our lil crib : second step ( Loan application )

salam sejahtera...

baru semalam setel kan borang permohonan untuk loan. tapi saya is risau...huhuhu. semalam setelkan dokumen mengarut2 yang agen mintak untuk apply loan. semalam jugak officer OCBC bank datang opis, isi isi borang, pas dokumen yang dia nak...

tetiba aku risau. risau sampai xleh tido. sebab husband tanya pasal salary slip aku.. uhuk3.

bulan lepas, aku ada amik unpaid leave..dalam 500 gak la kena potong gaji. takut benda tu efek monthly income. isk3... nanti loan x lulus...huaaaa.....

lepas tu husband cakap ok kot, sebab kat slip gaji tu ada tulis basic pay, so nanti kalo banker tu tanya ckap la.. ayg pegnen, x sihat dan kena amik unpaid leave..huhuhu. kalau tanya..kalau terus rijek???

tolong la lepas...tolong la... nie pon kitorang absorb kan semua legal fees dalam loan tuh. so monthly lagi la bertambah kan...alahai risau nye......

yang kes market value tue..yang antara RM550 dan RM560 tu..kitorang bley dapat 90% dari RM560. dah gembira sikit kat situ.. tapi worried balik sebab salary slip bulan lepas x cantik. eh...tp taon nie banyak la unpaid leave.. every month ada.. cuma bulan lepas banyak cket...

anyoyoyo..... doa kan buat kami. doa kan loan kami lepas...

p/s : semalam dah call lawyer untuk dapat quotation...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan