Mencari rumah x jumpa2, aii is xnk sewa..

sebelom merapu dengan lebih panjang.. nak kongsi ayat cambest nie cket..

ku impikan bintang, tahik bintang yang ku dapat.. maksudnya: apa je yg kita nak x semesti nye kita dpt sebijik sebijik, walo da plan elok, tp kuasa Allah kn. kita berusaha..tp itu je kita dpt... xpe, dpt jgk...syukur alhamdulillah dah..

owh, meh sambung balik..

kitorang plan kawen yang simple2 aja. titik. ( berapa ribu kali nak ulang) ala...mcm ustaz don tue, xpon lg simple dari tu... nie memang hajat hati kitorang, nak kawen simple..hue hue hue..

sekarang nie nak cite pasal rumah... yes rumah...kitorang tengah carik rumah.. which is aku kekadang x paham jugak ngn lelaki yang bakal aku kahwini nie...

before, berkeras la nak duduk ngn mak dia dlu, at least 5 taon (grrr...) dalam masa 5 tahun tue bley la nyimpan bagi kayo kan.. duit sewa da lepas..hulur duet dapur je kata nya lah.

pastu sekarang nie beriya nak carik rumah.. aku layankan je la..ingatkan just sebey2 bodoh je kan... ada la berkenan..yang mampu milik tp nanti kitorang kne makan bercatu la kot. so...xpe lah, kita carik rumah yang comfortable sudey, lupakan napsu diri yg nak umah besau.

nak rumah teres, x kesah setingkat pon... nak kat kajang, nak yang mampu milik means masih ada duit untuk berjoli tnpa usik duit tok simpan. ok....hado? xdo nyo........ sekarang nie perumah kat kajang sume yg hi-end jo... sume orang da kaya kot sekarang nie... plg cikai pon dah 400k, mostly 1m je....

then, dia bg kelonggaran, xpe...kita carik apartment, tp xmau flat kos rendah sbb parking mcm hape...nak apartment yg apa guard, parking terjaga, ada sistem 1 umah satu kete so xserabot parking berlapis, hado??? xdo nye...apartment skang nie aku tengok da ada gaya flat je...

xpe..kita carik yg service residence....xde la plak kat kajang kan.. nak kajang jugak. which is aku pon paham kenapa, senang... umah mak dia kat kajang, umah nenek dia pn kajang..so nanti ada pape senang, xde la kne tempuh jem bagai kan. plus...if kitorang nak beli rumah..aku memang kena keje dlu, xley retired lg (wuwuwuw...), so bila kitorang ada anak (insyaAllah) nanti, bley mintak nenek or nyang dia jagakan...save la cket kan.

tp xde la plop...aku pon cakap la lelok, xpe la...kita bukan kawen teros pindah keluar pon kn... ada masa nak carik lagi, straight je dia tny aku, ' ayg nak duduk bape lama ngn mak abg??' demm...aku plak yg kena. pastu siap cakap lg, kalo xde untuk bli buat sementara waktu nak sewa dulu...eh, aku mcm...ehhhhh....betol ke pakwe aku nie???? sebelom nie siap gaduh2 ngn aku sbb xnak nyewa, rugi kata nya... bek dok ngn mak dia dlu then bila ada rumah yg sesuai baru beli n pindah kuar. bila aku da ok... dia plak beriya nak dok lua....

xpe lah...ada la tu pas nie... tu kata, terkadang apa yang kita nak tu x semesti nye kte dapat sebijik2... ikot hati aku, aku da berkenan gile kat umah kat sungai long tu...tp memang kitorang pnye spending pas nie tight la cket...xleh mewah2 sangat.... so, xpe....kita carik yg x terlalu bagi strain kat poket, nak yang walllaahhh...pas nie, insyaAllah ada rezeki tuhan bagi...second home dpt la idaman hati ke, sape tahu kn???

dok khemah chomel ni je la....kawaiiiiii

same gak ngn honeymoon... da anta ketas keje kat dia, nak g maldives...bape kos, bape tiket flight bla bla bla... dia pon mcm teruja je tengok pulau kat maldives tu kan... aku siap comparekan kos kalo g gold coast (pilihan dia) lg... if gold coast of kos la lg mahal kan...tp aku ckp ngn dia, aku ok jea.... lgpon bleh compact lg total cost nak g gold coast tu...tp dia mcm ok je ngn maldives kan.... tp...memandang kan, dia beriya gile nak beli rumah... dan aku pon x kijam nak jugak p honeymoon kat maldives and gold coast tu... so aii is, rilek2 jea...

aku mcm, xpe lah....untuk right after wedd kita p bali je walo pon aku mcm x berapa nak suka dengan aktiviti kat bali... mostly tgk, g lawat kuil ke mende tu...erm, tp up to kita la kot, bley je kalo x pg... bley jea... hu....aku nak mandi pantai, sepuas hati...smpai hitam legam... (bukan dah legam pon ke??) huhu....

so...itu lah, pa yg kita nak, apa yg kita plan...kita akan letak tepi... bila mende lain mungkin lg penting dari itu... means, xde la sengket sampai xleh pegi...boleh. tapi, rasa bersalah kat diri... pastu pikir, dari pegi maldives, baik wat beli kitchen kabinet ke... ha..... mak mak sangat pemikiran...ayyooo.....

so, pkwe ckp la...xpe la...kita g bali dulu, maldives kte pg ujung taon 2014 plak ke, abs cane kalo xjadi beli rumah lg???? acane? kan bley pg maldives tu? erm...xpe la, anggap je tu memang tabung tok rumah...fine2....

so... biar Allah yang tentukan... sekarang nie...kita berusaha je la....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan