TTP : not TTC anymore

salam sejahtera....

hahahahahahaha... erk...fuhhh....

ok puas gelak boleh sambung. so im not a ttc lady lagi. not yet. tukar kepada ttp. trying to pregnant. someone blogged bout me. ini lucu. ttc was for someone yang ada PROBLEM. bukan yang TERINGIN nak anak.

betul kan aku.

korang2 yang ada PROBLEM tu bukan ke turun naik hosp. sebab teringin nak anak ke? konon nya newly wed mcm aku nie sangat terdesak nak anak. terdesak sebab ikotkan org. eh...memang la, tgk org lain ada anak..off kos la kita nak anak..

contoh kan jea..

dis lady, nikah. get pregnant, gugur. get pregnant again, luar rahim. bedah buang. get pregnant again, gugur. buat tratment itu ini...

ok, respect her.

yang aku nak cerita nya. tok newly wed noob mcm kitorang nie...need to duduk bersimpuh beriba tangan?

ada ke aku cerita aku nikah 3 bulan dah turun naik spital macam org gila?

nama pon noob, baru kawen. baru rasa apa itu bersama. belajar. how to conceive normally.. nak elak dari pregnant, time bila kena beromen. nak pregnant,bila masa nya.

belajar. precaution. ambil tahu. bukan nye menangis meraung, xde life. hidup berkurung dalam bilik bawah selimut.

bila mengadu sekadar mengadu. menulis sekadar meluah perasaan. people think kita asyik mengongoi2, tergolek terbalik tak leh accept apa orang kata, kenapa kita belom di kurnia anak. padahal.. mengadu sekadar mengadu. kalau pon apa yang di tulis x di beri balasan pon tak apa. sebab kita sekadar meluah. tulis. settle. x perlu di komen pon. x suka biarkan disitu, xperlu dikutuk.

bila kita cakap kata kita always berfikiran negatif. padahal..kita luah untuk buang. untuk hilang kan. lagi pendam lagi menjadi barah. tu je...bkn nye pisau di nadi, menangis air mata darah.

kita happy with hidup kita. kita syukur dengan apa yang Allah beri. kita period, kita cakap..ala, dah period. tapi sebab kita x tulis kita panjatkan syukur pada Allah sebab masih punya period x macam org lain.. org kata kita dah merungut.

mereka kata, biasa la tu..memula memang sentap org cakap apa. tapi lama2 dah lali. da boleh terima, dah matang tok pikir tu semua bodoh. orang ada anak lagi sakit jiwa hidup nya. x tenteram... mereka pernah alami fasa nie. so guide us thru dis phase. bukan nye kutuk kitorang xde life, x bersyukur, asyik merungut. baru dugaan kecik dah macam2.


Kita bace kisah org yg ttc. Bertahun2 lama nya, end up berjaya. Kita amek sbagai sumber motivasi. Bukan nye 3 bln nikah belom pregnant kita dah pikir kita x subur. Nauzubillah...kita berusaha. Bercinta berkasih sayang dgn cinta hati kita..kita gembira. Tp sbb x di bagitahu...org ingt kte da pk mcm2.

Kita ambil tahu. Sediakan payung sebelum hujan. Kita bace semua. Kalo pregnant apa kita perlu buat. Kemana kita perlu tuju.kalo kata kan setahon blom punya anak. Kemana kita harus pergi,apa nk buat.

kita masih baru dalam dunia nie. so bantu kita.

eh. aku tulis nie..not based pada semua yang blog tu tulis. ada betul jugak kat blog tu. ada yang aku setuju. tapi..biasa lah. menulis sekadar meluah. blog aku..aku tulis apa yang aku rasa.

x perlu nak kutuk newly wed mcm kitorang. if we are not welcome. so xpe lah...

semoga Allah merahmati kita semua...amin.....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan