5days before our engagement day : Hiatus plus hiatus

Salam sejahtera...

Lama ber-hiatus dr xtvt berblogging, bukan bizi mencecet nak setelkan urusan tunang,
Alhamdulillah..sume settle lah, tunggu balik kekah pelamin jea nanti,
Cuma nya tuntutan keje mcm x nak bagi aku masa luang langsung. Nk jaga kecantikan
Pon x leh..manjang stress je. Lagi pon..tetiba kedekut story, mls nk share... Kuahaha
Boleh gitu???? Bek xyah cakap nie blog b2b kan??? Mueh mueh mueh...

Nie kira entry bulk la, aku cite kat sini je sume..kalo pening bace cite campo2, harap maap ea.
Sebab nt da xde masa nk update dah..sebab tu tajuk pon hiatus plus hiatus. Nie entry last before
Tunang la ni..lepas ni hiatus balik. Ok berbalik pada kes akux nak story tu. Bukan xnak..tetiba dapat
Hidayah mcm...'plinggg' cam tu..huhu..

Sebenarnya banyak je benda boleh tulis, tp terfikir untuk membataskan apa yg ingin di coret,
Takut over expose plak. Memang la niat tulis sebagai bacaan nanti. Tp x nak la all out, biasa la..
Kita x mintak. Of kos la kita mintak step yg pertama nie akan di susuli step yg seterusnya...

Tapi dalam islam pon cakap, pertunangan tu elok la antara keluarga je kan, takut jodoh yg Allah tetapkan
Tu bukan untuk kami, jadi biarlah ada limit kan?? Huaaa....lagi 5 hari nk tunang ko baru pikir sume nie ke???
Ok just cerita pasal aku nak tunang...tp hadkan lah, xnk tlalu detail kn..

Nt lepas tunang insyaAllah aku akan tetap review mana yg boleh.hue hue hue...

Alhamdulillah...Allah permudahkan urusan kami, rasa nya urusan kalian2 jugak. Barang hantaran nikah
Da ada yg kami beli. Beli time CNY ritu. Siap boleh jimat banyak, untung sangat. Ad tu kitorang amek yg
New arrival, memang xde sale...sekali masa nk bayar dia kate ada less 10%. Ouwhh...syukur sangat,
Walo 10% tu apa la sgt kn, tp still boleh berjimat.

Apa lagi nk cakap ea?? Owh...again, thnx to sape yg follow tu...tp saya masih belom mampu tok follow balik.
InsyaAllah after everything settle saya akan cuba carik masa tok follow.

Lagi...oh ea, tengah risau. Risau kot baju tunang yg super-fit-aku-sangat-xsuka tu x muat di pakai masa hari
Majlis. Aku punya selera sekarang nie...fuhhh. amaun makanan yg masuk lam perut aku tok satu masa still sama.
Usus kecik tp lemak banyak maka perut boroi kekdahnya.Cuma nya..sekarang nie kerap lapa..mkn non stop.

Dah la kot pasal tunang. Niat nak cite sikit2 je...kang jadik detail lak..hahaha.aku kalo bercerita mmg xleh benti..

Jom alih ke kerja seharian pulak.

Seperti biasa...plus extra banyak keje maka extra bizi maka extra xde masa nk merayap ke alam masa. Nak ke
Tandas pon x sempat...kesian aku. Erm...maybe bagi orang lain xde hal la kot nak siapkan report dlm masa 2 hari.
Tp aku ada hal...aku x suka keje last minit. Nasib awal2 aku dah prepare cket..tunggu ejas2 n print jea.. 3++ page..
Amek kau..nie baru ada 44 bijik benda nk kena design. Kalo masuk section 11 yang ada 130 bijik tu?? Tetiba mintak
Dalam masa 2 hari, memang aku bakar opis nie.

Opis nie satu je yg aku kurang berkenan. Lepas 5 taon baru cuti naik. Cuti sekarang?? 12 hari..ok, sila gelak kn aku.
X marah pon...naik pon jadik 14hari jea...punye la kedekut. Aku ingt dah 5 taon keje, naik la 5 hari. Nie idak...
Pikir kedekut cuti memang ase nk tukar keje jea even keje kat sini dah ok dah. Gaji xde la terok mana. Bonus pon
Cantek jea...cume tu lah, benefit tok staff is kaputt.

Opis len siap bagi duit beranak lg. Apa ha org pgl?? Maternity kos eh? Xkesah la..100 semalam or 500 sorg anak.
At least rasa la jgk kn..bukan nye x syukur ngn apa ad...syukur....
Tp ea la..kite keje kadang lewat mlm bru blk. Sabtu ahad pon g opis, klo leh claim OT xpe gak.
Memang kalo Aku anta surat resign pas nie..xde sebab nak acah2 bos nek gaji.
Kalo bos xnak bagi aku benti, memang aku mintak nek kn cuti aku. Eh...tp kalo dpt nek gaji cket cantek gak...
heheeh......

Ok nak jump topik seterusnya..korg taw kn, kalo kita dok cakap aka ngumpat kat org otomatik org tu dpt pahala kte,
Rezeki btambah kan?? Kita free je dpt dosa kn? Kalo kita benci kat orang? Nie bukan nak cakap sal org lain. Pasal diri
Sendiri. Aku kan...senang sangat nak maafkan org. Tp kn aku x suka sangat kat jiran sebelah meja aku tu.
Aku menyampah ngn attitude dia, x hormat org lg tua, x pndai jaga ht org, kurang hajar, berlagak bagus, pelahap
Aci mende free je tala semacam..ah,byk lg la. Serius aku meluat ngn perangai dia..memang aku susah sgt nk forgive and forget dia nie.aku pon x paham..

Org lain wat salah ngn aku, aku bley maap. Tp mamat nie xde la directly wat salah ngn aku..aku x suka dia. Nak
Maap kn tu xde la kn sbb dia xde wat salah. Cuma nye..aku pantang benar ngn mamat nir. Tgk muka pon da meluat,
Aku try la ignore dia kn, lantak dia la nak perangai mcm mana kn. Sok2 dpt la balasan dia. Memang x boleh. Dalam
Sehari tu ada je mende yg mamat nie buat yang sangat kurang hajar.

Sebelah aku kot, nak pejam mata buat x tahu pon sebelah kan. Dah la stok tikam belakang nye org. Aura dia tu
Kan..buat orang xde rasa nak berbaik. Time xde depan mata cam nie bley la pikir x baik aku perangai cam tu..
Insaf ah konon, xde untung jugak dok anti dia kan..tp bila depan mata..ya Allah, pejam mata istigfar dlm hati je lah.

Ritu diner opis kitorang, semalam dia siap ley komen x puas makan..xleh makan byk2 sbb start 7.15, sepatutnya
Start 6.45 la bru puas makan. Yg abg blakang dia jwb lelok la..tu kira awl la..selalu start lepas maghrib,elok la bley g smyg dlu.
Padahal masa kitorg masuk dewan, dia tgh bwk pinggan yg menggunung g duduk makan. Pastu kitorang gerak g amek makanan
Eh..elok plak dok depan kitorang..nie stok nganga telan ngn pingan ke apa nie???

Kalu aku nak je jawab..hoii, x semayang ke? Org kalo da lapa tahap kebulur, antara solat ngn makan
Dulukan makan supaya xde la x kyushuk semayang perut dok berdondang sayang kan. Tp sekadar alas perut je la kan
Engkau pikir nk makan kenyang jea..sabar je la aku n lagi pon bufet Kot..ko berapa bulan x makan nie??? Sabar norazian. Dah lama dah nie aku
Mencari ruang kemaafan/keredhaan untuk mamat tu. Ye lah..redha perangai dia gitu kn...xmampu i tell u, x mampu..

Last cerita tok malam nie. Alang2 dah bercerita pasal diner kan..meh la letak cket gamba. nie pon cilok org punya.
Aku x bawak kamera sendiri pn..xberapa nk teruja sangat taon nie otak pikir tunang je..

Tema merah hitam.aku pkai baju yang aku pkai masa akak aku nikah hari tu.. tudung pon pakai senget benget jea.
Sampai2 je muka belengas..x kuasa aku nak mekap bagai pastu dah nak kena cuci nak smayang. Pastu nk touch up
Balik..malas ok. Lepas semayang just letak foundation bedak n lipstik cket. Xde nak ber eye2 ber shadow2 sume.


nie angkatan2 department highway & brigde
cari aku? Senang je..org len merah hitam.. tetiba aku Inner pink,hahahaha... suka hati la...baju bung Pink kot.



muka belengas before semayang maghrib
Eh...after pon belengas jugak, teheeee, tudung pon serbah serbih..kesian...



ok nie tuan gambar, cilok dr fb dia..eheh eheh

Ok tu jea..sume benda dlm satu entry..hahahaah. jumpa lagi nanti after tunang...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan