mini pelamin untuk tunang...perlu @ tak?

salam sejahtera blog...(bajet blog bley jawab salam...)
counting days tok tunang da less than 100 dah,
so dah boleh mulakan persiapan pertunangan dah la..ermm...
tp xde apa yg boleh di persiapkan jugak sebab jauh kan...
kalo dekat every weekend balik umah wat persiapan.
eh...tp tunang je kot, mana ada persiapan apa sangat kan...
that why la..aku start from 100 days onwards..xde la awal mana pon kan...

sekali lagi di tegas kan, pertunangan bukan lah sesuatu tok di war war kan..
entry2 pasal pertunangan nie bukan untuk meng-war2kan atau apa2 pon,
sekadar mencoret memori persiapan pertunangan je pon,
nama pon mencoret memori kan...so untuk bacaan kembali di hari kemudian,
nanti2 bley baca balik pastu gelak guling guling sorang2..
(motif nak belak guling2 baca entry sendiri?? ntah....)

entry kali nie bukan berbentuk pertanyaan pon walaupon tajuk berunsurkan pertanyaan..
nak citer jea....kita nak wat mini pelamin tok tunang kita nanti.
vogue kan kita tunang siap ada mini pelamin lg...
x, x, x,..... jangan lah bersalah sangka begitu pada saya... hahaha...

yes dear, ada mini pelamin. tp xde la mini pelamin sangat..
just sediakan tempat proper cket tok sarung cincin jea.my pakwe suruh buat sarung cincin lam bilik jea. tapi.......
(kesah sedih nie, amek tisu cecepat) saya nie...xde bilik awak, sedih x?
umo dah 26 taon tapi xde bilik sendiri..sedih sangat.
sebenarnya ada...tapi bila terlalu lama merantau di negeri orang nie..
makhluk(adik) kat rumah dah menakluki bilik ku. bilik mak, mak bagi akak..
bilik akk mak bagi kat aku.bilik aku tapi mak aku tido situ. bila aku balik, aku tido ngan mak aku la,
ok sila gelak...umo dah 26 tapi tido ngn mak lagi..gelak r!!!

my mum cakap bila aku da kawen nanti, time aku balik mak aku tido la kat lua..
nanti mesti aku beli katil baru kan? so katil lama tu dia nak letak lua,
kat depan bilik akak aku ada satu ruang tertutup mcm bilik gitu..so dia nak letak situ la.
tapi....gile keji, sesedap je nak tido lam bilik bia mak tido lua. so xpe la...
eh, nie pehal lak cite sal tido nie???? kan pasal tunang....

ok, so that why aku xley wat sarung cincin lam bilik. erm..bukan x leh..boleh.
tapi malas lah. nanti mesti mak aku suruh pakai bilik akak aku.
malas lah aku nak kacau bilik orang. so kita sediakan satu tempat tok sarung cincin.
xde la beriya mana, DIY sendiri jea..letak kain, letak bunga...dah cukup. ntah2 xpakai pon..
kang nanti masa kua salam2 tue...selamba je mak or nenek dia sarung cincin masa tu.. mana taw kan???

nie simple ke?? To me sweet jea, tp pelamin saya nt lg simple dari nie, to me it not pelamin..
Tak layak, hanya sesuai di panggil tempat sarung cincin jea..
So...adakah pelamin itu perlu??? Bagi saya...yes, definately.....yessss.


p/s: mengharapkan majlis yang simple, ringkas dan manis.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan