20 days before our engagement day : perasaan ini..hati ini...

salam sejahtera kawan2.....

tengok tickers ada lagi 20 hari je majlis tunang kitorang... lama weh, penat tunggu...huhuhu... barang2 sume da pack.. baju da 100% complete.

hari tu nak beli coklat, tp pakcik tu nak tengok coklat yang adk dia belikan dlu bape total kos, dia xnak aku beli lagi murah dari yang dia nak bagi.. ciss...berkira gile!!! aku da fed up dah sebenarnya...bila org diam, dia tny bila nak beli coklat..

bila orang nak beli, dia cakap tunggu dia tgk coklat yang adk dia beli dlu.. tp sampai sekarang x tengok jugak. geram jea...kekadang kesian kat dia. dia lelaki, dia je yang aku ada kat sini..so memang apa2 aku akan tanya dia.. tny pendapat dia. belah dia..memang la kompim2 dia yang kena uruskan.

so senang cite memang dia la yang kena uruskan semua kan??? banyak yang dia kena settlekan..dengan keje kat opis banyak gile..kesian... tp lama2 tu geram jugak. ye la...nak carik umh..tp x nampak afford pon. tengok dia mcm asyik bertunda2 je pasal kawen nie.. keje is priority. xleh ah gitu.. time keje..keje la, tp balance la...jgn pikir sal keje je. xkan hari2 aku nak kena tanya.. nak kena remind..kang nanti dia yang bosan kata aku nie asyik nagging je manjang... susah2...hm........

diam kan kita yang serabut. tanya kang, ase bersalah lak bila dia bising. serba salah di buat nya...hmmmm.....

pasal hantaran lak..everything is complete lah. tapi bekas buah ngn coklat xde lagi. aku ingat buah aku nak letak lam bowl mcm fish bowl tue. coklat pon sama tapi kecik cket la...sekali dia komen..kot pecah bla bla bla...mcm2. aku x cakap salah.. betul jugak.. cantik di pandang..tp praktikal ke x? so aku nak balik pikir lu cam ne..eh tetiba nak g beli je x kira aku nak pakai ke x. dah ko kenapa bang?????? nak rebel pon beragak la cket... kang angin kus2 aku datang x pepasal aku campak je bowl tu...dah org cakap nak balik pikir lu... bukan nya merajuk sentap xnak makan 44 hari.. oiii pening aku.

coklat in bowl...ada lagi gmb fruit in bowl..tp mls nk attach..
Lebey kirang gini la...pic from gugel

dok bising. dia penat, dia banyak keje, dia susah, dia banyak abis duit. dia itu.. dia ini.. terkadang aku menangis...makan hati. bukan sebab dia bising or marah aku. tapi terkilan. dia x pikir ke aku pon sama je mcm dia. bukan sebab aku diam aku x penat, bukan sebab aku bergelak ketawa aku x pening, x banyak keje. xkan la asyik nak merungut jea..nanti dia jugak yang menyampah. tapi...hmmm....bila aku cuba cool, dia lak yang nenong nenong nenong... hm.....

buah hati saya...bajet retis sungguh!!!
Pic from instagram : yanisawekhadi

pasal huneymun pon sama. nak g maldives tp mcm xdan je tahun nie...dengan cuti x banyak nye.. so ingat nak pre-huneymun je dlu. right after wedding..just to rehat2 release tensen uruskan majlis kawen tu kan. memula decide bali. tapi ntah nape..aku x heart sangat ngn bali..padahal xpenah pegi pon. so aku suggest g boracay island, tp ntah...malas nak pikir. so let him decide kat mana nak pegi. aku dah rasa...xpayah la nak huneymun..stress plak. dok umh je la...

sabar je la wehh...belom pon bertunang, tp dugaan da macam2. eh....nie belom macam2 lagi, lepas nie lagi macam2.. semoga kuat lah.

p/s : dah baca entry nie jangan ingat hubungan kitorang retak menunggu belah lak...nie saje je.. terkadang ada lelah jugak. suami isteri pon ada lelah jugak apatah lagi xde pape nie....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan