menangis bengkak mata sebab baju tunang

kakak tu sekarang dah hampeh! dengar kata banyak masalah,
so jahitan kurang..xpe, aku masih boleh beralah lagi. aku ikot je rentak dia.
eh..aku memang lembut hati pon, xde nye aku nak amuk x tentu pasl.
dah jahitan ada masalah, sila la alter. tapi..............sebulan aku tunggu,
baju aku x buat. baju orang lain yang siap. Ya Allah nak marah nye...end up, aku nangis.
huuu...nak marah x dapat, so nangis la..

flashback balik rentetan cite baju aku nie.. aku bagi kain kat dia awal bulan 10 kalo x silap. aku bagi 4 pasang. dress purple aku nak segera. means, dalam masa seminggu kena siapkan. yang baju songket ngan kain cheongsam aku nak before raya haji. sekali dress aku dia x jahit, dia g jahit baju orang lain dulu...which is orang tu xde pon nak segera, siap bising2 lagi nape jahitkan cepat sangat. pastu orang tu dah la bagi kain lambat dari aku,bebulu x???tapi aku diam kan jea, sebab nak pakai dating je pon...xkesah sangat la.

before raya haji, siap lah ketiga2 baju aku. outcome ok..kain godet dia memang menjadi pojaan dara sunti kat kampung aku (kah!). cuma nya, baju aku a bit besar cket. for dress and kurung moden tu aku xde la kesah sangat. sedapkan hatii nanti kot tetek nak membesar so bleh la pkai lagi baju tu. time ngandung pon rilek je boleh pkai lagi kan.

pastu bermula la kisah baju tunang aku. balik dari kampung, baju aku dah siap..dia pass ke akak opis aku, sbb aku cuti lama kan. which is baju tu totally out. kot ea pon ko tengok aku pakai baju gedobos2...tapi xde la dari S ko g jahit baju aku saiz XL. hangin jea...benci gile tengok baju sendiri. dah la bahu jatuh gegila...baju besar. baju senteng. which is aku da ingatkan berkali2, aku xnak baju senteng..aku nak labuh. labuhkan baju aku. sekali dapat!!!!

ok sabar. mintak alterkan baju tu. mengelupur nak datang amek baju aku tu segera. masa tu hari rabu, dia ada cakap next dia datang hari isnin nanti. so aku pon cakap r ngn dia, xpe la..xyah datang minggu nie. dah isnin depan dia nak datang so, amek masa tu la. aku bagi masa dia siapkan 2 minggu. isnin 4hb dia amek kain. jumaat 9hb tu xpe xyah bagi lagi, aku xnak dia rush sbb aku nak dia jahit baju aku betul2. so, jumaat 16hb dia akan datang. ok xpe...cun la tu. 2 bulan untuk aku jahit lace and bead sume.

sekali isnin 4hb tu dia x datang, dia datang jumaat 9hb tu amek kain aku. pastu dia kata jumaat 23hb baru dia datang balik. aku pon mcm pasrah je la...sedapkan hati, short seminggu jea...xpe lah. yang geram nye bila sampai hari jumaat 23hb tu, dia xbuat lagi baju aku...owh, geram nye....dia g buat baju orang lain...konon urgent nak pkai ujung bulan 12, hoiiiii.... aku x kira la orang tu urgent nak pakai esok ke apa. siapkan la baju aku dulu!!!!

pastu dia datang lagi 30hb, still baju aku x siap...ya Allah. aku dah masam,aku tanya la jugak xsempat jugak ke nak alter baju aku tu? dia cakap nanti dia datang masa birthday sultan selangor,dia cuti. ok la...sabar lagi, aku cakap xpe lah aku g beli lace je la.. gamble la baju x siap pon.

semalam dia datang, tapi xde pon baju aku. ya Allah...sakit nye hati, aku boleh konsider lagi la kalo ko xleh alterkan baju aku. aku pon xde la jahat benar,tapi tolong la cakap awal2 ko alter lagi baju aku tu, nie x...aku semangat la ingat kali nie dapat la baju aku tu kan. ko kena kayap, x menjahit. ok...xpe,aku terima. xleh mesej awal2 ke bagitau??? aku nie dah la pantang kalo orang janji ngan aku pastu pandang rendah kat janji tu.. huiii pantang sangat.

lepas kak lin tu balik, aku nek atas...g tempat pakwe aku, pastu merembes keluar air mata laju2. geram ok...dok kejarkan baju orang lain, pehal??? aku jahit x bayar ke? duit aku xlaku ke? kalo ko rasa xleh jahit baju aku ko cakap je.. aku bleh g anta tempat lain, nie x...semua ko boleh jahit. tuhan je la taw...dah ko buat pekasam je la baju tu... memang x la aku nak pakai lagi.

and, harapan lah kalo pas nie aku nak hantar kat kau waima jahit singlet bodoh je sekali pon.. x kan dah. aku lagi rela g jahit baju kurung rm80, double dari harga kau kalo gini lah ko layan pelanggan. bye2 kakak.. jahitan akak memang mabeles tapi......

P/s : decide to jahit lain...new one. Memula nk beli yg dah siap je, tp pakwe suroh jahit sbb nanti baju akad nikah akan dihantar ke situ. So kira ngetest dlu la...redha, pasrah...hoiiii, x sabar nk kawen.

P/s : prop tok pelamin almost complete. Tinggal jambangan bunga jerrr lg, sabtu g fah lean lg. Sape nk p sana jgk???

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan