si comel n si ensem

Jumaat, 15 Februari 2013

ralat jumaat : honeymoon vs umrah

salam jumaat semua...

tajuk ralat jumaat, xtaw la kena ngan topik ke x. sebab xtaw nak letak tajuk apa. konon2 kena je la ea... sebab pemilihan tajuk? erm...hari nie hari jumaat dan memang ada sedikit rasa ralat di hati.

biasa la, bila tengah menguruskan majlis nie, otak pikir pasal majlis je la kan. pasal pelamin ( even da settle booked pon still pikir jugak) pasal baju, pasal hantaran, pasal duit, semua lah. than terpikir pasal honeymoon. hari tu sebenarnya aku dah suara kan dah idea aku nie kat dia. tapi tadi sekali lagi aku suara kan kat dia.

pasal honeymoon tapi g wat umrah sama sama.

ritu dia cakap x best la honeymoon g umrah. umrah kita pegi umrah je la..honeymoon is honeymoon. so ai is diam je la. sekali pikir, banyak gak nak pkai duit kalo pegi honeymoon pon. nanti mampu ke nak kumpul balik duit sebanyak tu balik. pastu bila pikir pelaminan makan kos 4k plus, sayang nye.. membazir nya... kos tu dah boleh cover kos umrah bajet tok seorang dah.

tetiba rasa nak pegi, diri masih belom bersedia, masih belom cukup segala amalan. masih banyak dosa yang tersembunyi. tapi tetiba hati terdetik, dari pegi ke tempat lain..baik ke sana memohon keampunan. mana tahu diri jadi lebih baik..

tapi....

andai ada rezeki Allah untuk kitorang berkunjung ke sana dalam waktu terdekat nie, insyaAllah ada la rezeki tu kan? ikot kan xnak la dah tua badan da x kuat baru nak ke sana..bia la tika masih kuat nie, kan? tapi...cuak tu ada, huhuhu... insyaAllah...antara wishlist kami... nak menuggu panggilan haji baru ke sana...waiting list berderet2..kan?? so mari lah kita berkunjung ke sana mengerjakan umrah dulu..

insyaAllah semoga di permudahkan... doa kan kami.. :)