WP : solemnization outfit

salam sejahtera...

finalize solemnization outfit. yeahhh...finalize dah. tapi ada sikit lagi nak jahit. cuma nya nekad dan berpuas hati dah dengan apa yang ada. sebab nya??? the bump kat perut da xde.. heh heh heh. eh...bukan xde, tapi xde la nampak macam orang mengandung 3 bulan. heh heh heh.. sebab nya??? aku dok bising2 ngn en.tunang, last dia cakap balik iron dulu baju tu.. iron, pakai tengok..kalo x puash ati kita jahit lain...wahh gitu.

tapi lepas dah iron, perut dah kembali flat, terus puas hati. cehh...x berpeluang nak pakai prada lace time nikah. xpe lah....puas hati dah.

veil dah 100% siap. tanak letak touch up pape dah..the heavy beads dah buat veil tu nampak sarat gilos, baju tu around 85% lagi la kot...cket je lagi. tinggal nak jahit lace kat hujung baju je lg, pastu nak letak pearl kat bahagian leher dan pinggang. hujung tangan, bahu dan hujung baju x payah letak pearl lah. hujung kain pon xde wat pape. nanti nak pakai balik senang. alter part kain, tang ekoq tu.. pastu buang lace kat bahu...walla, my baju raya for 2014, tu pon kalo x mengandung lagi..ngeh ngeh ngeh.

nak cite x total cost baju aku?? cite eh...so nanti korang bley decide baju nikah korang mahu kan yang bagaimana. heh.

kain chiffon (5m) + lining satin (4m)= RM170
kain chiffon (veil-1m) = RM30
heavy beads lace (1m) = RM350

total material = RM550

upah jahit (butik dzihni) = RM330

total (Bride) = RM880

baju groom = RM180
sampin = RM299 (xsure nk beli yg ini ke yg mana tp letak dlu la)

total sepasang = RM1359 ~ RM1400

mahal x??? aku rasa biasa jea. sebab baju tu aku punya. korang boleh murahkan lagi. beli lace without bead kalo nak jimat, beza harga 2 kali ganda. beli half meter, kurangkan pengunaan patch lace. limited kan design. xperlu full. veil pon sama, xperlu full, xperlu jadik singa jantan macam aku, hahaha...

kalo amek designer harga around RM1500 - RM3000 kan? sepasang ke baju perempuan je? wallahualam aku pon x sure. kalo sewa aku biasa dapat quotation RM900 sepasang. dress with a simple lace. cantik...sweet jea. murah la kan??? tapi bukan aku punya..just pakai tok beberapa jam aku bayar RM900. nie...walopon RM1400 baju tu aku punya.. walopon lepas nie konon dah gemuk xleh pakai...baju tu tetap milik aku. hope dapat la pakai time raya taon depan. paling kurang pakai time dinner opis nanti.

lagipon, RM1400 tu bukan nye aku keluarkan segedebuk. sikit2..so xterasa la sangat. eh...memang x terasa langsung kot sebab aku just bayar baju melayu pengantin lelaki jea...muahahahha. yang lain2 sume en.tunang yang bayar.. hahaha..

so pilihan tu atas tangan korang sendiri. nak senang sewa, nak puas hati jahit sendiri...eh tp puas hati ke??? hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan