TTC : merancang

salam sejahtera..

ekceli x tau nak tulis sal apa. bosan kat opis ni..nak cerita pasal apa pn x tahu, nak update pasal life? macam malas je.. my life sekarang nie ohsem, kang kalo cite org kata overreacting plak..ngeheeee....

oh. pasai pa tajuk merancang pulak. ntah... entry ni xde kaitan ngn TTC pon. tp sebab tajuk ada TTC tu, so cite la cket. kitoang masih berusaha, inysaAllah.. dengan izin Nya, mungkin. tengah menanti..lagi 2 weeks, piyed. oh..lagi 2 weeks beday huchben jugak...:)

back to TTC, harap piyed bulan nie x menjengah...sampai next year. kita merancang kan.. nak kata kitorg da buat yang terbaik tu, xboleh jugak. sebab, mungkin kita rasa kita dah buat semua, everything is perfect...tapi mungkin belom cukup, mana kita tahu, kan? tapi yup...kita berusaha. jika positif result belom ada, next time kita usaha lagi, usaha lebih lagi.

hari ni kemuncak waktu subur, ehem2...sok cuti, ehem2...hahaha. sengal. weekend nie nak p USS ngn LEGOLAND. nak naik ride ke x ha?? nak naik x? nak naik x? huchben cakap naik je...kalo rezeki kita, insyaAllah tak de pape. erm.. erm.. rasa malas nak amek risiko. jadi potographer je la....

sampai sekarang keep asking my self. aku nie over ke ha? terlalu mendesak? am i need to duduk diam2, usaha diam2.. dont ever talk about what im doing, so that the baby can come in peace? hahaha... hape ngko mengarut ni!!! aku over ke? erm...erm..erk. hm.... i donno. i wanna share all about it in my blog so aku x lupa. but.. aku sekat diri, setakat nie je yg aku bley cerita..ikot kan banyak lagi nak cerita. nie pon aku dok tanya...over ke aku? baru cket dah nak share2 ngn org..nak feeling2 sedih.

eh...korang, aku x sedih la...i mean x sedih x bertempat. aku sedih bertempat. but most of my time.. i laugh, i make a silly joke ngn my huchben. bully my huchben. treat him like ma only big 'manja' baby. love him ma whole life, di setiap helaan nafas ku, wahh gitu. tok setiap masa aku bersyukur, berterima kasih pada Allah beri dia pada aku. not grieving over 'why aku masih belom punya baby'.

ok... next.

merancang for my hushben beday. what to do eh? nak p bercuti. but nak p mana? cuti dah abis.. nk p PD je? aku ingat nak p someplace. sewa apartment complete ngn perkakasan dapo. i wanna cook for him. something special. tapi...mana oii???

i wanna give some special beday gift for him. some good news? berita kehadiran bakal anak kami? well i can't control that. segala nya aku serah kan pada Allah. mengharap rezeki dari Nya, rahmat-Nya.

wanna give him something he want. well dia kata, nanti2 lah. early next year ke. kot ada bonus. simpanan sekarang ni simpan for our future baby. hurm...

apa ea? apa ea?

tunggu piyed datang or not.. than afta that baru decide. sebelom tu? nak bagi dia bunga? hahahaaha.... laki ambe lagi appreciate kalo ambe p beli makanan bagi dia..hahaahahaha....

lagi????

merancang masa depan? future planning. erm... ai serah kat huchben je tok buat keputusan. alalala.... macam merajuk je.. xde ah. pasal rumah. ada la jumpa kat semenyih tp huchben tamo, jauh kata nya. dia nak jugak kat taman sutera. padahal kat semenyih tu umah teres 2-storey, kat taman sutera tu serviced apartment je, tp harga sama. hurm... but, xpe lah.. huchben know best. eh...x makan hati lah. kita redha. ikot hati memang la kita nak umah atas tanah. nanti bley kita tanam bunga kengkonan our little garden. bley pelihara kucing. tp xpo lah..

cuma yang ralat nye...kalo amek yg semenyih tu...cepat la cket dapat masuk sebab yang taman sutera tu derang x bukak for sale pon lagi...pfffttt. so masih belom tau bila masa nye nak siap.. ujung taon depan? awal taon 2015? homaiii.....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan