33 days until our engagement day : weekend ritu...xtvt kitorang

salam sejahtera kengkawan..

entry aku yg lepas aku dok rempan pasal cincin x beli lg kan?? nie pon blom beli lg... tp sabtu hari tu kitorang da pegi pusing2 kedai emas. memula g kedai cina mana ntah, lupa nama kedai..banyak kedai emas area kajang and harga emas dat day RM190/g

nampak orang ramai je kedai tu so mesti ok la, tengok design banyak yg cantik2.. tp aku carik yg modern and simple look jea. ada satu tu, aku and adi dah berkenan. tapi ringan jea..bukan solid. antie tu kira2, dalam RM4++. price wise ok la tapi nipis lah. memang lah, tangan aku kecik x sesuai design besar2, tp...xnak r yg kecik gile. antie tu pon pening nak carik yg saiz kecik,last2 dapat la yg cinonet cinonet.. x best ah.

pastu ke poh kong. design pelik2, siap ada bunga sekuntum gedabak lagi. ok tu over... hahaha. tapi cincin belah rotan dia cantik, ok la....sleek jea. tapi tengok kedai lain pon ada design gitu. harga tok poh kong tok berat yang sama ngn kedai antie tadi lg mahal lah.

pusing2 lagi...still berkenan yang deisgn simple2 jea. then pakwe terpaksa balik, dia nk g anta FPIL g eport. so tinggal lah aku terkontang kanting sesorang, pusing dalam parkson je la. lama weh...2 jam aku pusing2, sampai sakit kaki. pakwe da sampai dia tny nak g tengok tgk ngn member dia x? pastu nak g tengok baby kawan dia lak. ok......beli hadiah tok baby harith teros g bangi, tengok cincin lebih kurang. tnya harga...dia kira harga pasaran way to murah dari kedai biasa which is way to murah dari poh kong.

aku apa lagi, terus tengok album...amek yg berat cket r. heh heh heh...harga sama dengan poh kong tapi beratttt...hahahah. design still yg simple jea. ok design x penting..yang penting berat, muahaha.. so order, mintak cepat...xnak dapat ujung bulan.nak awal...hahaha. customer is always rite.. nak niaga kena ikot jea.

untuk merisik aku nak cincin belah rotan, tp xde plak dalam album dia..so xtaw nak pilih..makanya cincin merisik is kerawang2, mcm cincin tunang lg simple je? erm...xpe, itu nanti. kot nak beli belah rotan gak ke..

sekali semalam kawan dia gitaw yang satu je yang ada saiz aku. yang aku nak tu klo nak boleh kne tempah kira aku sorang je la and upah tukang memang mahal gile la, kira macam exclusive made la. huishhh.... xpe la, gi carik kat kedai jea..rugi sikit pon xpe la. so semalam kitorang g kedai emas sri pinang. carik saiz 10 ada la xsampai 10 bentuk. tu pon yang belah rotan jea, design mcm aku nak memang saiz 15 & keatas jea. kalo nak kecik kan pon boleh saiz 12/13 jea and kne upah RM60. kalo deisgn yang lawa gile berbaloi gak nak kecik kan, nie x...

pastu ke habib. wahh..bling bling mata..banyak design. tanya dia saiz 10 ada x?? terus dia tunjk cincin belah rotan jugak, tu pon ada tiga jea...demm...xpe...teruskan mencari. susah eh kalo jadik manusia cerewet nie. grrrr...... ok sambung cite hari sabtu ritu....

pastu g tengok baby harith kat belah bangi jugak...ingat kat ampang,dapat jejalan jauh cket, tp xpe lah..xde la banyak masa terbuang je nanti. baby kecik lagi..takot nak pegang..x abis pantang pon lagi,so tengok jauh2 jea..hahaha.

sekali, lama plak mamat tu dok an. padahal da ingatkan da g kejab jea..kita nak kne g kelain lg. dah ajak balik pon rilek lagi borak2. dah angkat bontot..sambung borak kat depan gate plak. malas aku nak campo orang laki neh. masuk lam kete on aircond men game kat flyer..hahahah. lama gileeee....orang dah azan maghrib baru reti nak bersurai.

singgah petronas, settle apa patut. g metro balik. carik cincin dia lak. owh..aku bagi cincin kat dia, bukan cincin tanda pon, as a gift jea...tanda berterima kasih dia sudi merisik and meminang aku. masa pusing2 carik cincin aku dah carik cincin dia jugak. ritu g kedai silver kat sunway..murah je, less than hundred tp macam kureng jea.

kat metro ada kedai yg dia berkenan..tp sebab tunang aku nak bagi yg batu dia wane putih jea..xnak yg berkaler. sebab nanti nikah baru bagi yang berkaler, ada satu je yang dia berkenan. ai is ok...pegi kedai tu balik...dia kata kalo tempah saiz dalam stengah jam siap sbb dorang buat sendiri. ada kedai antie tu kne tunggu sebulan.. oh no no no.. xnak amek risiko.

so tempah tempat si dia berkenan jea...kata setengah jam kan, sekali sebab saiz besar sangat kena amek hari selasa. 3 hari jea..ok la. masa tokey tu dok chong cheng chong cheng ngan pekerja dia, aku da takut dah..kot kena tambah duit ke dia xnak buat ke...saiz 25 ko!!! besar tu...carik cincin aku orang kata kecik sangat..carik cincin dia orang kata besar sangat. hahahah.

tapi ok la...esok amek cincin dia, RM2++ deposit RM150. demm...aku bajet cincin dia lam seratus jea. tp ok la..aku pon suka. band dia tebal dan solid..xde la nipis melayang jea..batu dia pon xde besar gile, xde kecik gile...ngam ngam soi org kata.

abis tengok cincin ingat nak g beli sampin si dia. baju peach, aku pon demand sampin peach. beria la dia dok cakap pasni jarang la nak pakai balik. konon nak pakai sampin hitam benang emas yang dia da ada tue. xnak la haku. xpe aku belikan...mahal pon aku x dulik, xde duit aku mintak ngn dia..hahahaha. dah berkenan kat kedai tailor baju melayu dia. harga pon ok..xde la ribu2..nt dah beli baru cite, sebab dia malas nak nek setingkat je lagi. dari pagi x makan kot.. so balik la, g makan. pastu g jusco konon nak tengok midnite movie sekali..hampeh, xde cite.

wah...panjang betol, baru kisah hari sabtu.

hari ahad lak, lam kol 2 dia tanya nak g fah lean x? of kos la nak kan...huuu... terus pecut g mandi n bersiap. teros g fah lean. carik rose purple tok kat pelamin. ala...beli yg 4 jambak RM10 jea, kat pelamin je kan. amek warna purple 8 jambak, ngn rose merah 4 jambak. beli bekas cincin si dia, sebab kompem dia x bagi bekas, hahaha...konfiden jea, sekali dapat lagi cantik dari yg aku beli kan?? hahaha...

pastu amek pasu plastik tok letak kat pelamin 2 bijik. dah cukup balik lah. owh...tapi dapat less 10%, wink wink.. sebab si dia ada kad ahli.heee....

balik singgah jusco cheras selatan sebab si dia nak g fitness concept. beli dumbell. ikot kan je la...duit dia kan, sukati la nak beli apa pon. aku cekau suar track konon nanti nak teman dia jogging, konon lah.. pastu makan kat tenpanyakki yg x sedap...tawar blebehh. g beli blender..nak tefal, murah je pon xsampai sratus stengah pon.. si dia x bagi. dia kata amek yg lg murah... klo rosak pon xpe, sbb xde umah lagi. ada ke gitu.... kalo xpkai lagi pon bley simpan apa...aduyaiii..

tp xpe lah..dapat gak blender. pas nie da bley wat nasi arab, masak mcm2 lah..

Rasa mcm entry aku lately mcm membosankan je...aku sendiri bosan nak baca...
Xde mood nak naip, nak update pasal tunang...tp pas tunang la baru syok review..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan