WP : cincin nikah lelaki.

salam sejahtera.

hari sabtu ritu ke mines. nak pegi tengok fast 6 je pon. tp alang2 tu pusing2 tgk metrojaya clearance sale. pastu survey cincin budak demok tu sekali.

mahal wohhh...baik beli kat kelantan. murah cket. dia plak demand. nak batu yang batu. x kesah la, zamrud ke topaz ke ruby ke. yang penting real batu. xnak kristal. kristal murah la cket...dapat la rm500 tuh.

dalam banyak2 cincin tu aku mcm boleh agak je dia suka yang mana. adooiii.... rege lepas less dah sama dengan sling bag dia dah. aku siap cakap lagi. kalo gini handbag ayg pon kena sama rege ngn cincin ayg la...bhahaha. dapat la p beli coach new arrival kat the garden tuh..heh. jeling kau...jeling. ambooiiiiii!!!!

walopon handbag aku lagi mahal dari sling bag dia. tapi sebab ada less maka nya handbag aku lagi murah dari dia nya. cehhh. tp xpe lah...sekali nie je pon kan aku bagi dia. tp bila time aku nak pilih barang hantaran tok dia nak bagi aku, aku akan carik yang x gegila nya. sebab...lain kali pon ada lagi. hahahaha...

sebab kawen bukan time tu je nak dapat mende2 best kan? lagi pon bila dah sah jadi bini lagi la saham tok mintak barang2 best tu lagi besar..kan? so x yah la mcm orang hilang akal sangat sume benda nak over dari orang lain.

again. ukur kemampuan diri dulu sebelom meminta dari orang, walopon orang tu partner kita sendiri. kalo kita rasa kita mampu beri apa yang dia beri ke kita...setimpal. nah..silakan. minta lah semahu nya. jangan sampai dia terpaksa berhutang sebab sayang kita nya pasal. kang bila dah sah jadi bini nanti baru tahu dapat pakej sekali dengan hutang. xnak la cam tu kan.

kawen kan banyak nak pakai duit. setakat nak pakai PRADA RM8ribu tuh. tunggu mintak time aniversary la.. sebab masa tu dia xde la nak keluarkan RM20ribu tok bayar katering kan. so berpada2 lah. tutup mata, tutup telinga...jangan di dengar apa orang sekeliling kata, jangan di ikut apa orang sekeliling buat. sebab kita je tahu apa yang terbaik untuk kita. x perlu lah nak bersaing dengan orang. ntah2 orang yang kita saing2 tu sikit pon x ambil peduli..kita menang sendiri jea, sakit pon sendiri jugak.

berpada2 tapi jangan berkira atau kedekut. pada kita mungkin cukup la sekadar mini pelamin. tapi pikirkan jugak mak bapak. selagi x melampau, x salah senang kan hati mereka. kalo ingin nya terlalu tinggi cukup la sekadar yang termampu. jangan macam sesetengah orang tu. dah mak bapak nak macam tu so mak bapak la keluarkan duit. dehh...

memang mengahwinkan anak adalah tanggungjawab terakhir ibu bapa. tapi xyah la tebal muka sangat biarkan majlis mak bapak yang tanggung semua. duit sendiri berbelanja berlebih pada barang hantaran. biar gah di mata yang melihat. x perlu la kot...

aku sekarang nie pon macam dah terlebih dari bajet asal jea. hurm...biasa la tu. tapi as long as x licin duit simpan..di kira ok la kan. kalo boleh bia semua senang hati. mak aku puas hati, en. tunang puas hati, aku puas hati. semua dapat harap xde yang tertinggal. lepas nie boleh la mak aku bangga ngn aku. yehhh... aku bangga bila mak aku bangga kan aku..kembang bontot. ngehngehngeh....

mcm sorang akak kat kampung aku tu. bila mak aku cakap aku kawen mak aku x kuarkan duit seposen pon sume duit aku sendiri. dia pon sama naik. anak dia pon kawen duit sendiri. bila mak aku cakap aku kawen sume duit simpan aku x kacau duit hantaran pon. dia pon lagi lantang. wah...aku dengar gelak je la..orang kampung kan. mana ada kerja nak buat.

masa pergi butik, akak butik tu cakap ngn aku pasal anak akak tu nak kawen, akak tu sume yang keluarkan duit,anak dia mana ada duit. aku senyum jea. xnak kalah nya orang. tapi biar lah...hidup dia, hidup aku, x sama... aku x kacau dia, dia x kacau aku. dah tu jea.....

Comments

Popular posts from this blog

Resepi : tomyam untuk dewasa dan tomyam untuk kids

FIRST TRIMESTER : Usaha aku lakukan untuk mengandung

Sharing pengalaman cabut gigi di klinik pergigian dr.pinky kajang

tabungan