45 days untill our engagement day : majlis pertunangan besar besaran

salam sejahtera kalian,

keje banyak gile kat opis, ingat kan hujung2 taon nie dapat la bertenang tenang, sekali bertimpa timpa plak keje nye.tp hari nie nak bertenang tenang kejab. dah 2 hari x bawak flyer ke opis dgn harapan dapat la fokus pada keje semata. tapi..sesak gak, mcm ntah pape je dpt drawing...semak jea, pening nak pikir.

tinggal kan cerita kerja kat belakang, nak cite pasal majlis pertunangan nanti. saya hanya merancang apa yang berlaku lepas nie semua ketentuan Nya. sebenarnya aku dah cakap berulang2 dah pon dalam entry yang lepas2 pasal nie, tapi cakap lagi lah...in case malas nak mengeledah entry lama.

semalam budak umah tanya, tunang aku nie nak buat kenduri besar besaran ke?. dia bertanya pon sebab tengok aku dok terbongkok bongkok patch lace kat shawl,which is maybe dia ingat tu veil. semalam dah start beading, erkh..xde la beading mana pon..tabur pearl dengan batu batuan jea, beading keje renyah.

padahal dia just tengok aku patch shawl jea, pastu aku ckp minggu depan dah amek baju nak patch baju lak,so yg nie kne siapkan by dis week plak. belom dia tengok aku buat hantaran, buat preparation tok diy mini pelamin. aku memang buat mende tu sume time dia xde. ntah, ase x best..nt ada yg mengkritik keje kita. erm..sbb kita boleh taw, org kritik memang sebab iklas mengkritik, atau kritik sbb x puas hati. erm..abaikan.

kenduri aku nanti simple jea...aku xtau la if ada yg x percaya apa yg aku cakap dan lagi percaya kan spekulasi sendri. erm...biasa la,manusia suka beranggapan sendri. kenduri tunang nanti antara family2 jea...which is betul2 antara family jea.

belah dia yang datang hanya 2 kereta jea. paling banyak pon 3, tp yang konfirm 2 lah. yg konfirm pegi nye...makcik, pakcik, mak, ayah and adik dia. sekali ngan adik dia, total 6 orang jea. 2 kereta pon x penuh. ikot kan memang la harap ramai sket la dari tu. tp jarak penentu, so nenek ngn maklong dia xleh pegi.. kesihatan x mengizinkan. atas sebab family jea, maka nya xde la ajak kawan2 just nak ramaikan orang.

belah aku lak, di sebab kan family mak aku banyak kat thailand, tu pon belah2 yala nun. memang x la dorang datang kn, sepupu mak dan kawan2 rapat mak jea. tu pon as pembantu kat dapur dan ustaz ngaji aku as orang perantara. xde la nak jemput satu kampung mcm orang lain kan...kalo kata jemput kawan2 jea..memang satu kampung la kawan mak aku. so just yang betul2 rapat jea.

makanan pon xde berkatering macam orang lain. eh...kat kampung aku memang rugi la nak berkatering, nak2 lagi aku...orang lain kenduri mak aku jadi ketua rewang. tetiba time aku nak amek katering, bodoh ke apa?? tapi lauk pon xde la lauk kenduri..tom yam, telur bungkus..bla bla bla cam tu jea. desert pon mungkin buah potong jea..ye lah 6 orang jea, beria berdesert kang x termakan.

baju ngan shawl aku..sebab x besar besaran lah aku dok terbongkok patch sendiri. kalo x, x kuasa aku nak wat sendiri. baik aku upah orang jea..kang rupa dia huduh kang malu lak nak pakai..tetamu dah penuh umah nie. tp ea la..baju je la mahal cket, tu pon sebab baju lama problem, kalo x biasa je lah..

hantaran ngn pelamin plak. memula xde pelamin. tapi sebab xnak jadik macam dia la aku buat gak pelamin. nape? sebab bila dah lepas..ko buat mende tu asal ada jea, sekarang nie dok bersungut ko punya majlis cincai cincai jea. macam x bepuas hati.

aku xnak la cam tu..so aku usahakan buat sendri. x kebaboom xpe, janji aku ada. biar la susah semua kena uruskan sendiri. terkadang aku pon merungut sbb stress, sbb penat..tapi merungut bukan sebab aku susah..cuma lelah jea. cam ne nak cakap eh..kira dengan merungut tu hilang stress. bukan nye merungut x puas hati nape aku kena buat sume nie????. aku yang nak..apa ke bingai nye aku nak x puas hati bagai??.

aku x paham..bila keluar dari mulut aku ada unsur2 rungutan sikit, mula la orang pikir aku susah, sengsara.. xde lah. aku gembira..aku bangga sebab aku mampu uruskan sendiri tanpa bantuan sesiapa.

aku buat semua nie untuk moment aku sendiri jea, tok di kenang bersama nanti. bukan nya sebab nak jemput orang beratus maka nya tunang haruslah vogue..harus lah besar besaran. haruslah di war war kan. eh...x di war war kan majlis pertunangan aku. tp me war war kan yang aku akan menjadi tunangan orang (keje mak aku la nie). so that, xde lah makcik2 dan pakcik2 berkunjung kerumah merisik khabar.. owh, hot jugak aku rupa nye ea.. hikss..

ahhh...lupakan, yang merisik sume dah selamat berkahwin, tinggal aku masih terkulat2. lantak la.. dorang dah tua, bila aku menolak..haruslah carik option lain, gitew... ( ke jeles ko x kawen lg nie??)

ok lah..tu jea, balik2 cerita sama jea...


Gamba is from instagram: yanisawekhadi

shawl dah 85% siap..huiii, lama dong... sbb buat cket2 sekali..time bosan jea hadap mende tu. hurm.. pagi tadi semangat bangun kol 6 pagi, mandi...scrub kaki ngn tangan, owh..aku xleh scrub badan n belakang sebab nanti naik bijik2 gatal..sensetip. tangan pon tang siku ke jari jea, kaki lak dari lutut ke bawah je. tu je kawasan yang boleh..huuu....

pastu panas kan nasik, masak lauk sambil iron2 baju. dah siap iron baju pack2 bekal, kembali terbongkok layan pearl..hahaha, semangat tuh. tp time nikah xnak wat sendiri...sebab xnak outcome dia sama jea..nikah mesti la lagi vogue dari tunang kan.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan