WP : hantaran Al-Quran

salam sejahtera...

pening x tengok tajuk langsung x tally dengan list hantaran. ngeh ngeh ngeh. well, masih lagi x nak Al-Quran as hantaran. aku just mintak telekung je dari en.tunang dan membagi sejadah dan tasbih je kepada encik tunang. ada sebab...

kalo ikot list hantaran aku. aku x cerita nape aku nak jugak telekung walaupun telekung sebenarnya dah banyak. aku suruh korang pikir sendiri kan? pikir x? betul x dengan sebab aku? hahaha...soalan mintak lempangan sangat. mana org taw sebab ko ape, kan???

sebenarnya.... adik tunang dah balik dari rusia. ada la sikit buah tangan. Alhamdulillah.... dapat Quran pink. yeay...suka2.

"ayg letak sekali ngn telekung atas dulang nanti lah...comel je"

*angkat kening*

hahahha....no komen eh? padahal sebelum nie beria ria xnak Quran sebagai hantaran kan? setiap org ada sebab kan? tinggal kan tanda tanya di belakang. meh la nak kabor apa sebab nya. tensen je korang yg baca yeh....

nape nak telekung???

well, memula....xkan la semua nak barang bersifat keduniaan kan. handbag,kasut,spek, bagi la satu benda yang boleh di guna tok beribadat sama. so antara Quran dan telekung, aku pilih telekung. sebab nya...telekung banyak xpe kan? boleh bersilih, baju pegi keje pon bersilih..xkan telekung nak jumpa pencipta kita satu jea. dok la basuh yang tu je sampai lunyai. ye dop?

lagi pon, kalo ada tetamu bley la keluarkan telekung baru kan. xkan nak bg telekung kita nan satu tu..hisshh. x patut lah..p

untuk Quran lak.

1. sebab, ramai yang cakap nie. hantaran kejadian nya tok di pamer2 kan. so kurang hormat pada Quran tu andai di pamerkan sama. mcm x bape elok la.

2. sebab, ada blogger yg share.. takut x terbaca. korang gugel la sendiri kalo nak tahu. banyak kot kawan2 kat luar sana yg share mende ni. aku just nak highlight apa yg aku rasa jea.

erm.. erm...xpe lah cite eh. bkn niat apa2 tau. nk share apa yg aku rasa jea.. aku x suka simpan Quran banyak kat rumah. xsuka. sebab aku x suka Quran tu terbiar atas gerobok tidak di selak. di biar berhabuk jarang bersentuh. ye lah kalo dah banyak kan. so, cukup satu jea.

tapi aku ada dua. satu memang aku bawak kemana2. hatta balik kampung pon aku usung dalam bag. mau x usung. kol 4 pagi kat stesen bas paling ramai 3 org je kat situ. dengan org gila tengah tersengih kejab ke hulu kejab ke hilir. dengan pakcik prebet sapu sekejab pandang sekejab kerling. ngeri hoii...kol 4, nk tido memang undang penyakit. dalam samar2 lampu, bukak Quran, mintak terang cket mata sementara tunggu azan subuh petanda lagi setengah jam bas ke kampung akan tiba.

lagi satu, Quran nya besar sikit. bukan aku punya tapi di takdirkan menjadi milik aku. harap tuan nya redha. masa tu baru pindah ke Vista Angkasa. masuk bilik tu, ada tilam, rak kayu dan atas rak kayu tu ada Quran itu. memula aku biarkan je Quran tu di rak paling atas. lama2 terpandang, aku gilirkan dengan Quran aku. xnak dia terbiar sepi.

lepas tu satu rumah nak pindah. tuan rumah tu cina. Quran tu bukan milik aku kan. so aku biarkan di rak tu. tapi.... masa tengah intai2 apa lagi barang yang tertinggal. pandang Quran tu. isshhhh.... owner rumah nie cina, xleh bayang kalo dia buang Quran tu. tuan lama nye ntah mana pegi dah. last2 cakap kat budak rumah lain, kak yan amek Quran nie. bukan curik ea... xnak benda buruk jadik. so baik kak yan amek. harap tuan nya halalkan..huhuhu....

so ada dua lah. gilir2 baca. sebab tu xnak hantaran Quran, takut x terbaca. ni pon kadang2 Quran besar tu agak terbiar. kesian dia. selalu capai yg kecik jea. hm... tp sekarang ada 3. ada Quran pink. wewewewe... tengok. Allah bagik jugak aku rezeki tok dapat Quran,ehm...tafsir ea, double suka. Bahasa melayu,melayu. Bukan indon..triple suka. sekarang nie kena lagi rajin baca Quran, ada 3 nak kena gilir nieh. nanti pass down kat anak2 plak, harap dapat anak cepat..wahahaah. pape pon, thank Farah. suka sangattt ini Quran.....

pape pon..

nie pendapat dan pendirian aku. aku x cakap pon pendapat dan pendirian aku nie betul. korang pon mesti ada pendapat dan pendirian korang sendiri kan.

semua atas hati sendiri jugak. ada yang yakin nak bagi hantaran Quran. yang penting niat masing2 kan. x perlu lah nak dengar apa orang kata padahal kita xde hati pon terhadap mende tu. xde hati tu makna nya...erm, erm, ntah. haahah... mungkin kita x tahu apa2 sekadar mengikut org. org kata boleh, boleh. org kata jangan, jangan. langsung xde pendirian sendiri. kalo xtahu, carik... carik sampai sampai ke hati. sampai muncul yakin.

oh....

sebut pasal yakin.
pada siapa nak sandarkan keyakinan kalau tidak pada Allah.
pada siapa nak sandarkan kepercayaan kalau tidak pada Allah. nanti len kali cerita..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan