TTC : Allah sedang menguji..

salam sejahtera..

xtaw cam ne nak cite. cam ne nak start.

bismillahh...

kitorg kawen baru 2 bulan lebih. baru dua kali period. for some people, all people la kot. masih toooo early to pikir pasal anak. kan? sebab masih dalam honeymoon mood lagi. yeahh...eh, ada anak pon bley honeymoon jgk. x terhad pada awal perkahwinan je kan tok bercinta dan berkasih sayang. its forever. gitu....

so, bia je la org nak cakap. apa ko nak kejar kan...awal lagi... rilek la....

kecik2 dulu mak aku selalu pesan. cikgu2 pon selalu pesan. nak apa2, nak berjaya dalam pelajaran. everything...kena usaha. so nape bila kita nak anak, kita kena rilek??? pelik x? dari kecik kita di ajar. nak apa pon, usaha..nak pandai, belajar. tu usaha. nak cantik, beli skincare yang bagus,minum collagen. tu usaha. nak kurus, diet xmakan, exercise. tu usaha. so kenapa bila nak anak. kita cakap ngn org...ala, rilek la...apa nak kejar,awal lagi.....

aku x leh terima....

Ada tu ckp, wat x tau je..rilek2 je..nt tgk2 da lekat.. wat x tau? How? How to get pragnant if buat x tahu. X tahu brapa cycle, xtahu bila time subur. Wat tahu pastu lasak2, makan x jaga. Can a?? Pastu nk berharap Allah bagi ank, Allah jaga anak tu so walo apa pon kita buat, tonggang tebalik naik tongkang p indon 40 kali pegi balik pon anak tu still x kan pape. Betul la..kalo takdir anak tu nk ada, ada jugak. Tp andai kata sebab kita anak tu x de..nk grieve pon x guna.

Siap cakap, ko lagi dok harap2 lagi la x dapat. Ko muda lg, baru je kawen..enjoy dulu..
Oh..kamon... Malas aku nk komen, wat stress je.

nak tunggu sampai bila? tanak usaha.. tunggu je bulan jatuh ke riba. tp no need to stress out la. usaha la apa patut. catat bila time subur, pon usaha. makan mende2 berkhasiat,pon usaha. doa jangan lupa.

but being me, aku sangat cengeng. sikit2 nangis. paling sedih...our little dot cannot membesar menjadi baby. eh..x paham? gini la...3 weeks + lepas period aku wat UPT, hepy nye tuhan tahu sebab naik line walopon faint. tapi aku nye cycle 5 weeks kot. so tunggu la lepas due period. but awal 5 hari before due period aku dah period. dont ask me why, aku da penat bercerita. its normal for an egg x dapat nak menempel kat dinding rahim, that egg lemah or x elok so dia akan keluar sekali ngan period.

so, bye bye our baby x jadi.

Ye..Allah sedang menguji kami. Walau sedih, kami redha. Tp anda2, jangan la mengeluarkan kata2 yg konon nye kami over..nk sedih apa kn, mende x jadik elok lg. Diam, xperlu kata apa apa. For sesetengah org je yg paham and org tu msti someone yg pernah mengalami. Sigh..even family pon x paham. Kept asking me, why kejarkan sgt?? I dont. Salah ke bersedih bila something yg kita harapkan hilang. Salah ke aku merancang? Salah ke aku nk anak cepat? Salah ke????

orang selalu cakap. ko xleh obsess sgt, rilek je dah r..kalo over sangat pon kang nanti x dapat jugak. eh...obsess ke? oh... jangan stress la kan. well aku xtau la aku stress ke x sekarang nie...tp aku hepy je. org hepy bley stress ke? oh...tipu la kalo x stress langsung, tp stress yang bley di kontrol la. kadang2 je, time..eh, aku da period...so sedih, bila sedih stress. lepas tu dah ok dah.. tp aku stress dgn org2 sekeliling aku yg x paham. Ad few je yg bg nasihat. Dont do dis dont do that. Eat this evoid that. Lain?? Hmm..stress dgn mereka. Kept blaming me for being obsessed tok dpt anak. Hm....

hari tu pg mid, p la minum petang kat delicious. so bincang2 pasal ni ngn hubby. what if i have a prob. abg akan bawak ayg buat treatment or we are hepy as we are. hubby cakap dia akan bawak aku buat treatment, bkn sebab dia,tp sebab aku, dia xnak aku sedih, wah...terus nangis dalam delicious, ada aku kesah?? hahahaha....

aku cakap la...org buat treatment bila da setahun ke atas kawen xde anak lagi. kita nak anak cepat..tp kne tnggu setahun.. tetiba husband membentak (bukan marah), nak p sekarang pon boleh...pegi klinik swasta, kita bayar dia...nape dia nak halang kita? kita check je dlu... check kesuburan...if ada masalah kita bley tau awal...kalo tunggu 4 5 tahun baru nak check, 4 5 tahun baru tahu ada masalah.. baru nak wat treatment, x jadi lagi terok ke masalah tu?

yeahh...that what he said la, but tetiba aku mcm..eh, xyah la awal sgt...lets planning it naturally dulu.. hahahaah, haaa....takut... bila somi dah berkobar2 ko pulak yang terkincit. hehehe... oh, gini la dilema org nak ank ramai tapi kawen lambat, pastu siap bley planning by 35 y/o nak stop beranak dah. hooiii...sorg pon xde lagi..hiks...

insyaAllah.. Allah knows best. Dia lagi tahu bila mana takdir kitorg tok punya anak. doa tanpa henti, minta hanya pada-Nya. insyaAllah, yakin hanya pada Allah. Ya Allah, Ya khaliq, Ya bari, Ya mussowwir..

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan