off engagement issue : bahana teknologi

salam sejahtera lovelies sekalian...

gedik eh nak ber lovelies bagai....hari nie tamo cite pasal tunang nunang sume.. menanti hari jea lagi..so xde pape la kot. owh ea...nak update DIY half moon shawl ngn patch lace n beading kat baju. beading ke? pearl-ing kot..mueh mueh... tp itu kemudian lah..

da siap packing pon...ea, baju tunang kite dr bak...nanti kita review
Pic from instagram : yanisawekhadi

tuan tuan dan puan puan sekalian...

tajuk pembentangan kita hari nie adalah bahana teknologi. ye....tajuk yang sangat x best sekali untuk di bincangkan tapi nak bincang jugak..rasa nya, rata2 melalui situasi nie.. aku dah lama dah aware pasal nie tapi org kata..light2 je la.

memula dulu xde la kecoh sampai nak buat entry bagai kan..sebab tu antara kitorang je.. and serasa malas nak campo hal orang..kah!.

kitorang kalo kua makan...kua dating, kua la g mana2 pon...tepon, tab, malahan kalkulator sekali pon sila letak tepi. eh..kecuali nak tengok GPS la. pastu off masuk bag. jangan nak mengada baca blog, men game bagai. mengedik amek gamba xpe. yehh...aku penah kena sound ngn dia. ajak kua makan tapi sibuk dok layan blog kat tab.

well...memang bukan aku pon nak wat perangai cam tu..cuma dat day ada entry penting dari sape ntah..so mcm xdan dan nak kena baca time tu jugak. sekali....amek setepek kne sound tepat atas dahi. mcm dia pon...or sapa2 pon, jangan nak layan gadget depan aku. aku angkat bontot balik nanti. memang dari dulu sampai sekarang...x kesah la meja sekeliling sibuk dok kua kan gadget memasing pon, kitorang lagi selesa diam bodoh pandang muka masing2.

weh...time keje dah kena fokus keje ( walo satu opis x menjamin kitorang banyak masa nak bincang pasal pape2 je la ). time kat umh xyah cite la...sila buat hal masing2. masa nie la nak dok depan desktop, letak laptop belah kanan, tab belah kiri, tepon atas riba..suka hati ko la kn. tapi time keluar, time dating, our time..sila fokus pada masing2. xyah la nak jadik macam org lain.. pakat dok kua kan gadget dorang mcm dorang sorang je yang mampu. pleaseeeee laaa....

bonding mcm da xde.. masing2 dengan dunia sendiri. mesra dekat whatapps bla bla bla.. tp bila kat depan...masing2 mcm x de feel.

ritu g tengok wayang. sebelah kitorang ada satu kapel nie. awek dia layan tab, pakwe dia pon layan tab..masing2 dengan dunia memasing. tetiba pakwe aku kuarkan tab dia. aku dah..nie pehal nak ikot orang lak nie..dah org nak tunjuk, awk pon nak tunjuk jugak ke?? eh...ooo...dia shutdown tab dia rupanya. aku tengok je kapel sebelah tu..serius, x bercakap. si pakwe layan whatapps..

sampai aku rasa dorang nie x saling mengenali kot.serius..time iklan pon dorang dok layan tab lagi..sampai la da start cite. baru memasing off kan tab,pastu time cite dok bercakap.. WTF???

nie aku x taw la orang lain cam ne eh...tapi korang x rasa ke, masa yang sikit before iklan n time iklan tu mcm berharga..time cket tu la korang bley share segala lawak jenaka pabala sume. tp jangan la diskus hot isu sampai bingit panggung tu..nie pon penah jadik, sampai wayang da start pon x abis2 lagi, da kena sound pon bcakap lagi...huiiiiii....ase nak baling je popcorn kat dorang.

tu baru pasal kapel..blom kes laki bini. jangan la time sbelom tido masing2 layan tab..da ngantuk, off tab.. tido..orang sebelah mcm just partner in bed jea..not soulmate. eh....nie aku x taw, x penah alami. camtu gak bonding antara parent ngn anak2. kecik2 da sogok ngn gadget...g makan pon, masing2 ngn hal sendiri...serius, mcm x happening gile.

tapi kan...

lantak la orang lain, memang kitorang amalkan bila time bersama, sila habiskan masa betul2 bersama..jangan nak layan gadget bagai. macam orang sakai lak 24jam layan gadget. nak tunjuk kat sape???? sume orang mampu kot. lain la ko punya tu one and only in the world siap sadur emas 24k kan.

insyaAllah...nanti anak2 kitorang akan dapat parent yang konservatif...hahahaahaha.... xde la konservatif, tp ko kecik2 jangan harap nak pegang gadget. bukan mak ko nie x bagi, tapi bapak ko awal2 lagi da sound jangan mengada nak bagi budak tu bergadget bagai. nasib la ko nak....

aku ok jea nak bergadget tapi sila guna kena pada masa. time aku nak belanja ko makan kat tony romas la konon nya...ko sibuk layan sape2 ntah kat tepon, men game...memang aku terbalik kan meja kat tony romas tu...x kira r meja dia berat memang aku xkan mampu nak angkat pon...aku carik r mana2 meja kecik terbalik kan.. kot kalo rasa xnak malu orang tengok mak ko naik hantu..sila simpan gadget memasing kat umah time kua ngan aku. kalo x..memang aku xnak bawak ko kua dah.

eh....hahahahaha...gaya macam dah ada anak umo belas2 taon.


mak mak gile perangai..kahhhh
Sekali sekala letak pic muka sememeh bru balik keje kat blog sendiri apa ada hal...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan