Our lil crib : kitchen cabinet... Bukan idaman kalbu

salam sejahtera,
alhamdulillah walaupon progress nak repair rumah tu lambat tapi syukur la,
dengan kekangan masa dengan kebizian yang teramat sangat. al siput sedut pon at least
bergerak la jugak kan.
kitchen kabinet setel.
eh, bukan dah setel siap install semua, setel booking. amik ngn unity kitchen. tak
survey company lain pon sebab kesian kat dak cilik tu nak turun naik kedai. pegi satu
kedai je terus booking.
ikotkan, kitorang memang xde floor plan. rumah lama kan. tapi dah p ukur ngn husband
dan draft kan floor plan pakai autocad. aku jugak ada bawak sketch kc yang macam mana
aku nak.


gini. ala2 english design sikit.
tapi eugene dari unity tu tak advice tok buat macam tu. dia kata tall unit better letak dua2
kat hujung. ok la...so jadi design standard. aku senaq nye malas nak banyak cekadak
sebab kalo angin cerewet aku datang, memang x kan setel kc tu. so pape je..janji aku
ada kc.
put pat put pat, hari ahad hari tu eugene datang rumah buat measurement. tapi tall
unit terpaksa buang, dua dua...huaaaaa. sedih, tall unit tu la yg penting bagi aku dah
berangan dah nak organize pantry kecik aku tu. satu lagi tu nak letak kitchen appliance
macam blender, mixer semua2 tuh. tapi....
sebab nye? sebab nye kalo nak buat tall unit, total panjang 13 kaki. dah termasuk area
family dining. dan area tu ada cornice tepi tu. kalo buat 13 kaki nanti tall unit tu ada betul2 bawah tall
unit n downlight, tak cantik.
so redha je mintak eugene buat kan had 9 kaki je,lepas tu nangis dalam hati. so dedua tall
unit tak de. design kc pon simple mimple je. base unit L-design. top unit ada sebelah je,
kat area sink xde top unit sebab berangan nak suruh husband install open shelve. 
kaler pintu kalo ikotkan nak wane putih, melamine je. tapi bila tunjuk kat akak, dia kata
nampak buruk, huaaa.... pikir2, diskas ngn suami. kalo amik wane putih nanti kena
super duper cermat, xleh nak merecik2. uih...x feel la menumis x merecik. last2 amik
wane solid wood gelap. redha lagi. hahaha....
bukan seperti yang di idam kan. tapi xpe lah..kalo bajet besar memang satu dapur tu aku
reno, nie just repair sesikit je.. tu pon berpuluh ribu habis, haihhh...sayang duit.
tapi demi keselesaan keluarga, nekad dengan husband..tabung holiday pon korek2 jugak.
tak pe lah buat sementara waktu kita p holiday dekat2 je..
pape pon syukur tetap mampu, alhamdulillah.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan