwe ikotkan jugak...lebih banyak tu,.... jahat kan aku???

masa g bayar pakwe diam jea, masa balik pon pakwe diam jugak. dh ase bersalah. g beli eskrim baskin robin konon nak mujuk pakwe r sbb da ase bersalah amek cincin over bajet gile.. tny pakwe nak flavour ap, dia ckp ikot aku jea..selalu memang dia yg pilih flavour tuh..huk huk..lagi la ase bersalah.

dalam kete makan eskrim diam diam sambil menangis pelan2..kontrol la konon xnak bagi pakwe taw. lek je kawan tanya pehal nangis?hahaha..memang xleh sembunyi la,pakwe saya alert org nye. kalo cakap tepon, suara da kontrol abis konon nie dia x taw nie..lek jea dia leh agak. eh..sambung, pastu dia cakap la orang len dapat cincin gumbira aku nangis. huaaa....terus teresak2 la jawab nye..pantang kena tegur. aku cakap la dia marah kat aku sebab amek cincin mahal. sebab tu dia diam..dia x suka aku amek cincin tu, aku siap kuarkan duit bagi dia kira topup balik yg overbajet tuh.

huhuhu...dia bantai gelak kan aku, dia ckp mana ada..dia penat, tu jea.. dah aku suka yg tu ok la... pastu dia suroh aku amek balik duit yg aku letak lam tempat syiling tu. huhuhu...siap cakap kalo aku x amek nanti dia marah betol. laju jea aku amek balik duit tu..pastu dia pujuk aku, heeee.......

dah tu je nak cite....hahahaha

gamba xde kaitan ngn entry, saje letak..nie pg td nye...
Start pkai shawl balik ..hehe.
Pic from instagram : yanisawekhadi

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan