Perkembangan aathif so far

Salam sejahtera,

Nak letak tajuk perkembangan aathif 5 bulan Tp x abs lagi 5 bulan. So nak cerita perkembangan aathif so far lah.

Pasal akikah aathif 24/01/2015 hari tu pon x tercerita lagi. Nanti2 lah share.

Masa akikah hari tu ramai la dok Tanya aathif pandai apa dah. Erm.. Erm... Hahaha, susah kot nak jawab. Apa je budak 5 bulan pandai.

Pandai main air liur. pandai sengeh bila orang marah dia. Pandai tendang orang. Pandai nangis jerit2, Hoihh..stress mak, Sblom ni nangis sayu2 je.. lepas tengok sepupu dia menangis jerit2, dia pon nangis jerit2 jgk.

Mark down the calendar. Dia berjaya meniarap on 27 January 2015. Dah 2 3 hari sebelom dia dok meniarap. Tp sebab atas Katil, so dok pikir sebab tilam goyang2 la kot. Maka nya kita officially on 5 bulan 1 minggu 3 hari je lah. Tp masa Kat kampung, puas suruh Xnak meniarap..Sentap Tok mek Awk tau.

Start makan on 01/02/2015, 15 hari nak 6 bulan. Ea bg awal, Tp xde la tros sumbat byk2. Sikit je Memula..tgk yak2 dia, ok semua Dan terus proceed. Masa tu dok berkira dah Kalo dia x berak sampai 2 hari, Memang nk stop..next week try blk. Tp since ok je kan..so proceed je.

Pasai solid food dia nt cite entry lain. klo tercerita la..hahaha, selalu mcm tu. Ckp nak cerita last2 xde pon. Heh heh heh..

Oh, Tp ngape Kat ig aku Tulis lagi 7 hari nak 6 bulan kan??? Tu counting Dr gmb tu di post Bkn Dr start dia mkn..hew hew hew. Aku mark 6 bulan ikot 180 hari. Bukan by date. Mana2 pon ok..

Semalam, aku suruh bapak nya tido lantai.. haha haha, sian bapak nye. Xde lah, bapak nye Yg willingly tido lantai sbb nak tgk anak dia asyik dok Bangun malam sebab terganggu dgn kebuasan dia tido Dan kekuatan bunyi dengkur dia ke sebab Memang malam suka ngempeng dgn kerap nya...hahaha.

Conclusions nya,

Dgn aku2 skali kne tido lantai kot. Tido malam mmg aku letak dia Kat tengah. Risau kot letak tepi kang dia berpusing 90' terus kepala kebawah. Kol 3 dia bgn nyusu... Ok. Kol 3.30 dia hok hek hok hek. Angkat dia letak Kat dada, tepuk2 bg sendawa..peluk dia. Lena balik. Kol 4 hek hek hek blk.  Angkat kepala letak atas lengan, Lena balik. Agak dah lama, letak atas bantal balik. Berdenyut tgn mak nak nk pangku kepala Awk smpai pg.

Dr kol 4 lebih mbawak ke pukul 5 tu, tiga kali aku tarik dia. Elok Kat tengah tetiba check dia tgk tangan dah terjuntai tepi Katil...huiii, kus semangat. Elok je tido meniarap. Last dia meniarap aku bia je sbb dia meniarap side aku. Aku tido Kat kaki Katil smbil jaga2 kang kemana plak dia nk pusing.

Yes..hr2 kol 3 aku dah fully awake, walo susu kn dia smbil baring Tp xleh tido dah. No klo bapak nya jenis x tido mati bley je aku tinggal kan bdk kecik tu p buat apa patut..Tp sbb xleh tinggal..tbuntang je la dlm gelap layan 2 beranak tu lawan dengkur.. kol 5.30 elok jam bunyi aku dah layu blk, kejut bapak nya Bangun aku sambung tido Sat sbb time ni dak kecik tu Lena tahap org dokong pon x terkacau.


Yes.. tido Kat kaki Katil Itu biasa bagi aku.. hahaha...sian aku. Tp as long bdk tu Lena Dan aku bley lelap kan mata, mana2 pon ok.

Tp, aku angkat je bontot nk p mandi terus dengar suara halus Kat belakang dah hek hek hek. Kental kan hati p mandi, semayang semua. Pegi Kat dia tgk tgh Syok kunyah bucu bantal peluk sendiri. Bapak nya?? Huh...Dia Yg tido. Sbb tu aku x berapa nk harap klo ank ngn dia, aku x tido xpe..

Tp kot lain, mmg Boleh di harap. Kain baju kitorang dia tlg setelkan. Kadang dia masak..eh, bagus jgk la Laki ai ni, hahaha. Bab jg anak je aku x berapa yakin, eh...
Tp klo aku sakit..Boleh pulak dia jg ank... Hurm, musykil.

Dah..lari jauh Dr motip asal entry ni.

So, sebenar nya memalam dia dok menyondol aku tu Bkn dia nk menyusu pon sbb dah kenyang...Dia nk meniarap rupa nya...

Sabar ea aathif sikit lg nk pindah umh kita. Dah pindah nt bley la nk ligan mcm mana pon. Kita tido style lambak je sbb Ummi Abah x mampu nk beli Katil lg.. muagahaha

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan