i know ur talking behind me.

salam sejahtera,

kali nie nak post pasal kemerapuan lagi. lama dah nak up entry pasal nie, tapi baru sekarang rasa nak tulis. dua mende sebenarnya nie, xtaw la relate dengan satu sama lain ke x. tapi malas nak up entry asing2.

sebelum tu nak cakap, progress tunang da 80% complete,kot. hahaha... ada kot tu, well tok pelaminan tinggal only pasu dan bunga jea. tok baju, tunggu ujung bulan, hope ghope dia elok la. lace sume dah siap bergunting tunggu nak tampal jea. malam nie proceed tampal lace kat shawl. hiasan hantaran sume dah siap, tinggal nak tampal riben je kat keliling polisterin,itu nanti sebab da pack ketat2 dalam kotak tunggu kirim kat akak jea. apa lagi eh?? owh...tinggal nk beli bowl tok buah and coklat jea. barang2 hantaran tinggal cincin, baju melayu ngan cokelat jea lg.. xde apa dah kot.

ok, back to someone talk talk behind me. i know. how? ter...terdengar. i dont mind pon, cket pon x terasa sbb dorang x mengutuk or mengumpat pon. eh...cakap belakang tu bukan mengumpat ke? entah...tp i dont wanna classify it as mengumpat. dorang x cakap buruk pon.and ai is shut my ears to hears bad thing bout me. so xtaw la kot ada yg bercerita mende x baik kan. but...it normal la, wat pe nak melatah kan? aii always cakap kat diri,aku baik sangat ke nak marah orang cakap2 belakang pasal aku? aku pon sama jea..kadang2 join jugak,kan??? so aii is really dont mind. cuma aku terdengar.. pasal how i'm going to settle my wedding by my own. owh....dorang risau pasal aii, ada duit ke aii??? insyaAllah.. nak kawen di hotel mungkin x. tapi aku yakin..rezeki Allah is always there.

they dont believe that i dont get any sponsor from my family. lol...sayang jugak dorang kat aku kan. ok la...aku dan pakwe x mengharapkan apa2 pon dari family. nak kata belah aku jea, sebab family aku kan susah, x jugak. belah pakwe pon. dia da punya cukup simpanan tok cover whole majlis. me? no lah..ada simpanan. but untuk yang besar2 jea. yang besar? macam duit dapur dengan duit pelamin. yang lain2? aku akan settle cket2. aku yakin mampu. kenapa mereka plak yang risau? hurm...

and dorang lagi pelik when i said majlis aku nanti xde salam berisi. just wat kenduri kesyukuran jea. which sesetengah orang, salam berisi tu la yang akan cover cket kos kawen tu kan? nama pon kenduri kesyukuran. so aku niat ikhlas nak bersedekah la gitu. so just datang makan jea, belah pakwe aku x taw cam ne..itu dia punya pasal. sebab tu jugak la aku nye jemputan x sampai ribuan pon..semampu aku jea.

its ok..x yah risau. kitorang x kan wat keputusan tok kawen if we're not ready, not only physically and mentally but also money-ly (?? hahaa). kitorang taw, kawen is not something to main2, just simpy ask our parent yang kitorang nak kawen so they prepared everything for us. pakwe just sediakan duit mas kawen n hantaran. then for majlis kenduri bla bla bla, mak bapak sponsor. no lah.. we wait long ok..once duit dah cukup, then..ok now we can get married,giteww.

yang aku heran, siap offer tok wat personal loan lagi. nak tolong tepon kan. i was like, ehhhh??? punya la dorang worried pasal aku. InsyaAllah..kitorang masih bleh. kitorang hanya wat semampu kitorang je, buat masa sekarang nie rasanya personal loan tu x perlu lagi. xnak la gah cakap kitorang xkan wat personal loan. but niat kitorang memang cam tu, xnak wat. banyak lagi perancangan masa depan kitorang..so kalo wat personal loan, or anything2 yang x perlu tu, rasa mcm....erm, ntah.

pertanyaan pasal mas kahwin n hantaran memang x penah hilang. i was like..hurm, well. cam ne nak cakap??? duit mas kahwin, duit hantaran..selagi boleh memang aku xkan usik. memang aku x kan guna tok cover kos majlis. selagi boleh ea? xnak la cakap komfirm xkan usik sebab kita x taw apa akan jadik lepas nie kan? yang paling x suka bila bertanya pasal duit2 nie, pasal duit simpanan aku berapa, pasal gaji aku berapa, pasal duit mas kahwin n hantaran. gosh...it make me angry larrrr..its my money, xsuka lah!!

maybe ada yang suka bercerita duit memasing banyak bla bla bla...tapi not me. aku x suka. aku ada duit, aku xde duit, its my personal. plissss laaaa....aku rimas.

panjang nyeeee.....

nak cite pasal personal loan nie. cite pendek2 je la eh. memula dulu, aku was like..a big no buat personal loan semata2 tok kawen. tapi...sekarang nie aku punya pendapat dah lain. ok...ok nak buat personal loan tok kawen. ko buat personal loan tok sesuai yang baik. tok kawen. daripada kau buat personal loan tok mende yang ntah pape2 yang bukan keperluan hidup which is mende tu xde pon hidup ko xkan merana sengsara pon.

contoh? contoh la...tok g berjimba2 ke. tengok orang pakai tab, ko pon nak so wat personal loan. nak g paris, so wat personal loan. nanti leh update fesbuk ko g paris. nak beli gucci, wat personal loan. owh...plis. tu semua bukan keperluan pon. nak sangat...kumpul la cket2, xpe lah kalo 3 taon lagi baru mampu dapat.

kawen plak kes lain. ko bina masjid, dapat pahala..permudahkan cara, bukan nya membazir x tentu hala. ok xnak komen panjang pasal nie, everyone have their own excuse, and tu hak dorang nk mcm mn pon. bye....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan