WP : pening lalat : march checklist.

salam sejahtera...

lama x up entry sebab xtaw nak tulis apa..banyak yg berlaku tapi..macam malas lak nak bercerita, hehehe..well, terasa penat dengan permainan dunia. mengharapkan hidup yang berkat jea.. terkadang, kita cuba tutup telinga, tutup mata, tutup mulut tapi lama mana jea..kiri kanan depan belakang, tapi lama mana je...nanti ada la peristiwa yang berlaku. x mampu nye..

ok abaikan bebelan tentang dunia. eh..nie xde kaitan dengan negara lain mahu pun kes di lahad datu. nie dunia around me jea. ok..back to the topik, apahal daku pening lalat?

aku x taw org lain, tapi kitorang (aku dan tunang) ada schedule aka planner aka timeline apa yg kitorang kena buat, sampai la hari wedding kitorang. eh..sampai a month after wedd kot. ye la.. everything not settle on the day u get married kan...lepas kawen nak kne bayar pada vendor. nak pegi honeymoon..so itu termasuk jugak la kan. list dulu la apa xtvt / mende nak kena settle tok bulan nie

02/03/2013 - beli cincindan gelang

09/03/2013 - kursus kahwin

15/03/2013 - fitting baju akad nikah & wat passport

30/03/2013 - amek baju akad nikah

sekarang nie minggu pertama bulan 3 kan? so xde apa lagi la kot.. kalo ikotkan last saturday, which is 2hb.03 kitorang supposed pegi cincin and gelang for akad nikah nanti. tapi telah di bazirkan masa kat big bad wolf. so xdapat settle, just usha kat poh kong dengan habib kat mines tu jea. owh..baru aku taw poh kong ada emas 375. which is emas 375 is more to suasa dah. ke suasa?? so korang kalo pegi pohkong carik cincin batu tu jgn tertipu yeh..sebab masa aku tengok tu dia campo2 jea yg emas 375 dengan 750 tuh..haa....

so hari ahad kitorang keluar lagi..kali nie g kedai emas yang di recommended kan oleh emak kawan en.tunang. yeah...settle there. eh..tapi x beli lagi. cuma ada la yg berkenan di hati. memandangkan ada few thing nak kne discuss dlu so dis week baru g beli.

tapi yang membuatkan aku pening lalat nye...everything x macam yang kitorang rancangkan. sepatutnya sabtu tu dah settle la bab cincin ngn gelang kan. nie belom...so kne bawak ke minggu nie. pastu minggu nie plak kena pegi kursus kahwin. 9hb & 10hb, kursus tu start kol 3 hari sabtu tu. aku xnak la amek risiko g kedai emas tu pas tu dah lambat pegi kursus kawen. xmo la gitu.

and untuk 16hb plak, fitting baju akad nikah dan nak pegi buat passport. which is aku lupa sangat2 yang MATTA FAIR start 15hb-17hb. sekarang nie persoalan dia...sempat x passport aku siap? memang la sekarang nie wat passport sehari jea tapi still macam suntuk jea..kan? xkan nak amek cuti..haisshhh....

dah tu bila plak nak pegi beli gelang and cincin nye? aiyorrkkk...pening lalat. ok la..bley pegi 22hb tu..which is 22hb tu memang xde wat apa..tapi, bila aku nak rehat nye? time keje tok sah cakap la..nie sabtu ahad pon xleh rehat..adoyaiii.. badan penat, kalo kurus xpe gak..nie menten jea...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan