kenapa bloglist blog korang penting bagi saya..

mcm da lama je x hapdet blog....
bz dan malas...hahahah

progress nikah stakat ni??
erm...biasa r, masih di peringkat preliminary study lagi,
masih dalam mood planning lg, sediakan all the checklist...
gile banyak checklist aku, cakap je..sume ada...

budget timeline checklist
misc shopping checklist (misc sbb kalo xde pon mcm xpe jea...)
checklist by month
hantarans checklist
saving checklist pon hado...
overall checklist
diy checklist

ada lagi checklist kecik2...
checklist tok pelamin (item2 yang kne ada kat pelamin)
checklist deco bilik pengantin
checklist rewang..apa yg nk kne ada, beras bape kampit nak beli bla bla bla....

fuhh...banyak gilos....
tapi sekurang2 nye part aku ada la yg di tick tu,
part dia? haremmm...satu pon xjalan.
pastu beriya soh aku watkan checklist tok dia, aku da buat cantik2,
da print...eh, ada amend lagi tu...siap suruh aku taip balik...
oh bagus nye la...pakwe sape la nieh...


antara isi kandungan wedding planner aku, wahh...wedding planner gitew..haha
Ritu nak beli dua, untuk pakwe satu, eh...eksyen...xnak. pastu da tgk aku nye planning proper elok
Mengedik nak jugak...nah, aku fotostat buku nie, buatkan booklet satu tok dia,eeiii...sabo je la haku

konon nanti nak bentang kat mak bapak dia, so kne la cantik2...
saba je la hati....ikotkan je la, dia tengah semangat nak kawen kan..
aku xde kesahkan sangat..sbb kitorang x tunang lagi kan,
tp tgk b2b setahun nak kawen da prepare mcm2...gerak gak la pelan2 kan...

ingt lepas tunang tu baru la nak marathon, 3 bulan before kita pecut teros...
tp yang penting skang nie...nak konfirmkan tarikh dan booked dewan jea...
nak booked lepas tunang, lagi 6 bulan nak kawen...eh, sempat ke???
kang dewan da kne booked...susah woooo....
da ada dewan dekat rumah, ok la..
kang tetiba kne sewa dewan kat ceruk mana nanti...
susah...susah guest la nanti....

eh...gile panjang termelalut... nak cite pasal nape bloglist penting untuk aku...

sebab nye...aku x suka tgk update blog yang aku follow dekat blogger.com tu,
ala...dekat profile tue...sbb ada blog yang aku follow aku xsuka pon bace, tp follow gak...
saje nak meramaikan follower dia,

so blog2 yang aku suka baca aku akan link kat bloglist aku...
hari2 aku akan bukak blog aku dan tengok new update korang2...
semua yang kat bloglist aku, sume aku suka bace,
memang hari2 aku akan spend masa tok baca blog yang berapdet satu2..

pastu bila da abis..
aku akan tengok bloglist kat blog korang plak..
terkadang ada blog yang aku x link kat blog aku,
erkk...bukan x suka, tp x sempat...lagipon susah nak update profile pakai tab,
so....dari bloglist korang, aku akan tengok blog2 yang best, tajuk best,
topik menarik... aku akan bace...kalo suka, aku follow....
pastu rantaian itu berterusan berterusan dan berterusan..

see???
aku memang suka baca blog korang...
aku xde la letak link korang kat blog aku just amek syarat
sbb korang letak link blog aku kat blog korang.. no no no..
ada je yang x follow aku, x letak link blog aku kat blog dorang,
malah xtaw pon aku wujud, tp aku still follow blog dorang daily sbb aku suka...

kan?
aku suka berblogwalking...
apa bley buat...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan