Nak cakap mcm mn lg bru paham....???

those around me nie kan...
materialistik semacam sket.
materialistik ke ha??? nth la...xtaw nak panggil apa..

sebut je pasal kawen, everything must grand, mahal, lotsa money..
duit hantaran, wehhh...mintak 20k la, apa mintak murah2 nie???
barang hantaran, wehhh...xyah mintak makanan cokelat2 ni.. mintak ipon, kamera, ipad, bla bla bla.
baju, ko beli kain yang 3++ semeter baru la grand, baru lawa..kawen skali semumur hidup jea.
pelamin, apa barang pelamin kecik2...yg mcm irma tu la baru grand..

maaf ea, x cakap pon salah nak mintak mcm2....
sebelom mintak kat orang mcm2, kita boleh ke nak bagi kat orang mcm2??

aku ase da banyak kali aku cakap...
aku kawen simple jea, kos murah jea..duit hantaran aku sikit jea,
barang hantaran aku mostly makanan jea,
baju aku kain murah jea, jahit pon tailor opis jea, pelamin aku,
pelamin nikah dan sanding dua2 DIY, tp skang xde pelamin nikah..
mcm xperlu lak ase. bertandang pon xde pelamin, makan beradab jea..
mcm mana lagi la aku nak cakap nak bagi orang paham...
aku xkan habskan duit berpuluh ribu pada mende yang x penting begitu.

kitorang lagi fokus pada hidup lepas kawen..
ada orang ckap, xpe...kawen is kawen..lepas kawen nanti rezeki lain plak..
keje kan...start simpan duit from beginning balik la.. yes..x salah.

tp...kitorang da plan,
nanti nak g honeymoon kat aussie..
erkkhh..apa sangat la aussie tu kan??? biasa je, tp itu je yg kitorang mampu..
kalo kawen grand gegila,duit abis berpuluh ribu..pastu honeymoon bali je, wat pe kn?
mesti ada yg pikir, ala...honeymoon anytime bley g.
yes...tp honeymoon is moment korang berdua, berdua ok..private. hahaha...gataiii..
tp ok la...korang pamper ur self, bukan abis duit bagi mak andam/ vendors
untuk duduk atas pelamin berapa jam je. free je korang abis duit..dapat la gamba?

plan gak nak ber- backpacker round eropah.
tp kalo kawen da all out, backpacker round thailand je la dapat.
kawen is penting, sekali seumur hidup, tp xperlu la smpai membazir kan??

ikot plan kitorang, dekat nak kawen or after kawen kitorang nak amek kete. insyaAllah..
kitorang nak beli rumah jugak..tp bila pikir2, nanti la..not in the short time la kot.
tinggal ngn mertua dulu la..
setaon sekali kitorang try hard to bercuti luar negara..
berdua jea...time to enjoy to max. da setaon keje, kena la bercuti kan.

xkesah la kawen simple kos murah x grand..yang penting life after tu,
mengharapkan kebahagian berkekalan abadi,
bukan di dunia jea... together till jannah gituu...

Xtaw cm ne lg nk gtaw dorang nk bg paham cket....
Jgn nk excited sgt expect aku kawen grand2, habis duit jota jota...harapan sgt.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan