WP : hantaran nikah

salam sejahtera...

hari nie xde topik best pon nak bercerita. tapi..boleh la cerita pasal hantaran. dah penah cerita ke eh?? xpe la cerita lagi...dari angan angan kepada kenyataan. apa yang teringinkan, apa yang terbelikan.

pilihan hantaran.

kalo ikotkan banyak taw pilihan hantaran yang aku nak.biasa la tu...manusia kan tamak, ngeh ngeh.. makanya banyak la list nye kan..berderet2.

1. sireh junjung
2. handbag
3. kasut
4. kain pasang
5. telekung dan sejadah
6. coklat
7. buah
8. kamera
9. purse
10. set perfume
11. set barang mekap
12. jam tangan

nie apa yang aku nak la...talifon, laptop, ipad bagai tu aku xde terasa nak. sebab tepon aku masih baru walo bukan smartfon, tp boleh la nak search tenet, nak fesbuk, nak whatapps sume tu, sume xleh stagrem je la. laptop pon x perlu walopong laptop aku dah rosak, sebab nanti dah tersemat dalam hati nak pau laptop tunang jea,sbb dia dah ada pc baru..so bila dah kawen, laptop dia jadi hak milik aku..muahaha. ipad, tablet bla bla bla pon x perlu sebab aku dah ada HTC flyer, tablet from HTC, so no need. dia pon ada satu, so wat pe banyak2 kan...

antara list yang di ingini, apa yang tinggal...

1. sireh junjung
2. handbag - dah di beli
3. kasut - dah di beli
4. kain pasang
5. telekung dan sejadah
6. coklat dan cookies - sebab time raya kan..hehehe
7. buah
8. kamera

tinggal 8 jea, tapi hantaran dia 7 dulang jea. so kena combine 2 benda dalam satu dulang. mungkin kasut dan handbag..ntah, tu dorang akan decide. tinggal ini jea...nape???

sireh memang kena kot..ntah, aku pon xtaw...ada org kata sireh junjung x termasuk dalam bilangan hantaran, ada yang masuk. malas nak pikir, kira je la sume sekali. purse dah di hilangkan dari list sebab bila belek2 purse sendiri..macam masih elok. handbag banyak ok lagi...purse banyak aku malas nak tukar2 kad sume..renyah. so potong. set perfume pon sama, nie yang first aku buang dari list kot, sebab aku jarang sangat pakai perfume, nanti depan laki je la pakai perfume tapi, flora hari tu ada lagi..dah abis aku beli sendiri jea...

set mekap plak memula memang aku nak. tp selepas berfikir panjang...aku bukan suka mekap tetebal 14 inci, terkadang nak ber eyeshadow, ber blusher pon malas..apa ntah lagi nak ber mascara. aku suka pkai bedak ngn lipstik jea..so xperlu la kot, yang dah ada nie pon bila nak abis pon x tahu. masih banyak...kang beli lain tok hantaran membazir la plak. nanti bila yang dah ada nie dah habis baru kita mintak mekap baru..hehehe. jam pulak..memang nak jam baru. nak yang tali besi..tapi baru je dapat jam fossil dari dia, walopon tali kulit tapi masih baru..aku kan manusia yang x suka membazir (mati la...perasan). xde lah...rasa mcm x perlu jea.. tapi tang jam tu masih dalam pertimbangan lagi..tgk masa majlis nanti, kot last minit dapat jam.. teheee....

dan jugak, disebabkan aku dah mintak kamera dari dia...makanya yang lain biasa2 jea. handbag biasa, kasut biasa. telekung dan sejadah tu memang top of the list, xperlu lah cakap kenapa eh? memang la aku ada telekung, siap 3 lagi...tapi, nak telekung jugak. korang paham sendiri la yek kenapa...

pasal kain pasang tu, memula ingat nak beli office wear je. seluar dan kemeja. sekali dah beli seluar carven ong kot x silap. pusing2 carik kemeja..mcm x berkenan. sebab kemeja nya senteng2. ada je yang labuh tapi mcm x berkenan. pastu dah terbekenan blaus dekat forever 21. warna baby blue..lawooo gile ko taw. tp last2 decide, beli kain pasang je la. lagipon aku banyak g opis pakai baju kurung kan. yang seluar dah beli tu jadik seluar keje sekarang. ha...gitu la cerita nya..

kek xde...sebab nya jauh. kan lunyai kek tu. mak dia boleh je bawak bahan2 icing pastu deco kat homestay. mak dia terer baking okeh!!! tapi mcm nyusah je kan...dah penat2 jauh perjalanan, smpai2 kena mendeco lak. so xpayah la..nanti dah jadi menantu dia kita menuntut la ilmu baking tu..pastu baking la sendiri smpai bosan.

dalam list sume tu..baru kasut ngn handbag je yang di beli..hehehe. orang yang kena beli rilek. aku pon rilek jugak la...owh, dia tanya nak beli sunglasses dop?? aku cakap la xmauh...kalo nak, aku beli sendiri nanti, hahaha...gile berlagak, sume nak beli sendiri. eh....aku keje kan, yang mana bley beli sendiri tu aku beli sendiri je la...xkan sume nak mintak jea...ye dop?????

ok la...nak cerita pasal hantaran dia, tp lain kali la pulak eh...kang panjang plop.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan