3 hari dah bergelar tunangan orang : overall review

Salam sejahtera...

Jam dah 2.34 pagi tp mata xmauh lelap...maybe sebab semalam tido atas bas,Pastu sambung lak tido pagi tadi smpai org azan zohor, meh meh meh..Cam no nak jadik bini org gini??? Huuu....xley wat pe, penat gil wa ckp lu..Pakwe pon suroh tido bebanyak sebab dia taw betapa penat nye badan ini..

Eh..nie apa pakwe2 lg nie...tunang lah. Eo...en.tunang saya. Comey je ase bile cakap 'assamualaikum tunang ayg', 'hye tunang ayg', hahaha...gedik eh.


Amek kesempatan nie tok bercerita perihal majlis secara overall. Overall hokey!! So mungkin ada entry len pasal majlis yg akan menyusul. Mungkin xde dah..hehehehe....

Alhamdulillah...majlis berjalan lancar, simple dan terhad pada family dan kawan rapat seperti yang di rencana kan. Eh..bukan kawan saya, kawan mak. Kawan saya sape je yg saya jemput...??? Owh...ada sorg, tp dia x dpt cuti. He... X kesah pon, just ajak dia dtg umh makan nasik je, klo cuti la..dah x cuti xpe lah.. :)



Menu bertukar pada saat akhir. Xjadik menu ala thai. Pape pon tetap puas hati, eh...mak masak sendiri mesti la puas hati. Semua mak masak sendiri, aku x tolong pon...tolong makan jew...meh meh meh. Ops...aku bizi kt depan lah, bab
Nak mengataaaa...laju je kan.

Antara menu yg di hidangkan...

Nasi minyak x lupa juga pada nasi putih

Kerutuk daging

Ayam goreng halia

Dalca

Acar timun

Talapia 3 rasa tok family lelaki

Sambal belacan

Agar2 ada 3 jenis

Bubur kacang

Walopon overbajet tp xpe lah...xkan barang kering da beli lauk xde...ye x? So puas hati. Tp bg rating 8/10 je sebab overbajet kan...

Pelamin mini yg x serupa mini. Beli kain backdrop besar so bley tutup keseluruhan dinding. Tp masih simple x over kill org kate. Suka jugak. Mau x suka..aku panjat sendiri tahu?? Mengigil2 atas tangga kayu yg super uzur tu. Tp alhamdulillah...puas hati, simple seperti yg di inginkan. Rating...bagi 8/10 jugak lah sebab kalo peratikan pelamin
Tu senget benget..muahahaha...owh, bunga cantikkan?? Yg merah tu diy dr crepe paper..fuhh...puas hati gile tgk hasil tangan sndiri..

Baju tunang ...no komen lah. Komen kang banyak lak ketidakpuasan hati even org sume puji baju tu cantik. Siap mintak kontek number tukang jahit lg. Pastu sume terkejut bila aku cakap all the beading work done by me. Hoihh...menghina tangan aku lettew.. baju jahit kosong je kat bak tailor jalan tar. Kain beli kat osman house of exclusive textile. Lace pon beli kat sana...banyak lg lebih nie... Pearls sume beli kat klim craft. Half moon shawl diy by me 100%, eh...90% sbb jahit tepi anta kedai. Design peplum eh?? Gitu lah..



Mekap done by my kakak. A day before tu test mekap rupa lain, hari tunang jadik rupa lain. Aku asyk la dok tanya org kot tebal ke apa..dorg ckp ok, x tebal..cantek. herm....ok la kot, nmpak lam gamba masih rupa aku, so x tebal la kot.. hahaha...


Hantaran di finish kan oleh akak aku. Da cerita kan before..so malas nak list balik amende aku bg dia and amende dia bagi aku. 7 berbalas 5 je pon..hantaran aku kaler pepel pink kot, belah dia kaler turquoise silver..cantek okey, terus segan ngn hantaran sendiri..huhuhu.

Belah saya

Dari mereka kepada saya

Pada hari kejadian ada sediakan goodies bag tok kekanak jugak.tp lupa amek gamba...dalam 80 bag je kot. Niat sedekah jea..memang bagi kat bebudak semata2. X sangka lak bley abis, huhuhu. Mak aku kirim kat mak2 yang datang walo x bawak anak..hahaha. aku isi gula2 3 bijik, wafer 1 ngn cumi ke sumi tu satu. Tu je..hahaha...paper bag kecik jea, tu pon muat2.

Masa semua dok amek gamba and masa bakal mak mertua sarung cincin, aku sangat lah malu...mengigil bibir aku okeh. Akak aku sibuk dok suroh senyum..baling ngn bantal kang baru taw..da la aku jenis kurang ayu, tetiba kena duduk bersimpuh. Nak je mintak izin ngn mak aku nk duduk bersila. Mau aku yg kena baling nt..huhuhu, tgeliat urat pinggang..huahuahua.




Kaku!!kalo berani gelak rrr!!!!

en.tunang saya sangat segak di mata saya pada hari itu. Eh...tetiba, hahahaha.



My mum. Dea pon dpt cincin, sbenarnya just nk amek gmb dia terima cincin tu je..sekali my mum sarungkan, pastu salam.
Eoo...dia mcm teragak2, sbb blom kawen kn, mn bley salam lg. Tp..xpe lah...jaga hati org tua

Apa lagi ea??? Owh...perkara yang di kesalkan sepanjang majlis. Kedai kek yang femes ngn kek nye yg sedap itu dah x amek tempahan. Tu la...last minit sangatttt. Last2, beli je kat kedai kek mana yang terjumpa..pasrah je. Lagi....owh, abg ipar siap leh balik tukar baju melayu padahal rombongan lelaki bila2 masa je akan sampai. Kesian dorang kena tunggu pihak kami plak..huhuhu.

Bakal family saya...ttinggal adk kecik je sorg..

Tu je la kot...gmb sume amek lam fb FMIL, kabel kamera aku ttinggal kat umh, dat why xde gmb family aku..eh, ad pon x komplete sume kot..

complete la kot review pasal majlis, malas nk review satu2, hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan