WP : dilema wanita sangat.... (akad nikah attires)

salam sejahtera...

sampai sekarang aku masih struggle dengan baju akad nikah aku. rasa nya ada post kot pasal aku x berapa puas hati dengan baju akad nikah aku. well, sekarang nie tengah tengelam timbul tengelam timbul balik dengan design veil dan baju akad nikah aku. berbelah bagi rasa hati.

dapat baju tu memang gantung kat luar almari je sambil pikir apa nak buat. lama okeh pikir. last2 amek lebihan lace..gunting2, acu2 kat baju..amek pearl susun2.. look gud lah. tambah accessories cket ok la kot.so letak tepi, mari kita settle kan veil dulu.

as for akad nikah, aku nak pakai short veil. pakai anak tudung masuk dalam baju then letak veil, walla.. done. gigih jahit okeh. siap 2 kali jahit sebab tetiba veil tu mcm senget cket, so bukak balik.. jahit balik. now settle. tapi still x puas hati. why? erm...potongan veil tu senget. nak salahkan sape? mungkin aku gunting senget.

bila dah siap letak lace sume rasa mcm...owahhh...meriah betollll. rasa mcm pokok krismas pon ada, rasa macam singa jantan pon ada. sebab aku pakai heavy beads lace pastu letak border yan besar tiga ketul kat bahagian kepala. terus kembang...aumm aumm.. wahaha.


sekali rasa mcm ok, sekali rasa mcm over. tetiba rasa mcm x cukup panjang. adooiii... pening kepala weeiii...rasa mcm nak beli kain jahit balik bagi panjang cket. tapi malas nye la hai.. banyak benda lagi nak kena buat nie. sekali rasa mcm nak beli kain net je so x payah nak jahit tepi dah..gunting jea. tapi tangan aku bengkang...kang nampak lah guntingan aku yang mcm ulaq kena palu tu. haisshhh...letak tepi dulu veil tu, amek baju plak.

tang leher jahit chunky bead sederet. pastu rasa mcm..errghh...mcm x elok plak tetiba ada chunky bead kaler silver walhal lace and pearl kaler gold. tp mcm...ok lah. pastu pin2, lace yang border tu kat bahu sebab tang bahu nampak kosong sangat. letak jugak lace yang kuntum2 kat hujung baju. the drape tu kita biarkan dulu.. sbb xnak nampak kosong. sekali lace x cukup. mengikut perkiraan kat tang kain pon nak letak lace jugak, sebab ada ekoq, so nanti nampak x balance. baju ngn vail merian..tetiba tang kain kosong... kosong... kosong...

nak beli lace lagi tu yang haru. x ingat exactly harga lace tu dulu tapi yang pasti 3 ratus lebih semeter. masa tu kitorang amek half meter jea sebab masa tunang hari tu beli half meter siap berlebih lebih. sekali x cukup. x cukup sebab lace kat net tu jarang2 banding lace yang untuk tunang dulu. maybe sebab dia heavy beads so dia mahal. mungkin. alah... beads satu kaler kot, kalo beli yang warna warni tu lagi mahal...mau 5 6 ratus satu meter.


bincang2 dengan en.tunang decide tok bukak balik border lace kat veil tu, pastu jahit lace straight je pakai lace seketul2 yang kat hujung baju tu xde ekor kat tang kepala..pastu lace yang di cabut dari veil tu letak kat bahu. nanti tang hujung baju xde lace..kosong. tang kain pon xde lace..kosong. tapi tu lah..pikir2, mcm x balance. lace start from pinggang ke atas jea. meriah lak tu... arrgghhhh...pening.

dilema wanita sungguh!!!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan