WP : dah booked pelaminan nikah...

salam sejahtera semua....

review pasal majlis pertunangan dah settle dah..hehehe. so bley la masuk ke wedding planning nye entry plak. rasa nya xde apa sangat kot tok majlis aku nanti. masih mengharapkan majlis yang simple dan santai macam majlis tunang hari tu..insyaAllah.

sehari lepas tunang hari tu aku ngan mak dah pegi butik pengantin. x survey pon..malas. hahaha...terus tuju situ jea..pilih2 pelamin nak kaler apa pastu bincang2 harga cket. deal..terus bayar deposit 500. memang sape2 dapat customer macam aku mesti hepy...tapi time tu je la kot. time cerewet aku datang mesti sakit jiwa..hahaha.

alhamdulillah....

settle banyak benda dalam satu masa. nape banyak benda? sebab aku amek total pakej dekat butik tu jea.. malas nak pikir dah...hahaha. klo tengok total sum memang macam mahal. tapi kalo pecah2, amek dengan orang tu, amek dengan orang nie...lebih kurang je harga nya. Dengan situasi aku yang x selalu balik, deal dengan sorang vendor je senang.

so meh list cket amende yang dah settle tuh...

pelamin pillar - 2 tiang jea sebab rumah x cukup besar.

mekap 1x - sebab xde bersanding bagai, lepas akad nikah terus panjat pelamin untuk upacara batal air semayang.

baju 2 pasang - aku mintak satu jea, tapi dia bagi free satu. satu baju tradisional kebaya indon yang aku x suka tuh, tapi sebab malas nak semak kan otak sendiri, so tibai je lah. satu lagi dress. cenggana rupa pon xtaw sebab x tengok lagi..ala..dress kembang ala cinderella tu la kot. hahaha....butik kat kampung ceruk nun...what do u expect??? hihihi

meja beradab tok 8 orang - nie pon aku x sure design macam mana..pandai2 ko la kak elly, aku malas nak pikir.

gambar 2 roll - dapat CD, dapat satu album dengan edited pics, dengan 2 keping gamba 8x12..bantai je..malas pikir.

khemah 2 bijik with scallop - tapi kerusi x bersarung pon..ah, x kuasa aku beza harga 100 kot just tok sarung tu. x payah! aku wat kenduri kesyukuran je kan..so x payah mengade sangat lah!!!

daapt free arch bak kata akak tu. harga??? 4k plus tok semua tu..fuhhh... mahal? bagi aku mahal...kalo kampung aku berjarak setengah jam jea dari KL neh memang..memang aku akan g amek yang less than 2k.. hahaha.

ok kira settle banyak benda jugak lah kan...malas nak cerai2, mekap amek org nie, pelamin org nie, khemah org nie, x kuasa. nampak x??? nampak x betapa banyak nye perkataan malas nak pikir yang aku pakai. so memang xleh nak cakap apa dah la...

sekarang sakit jiwa pikir nak bayar 4k tuh. gile ah...sebab malas nak pikir nye pasal. sayang oiii.. tapi kalo ikot kan pada bajet dan pengiraan aku. memang itu lah bajet nye. sebab yang aku kira tu by item, cerai2. so lebih kurang je. ok dah...stop, nak kena pikir duit lam bank plak...hahahaah.. lepas deposit ada lagi balance 3k plus lah..

garuk garuk kepala...cam ne nak beli EOS M gini??? haissshhh.....nikon 1 je la kot, xyah tambah duit sndiri dah.. huuu...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan