WP : update preparation setakat nie + nak let go mesin jahit mini

salam sejahtera

nak cerita pasal progress nikah kawen setakat nie tapi mood kelaut. serius nie...makin dekat nak kawen makin kelaut..

hari sabtu hari tu kita just round and round area kajang cheras jea. sepatutnya ke ikea jugak tapi x sempat sebab orang tu sayang nak bukak mata..kol 12 baru bangun. ea...tunang bertuah saya..tp xpe, saya x bising sebab saya taw dia penat..walopon saya xleh terima sebab bagi saya lelaki kena kuat dari perempuan, perempuan lemah..so perempuan penat tu logik, lemah2 perempuan in the end perempuan yang kena banyak buat keje, perempuan yang kurang rehat...kan ibu2 sekalian? truth is..perempuan nampak je lemah tapi kuat..

stop.

memula g makan, g makan kat AP ayam penyet. well, nie last time dah aku pegi situ. teruk dah sekarang nie... nasik RM1.50 tapi sikit gile...sikit tahap x sampai sesenduk pon. tauhu mcm dia belah 4..teruk sangat. sebelom nie xde la sampai mcm tu...taste wise memang la x berapa sangat tapi setakat nak makan tu boleh la... sekarang nie, xnak g makan dah situ. pas makan kitorang pegi gunting rambut en.tunang then pegi BTHO amek paper lantern dengan bayar deposit hand bouquet. settle....

next destination...fah lean sdn bhd balakong.

misi utama, menyetelkan deco tok hantaran juga mensurvey doorgift. memula tuju ke belah bunga telor, ada yang murah 3 kotak RM100, murah la kan...dalam RM0.70 sebatang. ok la..perlu 3 ke 4 kotak sahaja. tapi bunga telurnya x lawa. heh...nak yang murah tapi nak yang lawa..mampu? x pe...kita survey dulu, lagipon bunga telur dia x banyak choice sangat.

pusing2 carik paper bag plak...aku nak carik warna peach n cream juga pink and cream. xde...ada pink hitam jea. xmauh.. xlawa...last, naik pegi tingkat atas, pusing2 carik bunga peach...pon xde. kat sini jumpa paper lantern warna merah. yeayy... harga mahal cket la dari mila punya tapi xpe lah...nanti susah dah nak carik. ada paper lantern lobang2 kaler pastel purple jugak.. lawa....soft jea....tapi sebab nak merah kan..ada paper ball. ala...yang kertas lipat2 macam origami tu, kita just bukak je nanti dia jadik bulat2 mcm paper lantern tu..cantik, banyak kaler jugak...nak amek tapi di selamatkan oleh en.tunang dari nafsu serakah sendiri..heh, selamat duit wa.....

riben yang di inginkan xde...beli daun kaler gold, daun paku pakis RM0.60 sebatang. bunga warna pink, bakul 5 bijik. pergh... ritu bakul yang sama aku beli RM9.90 sekarang RM6.50 ke RM8.50. rugi....lupa dah beli apa lagi. tapi semua ada diskaun sebab fah lean tengah sale kata nya, tapi dapat lagi 10% diskaun sebab tunang kan ada member card.

lepas pegi fah lean..pegi kamdar, beli kain pongee makcik ind buat sari tok buat backdrop bilik...hahaha. hade aku kesah, rege dia RM2.00 je kot semeter. aku nak pakai 14 meter. memula nak kain chiffon, ala...kat kamdar chiffon biasa yang rm6.80 tuh. tapi xpe lah..pongee pon pongee lah...jimat duit haku. beli kain langsir jugak...tok tingkap bilik aku jea..huehuehue...

last pegi tesco kajang..carik mini sewing mesin. dah dapat, beli mee goreng sedaap, juga bateri AA. end up.. nyesal beli mesin jahit mini tu..sebab aku beli tu tok jahit lace kat veil jea...sekali x ley sebab lace ada manik dah, mcm susah cket la... lagi cepat jahit jelujur pakai tangan jea. nak guna mesin nie jahit mende lain macam xde jea...rasa rugi je beli..


so ada sesape nak x? kalo nak..nak let go. tapi xde la desperately nak jual pon...kalo ada org nak berguna la jugak mesin tu.. kalo dok ngan aku memang x keluar dari kotak dah la nama nye..tp xtaw la kot pas nie tetiba nak menjahit plak.. mungkin masa tu aku g beli dia nye eletrik cable la kot..

ada sesape yang berminat?
email

mieyakihami@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan