lagi 3 hari genap sebulan kahwin...alhamdulillah....

salam sejahtera... lama kan aku menyepi...sekarang dah paham kenapa b2b bila da kawen lama...baru dpt update blog. kesah nye bukan tak nak...tp x sempat. sebenarnya aku dah draft entry pasal akad nikah tp.. draft tinggal draft je la...dok dlm flyer, malas pulak nak bukak sementelah lagi gamba akad nikah belom siap lg..

sedar x sedar dah nak genap sebulan dah kan??? syukur alhamdulillah...settle semua. syukur jugak sebab kawen tanpa menyusahkan sesapa dari segi kewangan lah. semua pakai duit simpan sendiri. walau susah...
tapi bangga jugak la dengan diri sendiri. the most proud person of kos la my mum...sebab, aku langsung 
x susahkan dia..even adik beradik lain pon. korg datang time kenduri jea..nk bawak hadiah xnak.. x kesah.
yang penting aku kawen..hahahaha...

abis je kenduri..hari ahad tu p bayar pelamin teros,just tinggal RM400 je tok secured deposit gamba.. kang
bayar total habis gamba xde. settle kan payment khemah, bagi mak tok sewa van dengan duit makan bertandang nanti, isnin aku dah gerak balik kajang. tolong apa patut kat sini plak.

rabu baru g depositkan cek mas kahwin dengan hantaran. aku dah keluarkan duit aku sendiri untuk semua
benda. barang basah macam daging, ayam, sayur etc aku beli cash. sume sekali cash. so sume duit mas kahwin and hantaran aku yang punya. aku dah cakap susah mana pon aku akan kumpul duit gaji aku tok settle hal2 kahwin,aku xnak usik duit mas kahwin ngn hantaran aku tu...alhamdulillah..tuhan makbul, berjaya jugak...heheheeh.

yang duit salam berisi plak...aku x amek pon, aku bagi semua kat mak aku. apa dia nak buat itu hak dia,
terserah.aku xnak..akak siap cakap lagi, aku kuarkan modal..untung mak aku amek..hahahaha. ikotkan..
awal2 dulu pon aku xnak wat salam berisi,nak wat kenduri kesyukuran jea..kira sedekah. tapi mak aku
nak wat gak. so kiranya aku sedekahkan sume duit tu kat mak la, cam tu la kot. 

aku xnak la amek sebab walo mak x kuarkan duit, tapi mak kuarkan tenaga. kuar idea tok bilik pengantin, hehee. mak aku bagi kat adik aku seratus, abg ipar aku seratus, sebab dorg banyak membantu. padahal aku
dah bagi awal2 dah kat adik aku tu...tp xpe lah. itu dari mak aku kan...lain.

overall nya...tok kenduri aku nie..sume org hepy, sume gembira nak berkenduri. even family mak aku belah
thailand pon datang sampai 40 orang. keluarga belah arwah ayah aku pon datang... 

alhamdulillah.... kegembiraan nya masih terasa sampai ke hari nie... :)








 Photobucket

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan