bukan tak nak buat...tapi xnak memandai2

salam sejahtera...
kisahnya pasal nak kena duduk ngan mertua buat sementara waktu..
sebelom jumpa rumah yang sesuai..

aku kan...bukan xleh masak, boleh...
tapi far from perfect. there's always room for improvement dear.
so nak masak untuk mertua makan, aku x konfiden.
bagi somi makan aku no hal...konfiden all the time. uhuk uhuk...

aku kan...bukan rajin mana pon, tapi aku xde la malas gile
tahap keje tido makan,berak,gentel anak dia je. uhuhhu....
tapi kan...bila rumah orang, even itu rumah mak kepada suami kita,
but it still rumah orang...aku jadi kekwat. acaner ea??? ok ke cam nie? gitu......

so awal2 lagi aku dah sound pakwe aku, nanti cakap r kat mak dia..
if ada apa nak suruh aku buat, cakap je la...suruh jea.
sebab aku x tahu dan aku xnak pandai2 buat itu ini..
takut xkena dek mata ngan selera mak mertua kan. kalo setakat..sapu2 light2 tu boleh la...

nak masak?
takut xkena selera..tapi tolong2 kat dapur ok jea...
if mak mertua kata..xpe, ko masak je pape mak x larat...
so ok la, if x sedap jangan marah ha.....hahaahah

nak ngemop...nak susun2 barang dalam rumah?
takut xkena cara..kot gaya mengemop mak mertua lain, mana taw..wat gini,
so jubin dia lagi kilat, lagi tahan lama.. barang2 xleh aleh, jangan usik.
mak suka cam nie...kang usik, telinga sendiri yang pedih kena bebel.
like bukan bebel sebab benci tapi bebel sebab anak. dia anggap kita anak dia,
so dia bebel kita macam bebel kat anak dia la..kan???

soooo.....awal2, mari kita belajar memahami selok belok mak mertua,
cara2 kat rumah...sume2 la...kalo salah, jangan marah..
saya masih dalam mood menyesuaikan diri,masih dalam mood orientasi orang kata.
kalo kena marah, redha jea...and take note..len kali jangan wat gitu..
eh..tapi saya mana tahan kena marah...walopon taw marah2 sayang...
tapi nanti mesti nangis jugak...auchh..

maka nya itu lah....
saya bukan xnak buat...tapi xnak pandai2.... ada pape nak suruh...cakap jea,
saya buat...tapi mungkin banyak tanya cket la.. takut xkena cara...huuu.....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan