Rumah @ Kereta???

Semalam, otw g opis...sabtu pn masuk opis weh..klo ada ot xpe gak..
Lalu depan satu taman perumah..cantik mcm style british cket umh dia..
Pastu ad signboard for sale..

Me: abg...bila nk beli umah??
Him: banyak duit.
Me: ala..org len sume tu bkn beli umh cash gedebuk pon.
Him: ye la...beli umh nt xley la beli kete u syg. Nt kte blk klantan nek flight je la eh??
Me: hurm...ye la...beli kete. Xnk r blk nek flight..kte dok la ngn mak abg smpai tua
Him: xde la smpai cm tu skali...
Me: apa kata mintak beli umah bapak abg kt bangi tu. Wat agreement byr bulan2. Kira sewa beli je la.
Him: xnak la...susah. *sambil sengeh2.
Me: ha..nie mesti takut ngelat sbb bapak sendiri ni..

Fakta.
Ye..lepas kawen duduk ngn mertua.
Ye..lepas kawen baru aku nak beli kete.
Aku ke?? Tp komfem bukan aku yg bwk. Konon nk kete import tp xnk amek risiko kne makan bercatu.
Jadi beli kete mesia je. Persona kot.
Tp bila pikir blk..dia pon nk beli kete jgk. Skang ni pkai kete
Bapak dia bg je,civic lama. So...decided. beli satu kete je..civic jgk kot. Or... Or...whateva lah..
Jadi bukan kete aku, kete bersama.

Nape xbeli skang??
Nak settle kn hal kawen dulu...

Rumah pulak???
Akan difikirkan kemudian.
Nak menyewa??? Xkot..sebab nanti duit abis bayar sewa, rugi..
Kalo in the end rumah tu jadik rumah kami xpe jugak.
So baik simpan duit dulu..
Erk...kalo kami dedua jauh dr family xpe la nk menyewa.
Itu mungkin akan tgk keadaan nanti.. :)

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan