Kenapa Thailand Bukan Destinasi Honeymoon Pilihan Aku... + Serius Ase Nk Tumbuk Org..

Entry xde gmb..mls, huihuihui...

ritu kan, aku da post pasal wedding aku wedding murahan jea...
ala...yg entry nak cakap mcm mana lagi baru paham tu..
en.pkwe ada la bace pasal entry tu..pastu dia komen... ok hangin.

dia cakap la aku berlagak xnak g honeymoon kat thailand ngn indon,
nak g tempat best aje..hoiii...nie sape yg dok ckp nak bawak aku g australia nie???
meh sini aku nak cite...nape aku xnak pg thailand... why, why and why....

first, mak aku orang thailand...
walo pon last aku balik thailand masa aku abis diploma dlu,
aku masih bley ingat jalan kat thailand. aku ingat jalan ok???
xyah cite la tang aku da penah pg krabi, koh samui..bla bla bla sume..
even aku just singgah2 jea xde stay kat hotel pon, at least aku penah pegi..

aku ase aku bley sewa motor rempit balik kampung nenek aku kat yala kot..
bukan susah pn...carik signboard g yala...
da smpai yala, aku cari signboard g cabang tiga lamphaya (lupa cm ne nak eje).
xde signboard cabang tiga tu? not to worry...
kalo dari stesen ketapi yala tu...amek kiri.. straight..straight..
ada signboard ke kg nenek aku, simpang ke-3, ada pokok besar..
amek kanan..straight....straight...if not mistaken, masuk cabang tiga lam'mai dulu,
then, nt jumpa bandar cabang tiga, ada satu simpang org jual pulut kot x silap..
dekat pasar,seberang jalan org jual pulut (kalau ada lg) ada butik pengantin,
tempat akak tiri aku setting rambut masa dia kawen dlu, gile gojes..

ok da masuk simpang kan...straight jea,
nanti lalu ladang getah.. straight lg, nanti jumpa kilang orang wat arang...
straight lg, jumpa kubur belah kanan.. pas kubur jumpa sawah padi indah terbentang kiri kanan...
eh, nak dekat dah nie... lepas sawah padi nt jumpa umh siam, belah kanan..
umah ketiga tu umah nenek aku... weeee...da smpai,
ko tengok ada landskap air terjun buatan (kalo ada lg) ha... itu lah.

kalo sesat??
not to worry jugak, tepon je makcik aku...suroh dorang guide,
xpon dtg amek tros...hahaha

tengok????
aku siap leh balik umah nenek aku..siap ingat landmark sume..
memang x la..aku nak g honeymoon situ, bek aku balik umah nenek aku je kan...
bukan nak berlagak low class ke apa...dah memang tempat aku pon even da lama x balik,
x balik sebab kan kes rusuhan kemende tuh...ha, tu kat kampung aku la tu..

masa last blik tu pon, lek je tetengah malam leh dengar bunyi tembakan..
siap kat pintu masuk ke kampung kitorang ada soldadu (askar kot siam) jaga kuar masuk,
masa hari last aku kat kampung, kecoh orang kampung sebelah kena tembak masa tengah sujud kat sejadah...
mati dalam solat tuh... mau x seram, lepas tu mak aku x bagi balik dah...dia balik sorg jea...

yang indon tu plak...eh, dia yg xnak...
konon x best g indon pastu cakap aku yg berlagak..
aku siap submit proposal kat dia, lepas kawen...kita g bali, tahun 2014 baru kita g jalan2 jauh cket..
owh, xnak...nak g gak australia kan.. siap cakap lg, kita kawen simple2 jea dah la..
nt leh honeymoon best, fine... ok jea...aku x sebab tu pon memang aku nak majlis yg simple2 jea pon..

pastu kitorang dok survey2 rumah...harga rumah kan makin mahal,
so kitorang decide nak cari rumah yang tengah dalam pembinaan gitu la,
kitorang still dok ngn family dia lg..just as asset je dlu..
nt cite pasal rumah nie entry len, tengah survey2 tuh sempoi je dia cakap,
nt klo beli rumah xleh la nak honeymoon jauh2... xleh la nak holiday every year tempat best2....
danggggg....

pastu mak dia cite dulu mak dia g honeymoon kat bali dlu, best gak la g bali..
lepas g bali bru g australia.. eh, elok pulak nak g bali kan...
aku dah excited nak g australia, tetiba nak g bali kn..serius ase nk tumbok org jea...
ah..xkesah la...let time decided je lah..malas nak pikir...

tapi kalo g bali memang aku da lama dah survey...
nak duduk hotel yg ada private pool...keh keh keh...
oppss.... jangan salah sangka, aii xpandai berenang..klo ada private pool tu ok la..
kalo lemas pon public xtaw, x malu..hihihi....

xdapek private pool pon atleast nk kena ada bathtub...hahahaah...
gatal oh....hempuk kepala kang...ada org tergeliat pinggang nanti..huuuu....

so tahu dah anda nape thailand bukan lokasi honeymoon pilihan saya...
dan bali is ok je to me... sebenarnya, ai lagi prefer maldives dari australia tue...
tp dia yg nak kan....ada ya survey...wat bajet,
Oh..amek kau, at least 10k..di sebabkan aii kedekut, so mcm berat hati je...
Ni topup cket ni da bley bayar downpayment umah da ni...hahahah,

td da ckp ngn en.pkwe, aii ok je nk g bali...kompem ke? aii booked hotel skang ( mood x sabar)
eh..xleh decide lak...nak g australia gak... ko memang la, kang bila aku da mengharap...xdapat,
suka taw buat aii kechewa...
Nie nk pg mn sbenarnya ni??? Ce firm cket..so sponsor ai is ok jer..hahaha

eh...anyone ada idea tempat honeymoon yg best x???
share meh...aku bukan expert sgt pasal mende2 nie sume...
tp yg pasti aku more pada beach...no themepark bagai...
dia plak prefer honeymoon yg santai dan relak..sighseeing gitu..
ala...beach la tu.. beachmoon gitu...any idea??????

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan